Varför lyckas jag alltid?


Jaha, nu har jag av misstag fått reda på vem som vinner The Search for the Next Doll också. Buhu! Varför lyckas jag alltid? Först både säsong sex och sju av Top Model, och nu det här också. Det blir ju inte lika roligt att titta om man vet! Skriver inte här vem som vann ifall någon (som jag) inte vill veta, men om någon skulle vilja det så får personen i fråga fråga i en kommentar :)

Hur mycket är det värt?

Slapp gympalektionen idag - slutade en timme tidigare. Men när jag kom hem var det ändå bara plugg som gällde. Eller gäller kanske jag ska säga. Jag är så jävla trött på organisk kemi! Så. Dödligt. Tråkigt. Tog en liten paus nu, efter två och en halv timmes plugg för att berätta lite om klockorna för er.

Jag har fått reda på vad de kostar. Ungefär tusen kronor dyrare än i USA. 1995:- kostar de underbara som klockhalsbanden som jag bara måste ha ett exemplar av. Jag vill! Jag vill! Jag vill! Men två tusen för ett halsband? det skulle vara för att det var Marc Jacobs då.. och för att de är så otroligt fina. En besvikelse för alla er som villa ha det gröna äpplet dock; det har slutat säljas. Nu är det fortsatt plugg som gäller.

Patricia Field for Asos

Floden av samarbeten mellan kändisar/designers och lågpriskedjor verkar aldrig sina! Härnäst är det den berömda Patricia Field, stylist till bland annat Sex and the City och Djävulen bär Prada, som inleder ett samarbete med omtyckta webshoppen Asos.com. I Augusti släpps en limiterad kollektion som Patricia varit med och designat. Säger som inför varje designersamarbete, hoppas att detta blir bättre än det förra.. Men Patricia vet vi ju har koll, så vem vet, kanske det blir något riktigt, riktigt bra av det här.


Image Hosted by ImageShack.us

Ett annat intressant samarbete just nu är Alice Temperley och den amerikanska budgetkejdan Target. Älskade verkligen Temperleys S/S-kollektion, så om kollektioner för Target liknar den, så tror jag att jag kommer älska det. Måste definitivt också följas upp!

Dagen har varit..

..En bra dag på alla sätt och vis! Vaknade, och var inte alls lika halvdöd som jag brukar vara på morgonen. Gick relativt lätt att komma upp. Efter typ fyrtio minuter kom L och ringde på dörren, hon hade kommit till skolan alldeles för tidigt, så hon kom hem hit ett tag istället. Vår svenska/engelska/bild-lärare var sjuk, så på svenskan fick vi göra vad vi ville, och på engelskan kolla på Bridget Jones Dagbok. På SO:n hade vi prov i religion, vilket kändes som om det gick bra. Sen lunch. Sen slöjd (färdig med min röda klänning!) och inställd matte. Efter det blev det stan med E, det var en del grejer som var absolut livsnödvändiga (hehe) för mig att köpa. Behövde en dagkräm, (blev Aqua Sensation från Nivea Visage) ett nytt svart diadem (har bara ett brett i blankt tyg från Gina Tricot, nu blev det ett tunnare i plast från Glitter) och en ögonsbrynspenna (blev billigast möjligt, brukar ju inte måla ögonbrynen alls, så ifall jag skulle hata det så är det ju inte så kul att ha lagt ut massor pengar på det. Blev iaf en från Lumene, i den mellanbruna nyansen Blond. Men tillhörande borste såklart.) När jag kom hem hade mamma köpt pizza (älskar det) och ett par shorts till mig. Vita. Har inte ägt ett par vita byxor sen jag var liten, men det funkar ju på korta shorts, och speciellt på sommaren. De är mycket, mycket snyggare än på bilderna, de blev lite konstiga. Bilderna alltså. Nu har jag ett par jeansshorts, ett par vita och ett par khakifärgade. Nu är det bara svarta som saknas! Och ikväll är det bara lite (lite lite, det blir mycket imorgon) kemiplugg, Project Runway och Pussycat Dolls som gäller. Det finns inte något som varit dåligt med den här dagen!

Image Hosted by ImageShack.us

Nämnde jag att jag hade en good hairday också?

Update: Hm, kom på en dålig sak med den här dagen också. Det stavas Guldfynd. Och halsband. Kollade efter det långa jordgubbshalsbandet som jag letat efter så länge (inte ens sett i verkligheten) - och där var det! Och det var så underbart fint!  Om det inte hade varit för att det var svart. Okej, det var fin det också, men jag vill ju ha en röd jordgubbe! Får fortsätta leta, för ett sådant fint halsband med ett sådant fint pris kan man ju liksom inte låta bli att köpa. Jag bara måste ha det! Säg gärna till om ni sett det i någon Guldfyndsbutik i Stockholm, det skulle göra min dag! :)

Hallå? REGN?

Vädret bestämde sig visst för att vara på min sida ändå igår, men det gjorde tyvärr inte lärarna. Det spöregnade hela förmiddagen, men de avbröt ändå inte. "Det är bara lite vatten, hehehehe!" Annars gick det väl bra igår, jag dog inte, men var inte så speciellt bra heller. Fast det hade jag ju inte väntat mig, så. Inte bäst, inte sämst.

Idag var vädret verkligen inte på min sida. Hade tänkt att ha klänning, ballerinor och bara ben på mig idag, men sorry, det ska regna hela dagen. Och typ resten av veckan också. Buhu! Vill ju ha min rosa klänning på mig nu! Måste börja rota igenom garderoben..

Igen.

Bikiniinvigning

E och jag hade bestämt oss för att plugga ikväll, men vi upptäckte att vi bara inte kan plugga tillsammans. Det går inte att koncentrera sig. Så vi bestämde oss för att cykla och bada istället. Trodde aldrig att jag skulle komma i, jag brukar inte bada om det inte är tillräckligt varmt, men idag kom lyckades jag faktiskt! Bada kanske är att ta i, men vi doppade hela kroppen. Så himla kallt! Fryser typ fortfarande. Fast det var jätteroligt, speciellt att jag fick bada för första gången i min nya bikini! När vi kom hem drack vi te och kollade på dubbelavsnitt av Girls of the Playboy Mansion. Imorgon är det som sagt friidrottsdag (hrm.. se inlägget under) och just exakt nu är det ta bort nagellack och städa mitt rum som gäller. Sen - sova (måste försöka somna innan tolv, annars kommer jag vara så grymt trött imorgon, speciellt eftersom att vi ska träna hela dagen.) Godnatt i förskott om man nu kan säga så ;)

Varför är aldrig vädret på min sida!?!

Aj! Mina axlar mådde inte bra av att vara i solen konstant i tre timmar. Nu är de knallröda, och så har jag två vita streck på varje axel, ett efter bh:n och ett efter mitt linne. Snyggt! Inte. Imorgon har vi friidrottsdag på vår skola. Hela högstadiet traskar ner till Vallen, där det finns löpbanor, längdhoppsbana, trestegsbana och så vidare. Och sen ska man göra alla grenar, och så får man sitt resultat uppskrivet. Ett sorts praktiskt prov i gympa. Och jag hatar det! Här är schemat för imorgon:

Image Hosted by ImageShack.us

Notera de tre raderna längst ner. Hoppades in i det sista på ihållande regn (fatta, inställd friidrottsdag, inställd gympa och en och en halv timmes extra sovmorgon, kan det bli bättre?), men väderguden stod inte på min sida. Mulet och sexton grader. Faaaan! Kula är helt okej, 3-steg är helt okej, men HÖJD? Snälla! Jag kan inte hoppa höjdhopp. Bara saxa, och det kan man ju inte göra hur länge som helst! Sen 80 meter, helt okej, förutom att jag har världens fulaste uttryck i ansiktet när jag springer, sen lunch (woho), sen slungboll (snälla någon, gör mig medvetslös denna dag) och sen längd. Kan den här dagen bli något annat än dålig?

Min (hektiska) helg!

Det har bara gått två dagar sen jag bloggade sist, men gud vilka dagar! Har gjort så himla mycket saker. I fredags var det "den stora" dansuppvisningen, då halva släkten och alla kompisar kom. Det gick jättebra, och efteråt fick jag blombuketter av alla, förutom E som gav mig en tomatplanta (vet någon hur lång tid det brukar ta innan man får tomater?) och farmor och farfar som gav mig 160:- istället. När jag kom hem åt jag lite, kollade på någon dålig film och somnade sen, helt slut. På lördagen sov jag tills jag vaknade (haha, logiskt), och sen åkte jag och lillebror och köpte Mors Dag-present till mamma (en klängväxt, hon sa för ett par veckor sen att hon ville ha en sån borta vid grillen.) Efter det undrade min kära moder om jag ville följa med henne ner till vårat minimala centrum och lämna tillbaka ett par shorts i vår lika minimala klädaffär. Jag sa okej, följde med och hittade hur mycket fina saker som helst i den lilla, lilla butiken i vårat lilla, lilla centrum. Det blev tre köp, en knallrosa klänning med smalt skärp (259:95:-), en svart, kort dubbelknäppt jacka med knyt i midjan (400:-. ÄNTLIGEN!) och ett sött, rutigt linne (160:-) som jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla än.


Runt två var jag tvungen att packa ihop alla kläder och allt smink och åka iväg för att dansa ytterligare en uppvisning. Och klockan halv sju en till. Sen hem, middag och ut med E. Sova efter det. Och idag har vi firat mamma och så ska jag åka upp till slottet (inte Drottningholms slott eller det inne i stan, utan ett litet slott ute på ön där jag bor) om ett litet tag för att göra E sällskap (hon är tvingad att hjälpa till vid någon loppmarknad.) Ja, det var min helg. Hur har eran varit?


Marc by Marc Jacobs

Image Hosted by ImageShack.us
Finns det någon som inte älskar Marc by Marc Jacobs klockhalsband? Jag tycker att de är så oerhört söta! Inte allihopa (gitarren, det svarta hjärtat och stjärnorna faller mig inte riktigt i smaken), men till exempel äpplena och körsbäret är ju verkligen helt underbara. De har aldrig sålts i Sverige (eller levererats hit från utländska webshoppar), men nu i juni kommer de fantastiska små klockorna dyka upp på MrsHBirger Jarlsgatan här i Stockholm! Kommer nog inte kunna köpa en klocka på väldigt, väldigt länge (inte så överdrivet jättedyra om man jämför med allt annat från Marc by Marc Jacobs, men ändå), men man kan ju ändå få titta lite på skönheterna.. Image Hosted by ImageShack.us

Dagen&Morgondagen

Matteprovet idag gick jättebra (i alla fall kändes det som det, men det är alltid så att när man tror att det gått skitbra så har man typ fel på hälften av talen) och svenskaläxförhöret också. Känns bra! Ikväll har jag tränat, det blev verkligen grymt varmt i lokalen vi övade i. Öppnade ett fönster för att andas lite, men fick lite panik - det var lika varmt ute som inne! Haha, men det är skönt att det är varmt ute såklart.

Imorgon har vi, som traditionen bjuder, Melodifestivalen på vår skola, något som jag tror att vi är ganska ensamma om. Alla som går i fyran-nian kan ställa upp med ett bidrag och antingen sjunga själv eller mima till någon låt på en scen framför hela skolan. Lite corny kanske, men det är så mycket roligare att kolla på det än att ha en vanlig skoldag! Och, inte att förglömma, imorgon har jag dansuppvisning också. Inte så nervös faktiskt, ett dåligt tecken? Så nu håller jag på att packa ihop alla scenkläder, och det är inte lite. Dansar fem danser, med olika kläder till alla. Och just nu märkte jag att det gått hål i mina långa, svarta handskar, så det blir väl till att sätta sig och sy.. Ha en bra kväll! Image Hosted by ImageShack.us

Glass & Choklad

Jag fullkomligen älskar mörk choklad! 70-procentig är det godaste (och ja, medan jag skriver det här äter jag på en hembakad moccaruta med glasyr gjord av 70-procentig choklad.) Visst, jag älskar vanlig mjölkchoklad också, men mörk choklad är minst lika gott, men hundra gånger nyttigare! Därför blev jag hur glad som helst när jag fick veta att en av GB:s nyheter i år är glassen Ecuador Dark, en glass med överdrag av 62-procentig choklad! Tror att den är precis hur god som helst och måste testas snarast. Just nu är en av mina favoritglassar Strawberry White, också från Magnum. Gillar inte vit choklad så mycket egentligen, men just på den glassen är det underbart. Andra favoriter är alla Soleroglassar, känns så fräscha på något sätt ;) Vilken är er favorit-GB-glass? Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
 Kommer ni ihåg när Daimstruten kostade 14:-?

Tisdagsmorgon

Jag älskar verkligen tisdagar! Kanske eftersom att jag börjar klockan tio? Kanske för att jag slutar klockan två? Kanske för att jag bara har två lektioner på hela dagen? Något är det i alla fall. Så skönt att kunna ta det lugnt hela morgonen. I eftermiddag ska jag och M in till stan, jag ska leta spets till min klänning och M ska köpa hårvax från Lee Stafford och ett par skor. Och så ska jag väl jaga trenchcoat som vanligt.

Tips: Jag har aldrig ritkigt gillat rouge, tycker att det är så svårt att få det att se naturligt ut. Vissa vill ju att det White Puffverkligen ska synas, men jag vill bara vara lite naturligt rosa på kinderna. Men det är svårt att få till med borstar, även om de är stora, av äkta hår och bra kvalitet. Men, nu har jag kommit på världens bästa idé (okej, det var säkert någon som kom på det före mig, men), att använda såna där platta puffar som man använder till pudret till sitt puderrouge! Provade idag, och det blev precis lagom mycket rosa, och såg väldigt naturligt ut. Kommer definitivt köra på det här! Image Hosted by ImageShack.us

Allmänheter

Imorse när vi kom till skolan gick det inte att låsa upp dörrarna till klassrummet. Några hade hyrt skolan över helgen, och hade då bytt alla lås! Rätt skönt tyckte vi, alla högstadieklasser som hade börjat fick ha lektion i korridoren tills låssmeden kom, vilket tog ett tag. Alltså - inte en speciellt ansträngande morgon. Förmiddagen blev lite jobbigare, sprang VG/MVG-banan i orientering med supervältränade E, var så otroligt trött när vi kom tillbaka. Banan var egentligen inte så lång, men man sprang aldrig på stigar, bara i terräng. Med mycket branter. Blir trött bara av att tänka på det..

Nu har jag varit duktig och gjort både engelskaläxan och matteläxan, så nu ska jag unna mig te, fralla (fralla måste vara ett av de fulaste orden som finns, frrrrrrrraaaallaaaaa) och lite Girls of the Playboy Mansion (som jag blir mer och mer addicted to, jag bara måste kolla varje dag! Går varje dag 21:40 på E! Entertainment. Otextat förstås, men man fattar ju ändå.) Image Hosted by ImageShack.us


Paris dömd till fängelse

Yes, Paris kommer att tillbringa sina närmaste fyrtiofem dagar i en Paris Hilton - R?tteg?ngfängelsecell belägen i ett kvinnofängelse i Los Angeles. Anledning? Hon bröt mot den villkorliga dom som följde på hennes rattfylleri i september förra året, och körde dessutom utan körkort vid flera tillfällen. För fort. Femte juni kommer skandalblondinen börja avtjäna sitt straff i en liten cell som hon ska dela med en annan kvinna. Själv tycker jag inte det minsta synd om henne, kör man bil full flera gånger får man helt enkelt skylla sig själv. Nu - frukost. Image Hosted by ImageShack.us


H&M loves Kylie

Så.. vad tyckte jag om det här samarbetet då? Varken Madonna for H&M eller Kate Moss for Topshop har tilltalat mig särskilt mycket, men H&M's Kylieinspirerade kollektion då? Nej, sorry H&M, jag gillar det inte. Kylie är skitsnygg på alla reklambilder, med en fantastisk (och troligen överretuscherad) kropp och snyggt, vitt leende. Det vill säga, Kylie har gjort vad hon skulle. Vara snygg på bilderna. Men den som designat kollektionen utifrån Kylie måste jag säga inte har lyckats lika bra. Okej, vissa grejer är helt bärbara. Men som till exempel den här silverbaddräkten. Häftig på Kylie i reklamen, men i verkligheten? Eh? Kan verkligen inte tänka mig någon gå omkring med den här nere på stranden. Och minikjolarna? Varför? De är inte snygga. Inte ens flip-flopsen  gillar jag. Fula. Dessutom är de väldigt, väldigt obekväma. Men, den här bikinin skulle jag kunna sätta på mig. Och handduken är det inget större fel på. Men, i det stora hela så gillade jag inte den här kollektionen så speciellt mycket. Vad tycker ni? Image Hosted by ImageShack.us

The weekend

Det har inte blivit så mycket bloggande under de närmsta dagarna, men det är (som vanligt) inte direkt något speciellt som har hänt. I fredags åkte som sagt jag, E och M iväg för att jaga skor och kläder. Det gick sådär. Hittade inga snygga skor (hallå, ska snygga, vita skor med klack vara omöjligt att hitta!?), så jag får nog köra på mina nya, vita ballerinor till skolavslutningen. Någon snygg, kort trench hittade jag (surprise!) inte heller, men däremot en svart och rosa vind-och vattenresistent jacka som jag ska ha på typ båten och så. Inget att gå till skolan i direkt. Och sen bikini.. gick oväntat bra faktiskt, hittade jättemånga söta. Stod mellan de tre på bilden, men jag fick acceptera att jag inte kan ha vita bikinis, jag är för blek. Så, det blev den röda, som kanske inte ser så snygg ut på bilden, men sitter riktigt snyggt på om jag får säga det själv ;)

Image Hosted by ImageShack.us
Sen gick jag och M och hyrde film, köpte godis, och somnade alldeles för sent. Sen var det upp klockan sju, träna hela förmiddagen och sen hem. Och så blev det ute med E ett tag på kvällen. Ikväll är det ännu ett genrep, från klockan fem till klockan åtta (eller var det nio?) Blööh. Orkar inte. Vad ska ni göra idag? Image Hosted by ImageShack.us

Planer för dagen

Om ungefär en timme kommer jag åka iväg och jaga skor (vita, till min skolavslutningsklänning), bikini (röd? svart? prickig?) och jacka (var är min korta, svarta trenchcoat!?) tillsammans med E och M. Efter det blir det ingen Rix FM Festival för oss, utan det blir direkt hem och så ska jag och M hitta på något annat kul istället. Och imorgon är det upp tidigt som gäller, the genrep is calling. Så ser min dag ut. Vad ska ni hitta på idag?

Tips: Blanda din foundation med ansiktskräm, ser naturligare och fräschare ut än om man bara har foundation. Också perfekt ifall foundationen är för mörk, blandar du den med kräm så blir den ljusare.Image Hosted by ImageShack.us

Redken Blonde Glam!

Image Hosted by ImageShack.us

För bara en liten stund sen så var min morbror, hans fru och tre av mina kusiner här och skulle hämta en nyckel (till landet tror jag att det var.) Jag hade precis gått upp och var jättefräsch i min oversized sovtee. Inte. I vilket fall som helst så hade min morbror och hans fru precis varit i New York (!) och där hade de köpt hem en flaska Redken Blonde Glam åt mig! Wih! Mitt älskade schampoo tog slut för ett bra tag sen, och nu har jag fått ett nytt. Till ett så otroligt bra pris också, om man jämför med vad den gula flaskan kostar i Sverige.. Är så glad, så glad! Så glad att jag tänker gå och duscha nu! Ikväll hade vi tydligen gäster som skulle komma ikväll/eftermiddag, vilket jag som vanligt hade missat. Och jag måste vara hemma. Gör iofs inte så mycket, hade inte planerat in något speciellt idag, eller jo, jag ska vara med E ett tag, men det är inte så ansträngande med tanke på att vi bor 200 meter ifrån varandra. Nej, nu måste jag gå, the dusch is calling! Image Hosted by ImageShack.us

The Search for the Next Doll

Pussycat Dolls: The Search for the Next Doll är en exakt kopia av Top Model. Det märktes redan i första programmet. Precis som i Top Model var det en hel drös med tjejer som tävlade om att komma med i den "riktiga" tävlingen. Precis som i Top Model fick alla sen flytta in i ett hus tillsammans. Precis som i Top Model var huset fantastiskt och alla tjejer skrek. Pussycat Dolls: The Search for the Next Doll hade sin egen Tyra Banks i form av Nicole Scherzinger. Hela konceptet verkade väldigt Top Model. Fast med sång och dans istället för modellande. Hur har de kunnat göra två program som är så lika? Svaret är den gemensamma exekutiva producenten, Ken Mok. Så fort jag såg namnet i eftertexterna kände jag igen det, googlade runt lite, och mycket riktigt, Ken Mok är exekutiv producent till både Top Model och Pussycat Dolls.

Image Hosted by ImageShack.us

Vad jag tyckte då? Har ärligt talat ingen mening om programmet just nu, varken jättebra eller jättedåligt. Får helt enkelt kolla nästa vecka och se hur programmet utvecklar sig. Image Hosted by ImageShack.us

Och för er som inte såg sista avsnittet av Top Model, det var CariDee som vann över Melrose i finalen. Klicka här för att se CariDee's Seventeen-omslag.

The långhelg is here

Äntligen långhelg! Och det kommer bli en rolig en! Eller ja, ganska åtminstone. Imorgon är det än så länge inget planerat, om inget oväntat dyker upp blir det bara vara den dagen, inte göra någonting speciellt. Sova ut. På fredag ska jag och M åka till stan och leta skolavslutningsskor och bikini, och sen ska hon sova här. Eventuellt Rix FM Festival emellan också, det beror på vad vi känner för. På lördag är det upp tidigt som gäller, genrep inför dansuppvisningen hela förmiddagen (med start 09:00. Woho.) och på söndag blir det också genrep, fast på eftermiddagen/kvällen istället. Så var det med det :)
Image Hosted by ImageShack.us




















Ikväll är det Top Model-final, inte så speciellt spännande med tanke på att jag vet vem som vinner, men ändå, det måste bara ses. Och så börjar ju nya programmet Pussycat Dolls ikväll, ska nog kolla vad det är även om konceptet låter lite corny. Hur ser eran kväll ut? Image Hosted by ImageShack.us

Och förresten, har någon sett kopian av Puccihårbandet/scarfen i någon fysisk H&M-butik i Stockholmsområdet? Vill så gärna ha den (eller åtminstone prova den), men kan inte hitta den någonstans :/

Dagens låt: Long Lost Penpal, Hello Saferide

Ytligheter: Nya skor, Mascara och mineralsmink.

Idag när mamma kom hem hade hon köpt ett par underbart söta, vita spetsskor med rosett till mig, helt apropå ingenting! Så himla snällt, blev hur glad som helst. Tack! Fick också någonting annat, inte en present, eller jo, nästan då. Fick reda på att jag kunde få beställa en dyr mascara för mindre än halva priset! Min fasters pojkvän jobbar på ett kryssningsfartyg som kock, och om man jobbar där får man en viss procents rabatt på allt i Tax Free-Shopen. Och då erbjöd han sig att köpa hem en mascara åt mig, eftersom att jag behövde det! Men, då var jag tvungen att bestämma mig på fem minuter vilken jag ville ha (om jag inte ville ha den om fyra veckor, han jobbar nämnligen två veckor i streck och är sen ledig i två) - svårt! Så, jag fick bestämma mig på fläcken, utan att kolla runt och fråga någon vilken som var bäst, och då blev det L´Extrême från Lancôme. Tror att den är bra, har bara hört positivt om Lancômes mascaror.
Image Hosted by ImageShack.us

Och en nyhet, L´oréal hakar på trenden, och lanserar en egen linje mineralsmink! Tror på det här, och hoppas definitivt på något bättre än Isadoras mineralsmink som jag blev avskräckt ifrån efter att ha upptäckt glittret i puderfoundationen. Ytligt inlägg det här, men nu ska jag ägna mig åt något betydligt mindre ytligt - matteläxan.

Hemma igen!

Kom hem igår vid halv två-tiden, men var alldeles, alldeles för trött för att blogga då. När jag kommit innanför dörren släpade jag upp min gigantiska väska på mitt rum (varför packar man alltid för mycket?), åt lite och sen ramlade jag ner i sängen och sov i tre timmar. Sen middag, och sen dansträning. Och så sova igen.

Helgen var i vilket fall som helst helt underbar! Har skrattat typ varje vaken minut på dygnet, vi har haft så himla otroligt roligt! Den enda som var lite dåligt var att huset inte låg precis vid havet, som vi hade trott, utan tre kilometer ifrån. Så något hav blev det inte, det var ingen som orkade gå dit ;) Men, en underbar helg fick jag i alla fall uppleva, med cirka en miljon internskämt. Älskar internskämt! Bara små ord, som man kan skratta åt hur länge som helst. Tack alla som var med för världens bästa helg <3

Imorgon ska vi till en katolsk kyrka i Kungsträdgården med skolan, och sen på eftermiddagen har jag spanskaprov. Grammatik. Måste plugga. Nu. Ska bara läsa lite VR först ;)

Och Eurovision-fiaskot ska vi inte ens prata om, såg det inte, men hörde på radion..

Helg vid havet!

Alldeles strax ska vi åka och hämta M, möta de andra (min dansgrupp och två till) utanför Kommunhuset och så ska vi åka till huset vid havet där vi ska tillbringa helgen! Eftersom att det inte finns någon tv där kommer jag missa Melodifestivalen, men men.. Håller på att packa just nu, och jag har insett att jag verkligen hatar det. Så tråkigt och svårt, och man får ändå aldrig med sig rätt grejer. Antingen för mycket eller för lite. Nu måste jag leta reda på min bikini, den är spårlöst försvunnen. Men, jag kommer tillbaka på söndag förmiddag, så det blir förmodligen mer bloggning då :)

Och förresten, BIP-testet gick oväntat bra faktiskt! Kom upp till nivå 9,5.5, vilket är två nivåer ifrån 10, vilket tydligen var MVG för tjejer. Det fick jag reda på förrän efteråt, om jag hade vetat det hade jag tvingat mig själv att springa de sista metrarna också.

Men, nu måste jag fortsätta. Ha en bra helg! Au revoir :)

Bip-testet blir min död

Vandringen igår var helt okej, hamnade i samma grupp som S, Pontus och Niklas, vi hade roligt förutom när vi gick vilse lite och fick gå cirka två kilometer extra för att komma till stället där vi skulle äta lunch. Efter lunchen skulle alla gå till busshållplatsen som låg ungefär tre kilomter bort, men vår gympalärare tog fel väg först, så vi fick gå en omväg på två kilometer. Så, de en komma tre milen blev istället två mil. Mina ben var döda när jag kom hem, men annars mådde jag rätt bra. Hm. Bilder kommer när jag kan sno några från S, glömde min kamera hemma.

Ikväll blir det Top Model, och kanske kanske Men in Trees om jag hinner och vill (ytterst tveksamt med tanke på att jag sett tre avsnitt) och imorgon bip-test (HATA! Har någon mer än jag det?) och sen träning med M. Och packning inför helgen - ska åka ut med min egen dansgrupp plus två till dansgrupper till ett hus ute vid havet, och så ska vi vara där hela helgen. Mys! Nu måste jag fortsätta öva på min redovisning om Moa Martinsson och läsa kemiläxan (organisk kemi. Dödligt tråkigt. Elektrokemi är till och med roligare. Tycker faktiskt om elektrokemi när jag tänker efter. Hm.)

Update: Neeeej, tandläkaren 08:05 imorgon. Uschuschusch. Inte för att jag är rädd eller något, men jag missar en sovmorgon till. I tisdags fick jag börja 08:40 istället för 09:50 på grund av vandringen, och imorgon 08:05 istället för 9:00 på grund av tandläkaren. Mwuuh. Normalt läte. Och så var det inget Men in Trees på grund av den jävla hockeyn som ändå ingen kollar på. Inte jag i alla fall.

Update 2: Cassandra undrade vad ett bip-test var, och ifall flera undrar så försöker jag förklara lite pedagogiskt här: Bip-test är ett konditionstest som är något av det värsta som uppfunnits. Alla som är med har två koner som är uppställda ungefär trettio meter ifrån varandra. En bandspelare säger biiip, och när den gör det ska man springa till den andra konen innan bandspelaren säger biiip igen. Misslyckas man åker man ut, lyckas man kommer man till nästa nivå. I början kan man nästan gå mellan konerna, men ju högre nivåerna blir desto snabbare måste man springa. Låter inte så jobbigt, men när man sprungit fram och tillbaka trettio gånger, och då går det riktigt snabbt, så är man så trött så att man typ blir medvetslös. Och det beror inte på att man är otränad, till och med min kompis E som tränar varje dag i veckan blir hur trött som helst av det. Klarar man alla nivåer är man övermänsklig.

Utmaning!

Image Hosted by ImageShack.us

För ett tag sen antog jag Lindas utmaning att skapa en outfit runt väskan på bilden, och här är resultatet:

Linne: Ribbat, vitt linne med svart text från Juicy Couture. Måste ha någon sorts top med budskap på, men jag hittar ingen billig och fin. Varför har jag inte en miljard?
Jeans: Halvljusa stuprör från Marc by Marc Jacobs. Nej, jag gillar fortfarande inte bootcuten.
Väska: Oversized väska från Asos.
Skor: Peep toe, höga klackar och en liten platå från Asos. Mhm.
Armband: Snyggt guldarmband från Mulberry for Giles-kollektionen. Vill ha! Synd att det inte finns i Sverige bara.. och priset är ju inte direkt som hitttat. Of course.
Nagellack: Förlåt, förlåt, men jag fortsätter att tjata om OPI's Koala Bear-y. Snyggt knallrosa, utan att bli för neonfärgat.
Läppglans: Har vi också sett förut, Smashbox Gel i färgen Lit.

Vandring och ett trasigt internet

Okej, nu har det inte blivit något bloggande på ett tag. Internet har varit trasigt i ett par dagar, och ja, då är det lite svårt att blogga. Men, något jättefantastiskt har inte direkt hänt. I fredags var jag dödligt trött, och somnade redan klockan elva (!) och sov till klockan elva på morgonen. Tolv timmar! Hör inte till vanligheterna direkt. Sen var jag trött hela dan, det enda jag gjorde var att ligga i en oversized lila tee och stora mörka solisar på gräsmattan och läsa När Lucy Sullivan skulle gifta sig, Marian Keyes you know, och Ökenblomman Återvänder. I söndags var jag ju som sagt i kyrkan på morgonen, och sen åkte jag hem, åt lunch och hämtade träningskläder, och åkte sen hem till M och kollade på The Grudge. Inte alls lika läskig som folk säger att den är), men okej, det kanske inte var den mysigaste filmen jag sett direkt. Sen träning, men M of course. Igår var sista mattelektionen inställd, så vi fick sluta halv tre, och så tränade jag med J. Intressanta dagar? Eller inte. 

Idag är det vandring i skogen med hela högstadiet. Tretton kilometer. En komma tre mil. Plus en missad sovmorgon. Måste fortsätta rota igenom min garderob nu, och packa väskan, och fixa håret, och..


Söndagsmorgon

Man kan ju faktiskt ha det roligare en söndagsmorgon än att åka till kyrkan med klassen. Okej okej, vi fick sluta efter lunch i fredags som kompensation för tiden vi skulle gå i kyrkan idag, men ändå. Vem har lust att ställa väckarklockan på en söndag? Jaja, det blir väl bra. Nu måste jag gå, ska möta E och så ska vi gå upp till busshållplatsen och möta resten av klassen. I'll be back. Runt ett.

Haircut!

Image Hosted by ImageShack.us

Yes, idag var jag som sagt och klippte mig. Och här har ni resultatet! Jag är faktiskt nöjd, håret började locka sig direkt när håret hade torkat, och det kändes mycket luftigare än förut när det bara var så tungt att det hängde rakt ner. Och så blev det någon sorts snedlugg. Har inte riktigt sån färg på håret som det ser ut på bilderna, det blev bara konstigt ljus. Ni ser ju färgskillnaden på de två översta och de två understa bilderna (taget inom samma minut), haha. Ikväll blir det bara vara hemma, känns som om inte jag varit hemma och tagit det lugnt på evigheter. Fast speciellt lugnt blir det väl inte, min lillebror har some sort of kalas/fest för sina kompisar på nedervåningen. De skriker. Och skrattar. Nu ska jag äta glass med kolasås och ringa till E. Sen kolla om det är något (bra) på tv. Inte troligt.

Rapport från sängkanten

Äntligen fungerar webblogg igen! Sitter och försöker plugga in alla konsumentlagar (betygsgrundande Image Hosted by ImageShack.usläxförhör) samtidigt som jag sätter på mig mina byxor. Mindre lyckat resultat. Idag hara jag bara två lektioner, vi fick reda på igår att vi slutade efter lunch idag. Alltså, hemkunskap och engelska, och sen sluta. Och efter det ska jag klippa mig (tror att det blir lite kortare, mycket mer uppklippt och snedlugg.) Fast om man tänker på anledningen till att vi får sluta efter lunch så blir man kanske inte lika overwhelmed. Det är ett besök i kyrkan. På söndag morgon. Yes, vi håller på med kristendom i skolan och ska därför vara med på en högmässa i en kyrka ute i bushen. Bussen går halv elva. Woho.

Jaja, det blir väl bra med det också. Nu måste jag skynda mig. Ska bara sluta tänka på det fullkomligt underbara glosset med illustrationen på. Jag bara måste ha det -  även om det är ljusrosa.

Gud, det märks att jag är trött.

Sno makeupen av.. Gwen Stefani

Image Hosted by ImageShack.us


















Säga vad man vill om Gwen Stefani, men bär upp röda läppar gör hon med bravur! Gwens röda läppar och platinablonda hår har blivit hennes signum, och få människor passar så bra i ett par blodröda läppar. Här visar jag dig hur du snor Gwens look:

Foundation: Diors foundation Icône är helt seriöst en av de bästa jag provat. Foundationen förvandlas till puder på huden (precis som till exempel Maybellines Dream Matte Mousse) och ger dig lika flawless skin som Gwen har. Kostar runt tvåhundra kronor.
Concealer: Diorskin Sculpt Anticeme har jag faktiskt aldrig provat, men Diors concealers i allmänhet är bra, så jag tror på den här. Den ska strama upp under ögonen, vilket får en (speciellt lite äldre människor som börjat få rynkor) att känna sig fräschare.
Läppstift: Lancômes idé att sälja läppstift med ett tillhörande Top Coat är briljant. Man får färgen, men också glansen. Precis som Gwen.
Ögonskuggor: Gwen (eller snarare hennes makeupartist) har använt flera olika skuggor till Gwens ögonlock. Själv skulle jag använda den ljusa ögonskuggan, White, i ett tunt lager ända upp till ögonbrynet. Sedan den mellanmörka nyansen Mustard över den rörliga delen av ögonlocket, och slutligen den mörkaste färgen Smog i globlinjen och längs fransraden. Alla tre skuggorna är från Make Up Store och kostar 125:- styck.
Eyeliner: Make Up Store säljer bra och hållbara flytande eyeliners med en lagom stor pensel. Gwen har använt svartaste svart. Liquid Eyeliner, 145:-.
Ögonbrynspenna: Biotherm säljer fina ögonbrynspennor. Här Design Brows.
Ögonbrynsfix: ModelCo har en dyr ögonbrynsfix som är som en gelé man applicerar på ögonbrynen, för att de ska hålla formen och inte spreta. Annars funkar det också med hårspray på en vanlig ögonbrynsborste. ModelCo Brow Control kostar 295:- på blush.se.
Mascara: För att få lika långa och svepande fransar som Gwen måste nästan vilken nordisk person som helst använda en riktigt bra, förlängande mascara. Lancômes L'Extrême förlänger och ger volym. Lancôme är ett av mina absoluta favoritmärken när det gäller mascaror, så jag tror absolut att den här är värd att testa. Kostar runt tvåhundra kronor.
Rouge: För att få den svagt bruna färgen på Gwens kinder så kan man använda Too Faced's Caribbean in a Compact solpuder i nyansen Sunny Bunny. 265:- på blush.se.

Dagens (miss)lyckanden!

Dagens lyckanden:

- Top Model räddar min kväll. Who will be eliminated tonight? (eller okej, det vet jag redan, vet vilka som kommer till final, vem som vinner och allt. Buhu, jag vill inte veta!

- Vet inte om ni kommer ihåg klänningen som jag pratade om att sy en kopia på, men det håller jag i alla fall på med i slöjden just nu. Och, det går ganska bra! Än så länge.. Måste bara hitta ett ställe som säljer bred, röd spets. Någon pysslig människa som vet?

Dagens misslyckanden:

- Att jag redan idag vet att morgondagens största misslyckande kommer vara idrott&hälsa-provet som jag har imorgon. Kan typ ingenting. Men seriöst, varför ska jag kunna alla regler i handboll?

- Mitt pluggande har redan börjat misslyckats. Det går bara inte att lyckas när man läser om något som man är så totalt ointresserad av som jag är av idrott. Annat vore det om det handlade om Marc Jacobs vårkollektion ;)

- Har fått sjukt ont i benet av någon okänd anledning. Haltar skitfult när jag går, så jag undviker det de närmsta timmarna.

- Att jag insett att jag inte vet vad jante-lagen är. Allt jag vet är att det är en oskriven lag som svenska människor lever efter. En dålig lag. Är det bara jag som inte vet? Den som är mer allmänbildad än jag kanske kan förklara?

Breaking News

? Nu i veckan släpper Lancôme elva nya nyanser av det omåttligt populära glosset Juicy Tubes. De nya läppglansen heter Juicy Tunes, och alla nyansernas namn är musikinspirerade, exempel är Caramel Gospel, Toffee R&B, Marshmallow Electro, Mulberry Blues och Disco Melon. Tuben som innehåller Marshmallow Electro kommer att vara prydd med en söt illustration som är gjord av Julie Verhoeven, som exempelvis har designat väskor för Louis Vuitton och Marc Jacobs. Tror att denna tub kommer bli extra populär, och skulle nog även ha blivit det hos mig, om det inte vore för den lilla detaljen att glosset är ljusrosa. Visst, gulligt och sött, men ganska tråkigt. Jag vill ju ha ett knallrosa. Med illustration på. Men, det blir väl att drömma för mig. 190 kronor tuben kommer glossen i alla fall att kosta, och släpps som sagt i butik nu i veckan. Kanske, kanske blir ett köp för mig, för kvalitetens och illustrationens tub. Och jag har faktiskt inget ljusrosa gloss. Inget från Lancôme heller. Anledningar nog? Det får vi se.. ;)


? Idag släpptes Kate Moss kollektion för Topshop på Topshop's hemsida. I'm not overwhelmed. Allting gav mig en "det där har vi sett förut"-känsla, vilket iofs inte gör något, om det inte var så att kläderna var så tråkiga. Men visst, en del grejer är helt bärbara. Men inte innovativa. Som jag trott. På bilderna nedan är några rätt söta saker från kollektionen som jag skulle kunna ha på  mig. Eller kanske inte den blommiga klänningen, men den är säkert fin på någon annan..

? L'oréal lanserar en ny mascara - L'oréal Volume Shocking Exact Brush, en uppdatering på Volume Shocking. Volume Shocking Exact Brush är, precis som dess föregångare, en dubbelmascara med en vit "lashprimer" och en svart.. ja, färg. Primern ger längden och volumen, det svarta ger färgen. Skillnaden mellan Volume Shocking Exact Brush och Volume Shocking, är att nu är båda borstarna "vanliga" mascaraborstar, det vill säga att det inte är någon sån där hemsk liten kam som man ska applicera färg med. Woho säger jag, och rusar till närmaste Kicks för att köpa (speciellt då jag hört att den passar extra bra för den som har täta, men relativt korta fransar. Precis som jag!)


Nu blev det lite sent här, så ett kollage får komma imorgon.
Nu ska jag och mitt nya nummer av VR gå och lägga oss. Imorgon är det skola igen. Surt. Fast jag gillar ändå onsdagar. Trots att jag börjar åtta. G'night!

Image Hosted by ImageShack.us

Update:
Here's the collage ;) Klicka på länken så får du se det i originalstorlek, kan inte ha det så stort här på bloggen, vilket självklart märks på kvaliteten.


Det blev den mönstrade

Valborg igår blev inget speciellt. Kom till brasan när scouterna tände den, och typ en timme senare hade den brunnit ner. Anledning till att den var så liten? För att någon hade bränt ner hela i fredags, så alla scouter hade samlat ihop till en ny brasa på två dagar. Hm. Träffade J och E där, men båda var tvungna att gå hem runt tio, så jag gick runt lite för mig själv ett tag, träffade Merja, Johanna Pontus, Andreas, John, och Frida, pratade ett tag med dem, och bestämde mig för att gå hem. Snyft. Tråkig Valborg. Men, på väg hem mötte jag S, L, Jack och grymt snygga Pontus, så jag gjorde sällskap med dem ett tag, och vi hade verkligen hur roligt som helst. Så min Valborg blev inte så misslyckad som jag trott!

Idag har jag varit och lämnat tillbaka en av mina högt älskade klänningar. Det blev den vita. Trots att alla tyckte att den var finast. Reasons why:

- Den vita var dyrare, och var dessutom inte lika användningsbar. Perfekt på skolavslutningen och midsommar, men det är ju inte direkt något man går till skolan med, eller har på stranden. Eller går på stan med. Eller har en vanlig sommardag. Det här skälet väger tungt.
- Som Cassandra och Linda sa, alla kommer typ ha vita klänningar, så då är det roligt att sticka ut lite ur mängden.

Men, jag saknar min klänning. Buhu. Fast jag tycker den mönstrade är hur söt som helst också, så det blir säkert bra. Blev också ett bh-köp, behövde en ny med avtagbara axelband. Så, det blev en rätt söt vit med avtagbara axelband, och dessutom tillhörande genomskinliga band (fast de syns så mycket ändå, har aldrig riktigt fattat grejen med dem.) Och eftersom att axelbanden är avtagbara så kan man ju också korsa dem i ryggen, och använda den som halterneckbh. Och som vanligt såklart. Bekväm var den också, så jag är jättenöjd!

Nu, some kind of pedikyr (fotbad samtidigt som man pluggar, varför har jag aldrig tänkt på det tidigare? Sen insmörjning, peeling, filning, lackning and so on) samtidigt som jag pluggar på det jävla, förbannade helvetesprovet. Teoriprov i idrott och hälsa på torsdag. Betygsgrundande. Jag kan inget. Wish me luck.

RSS 2.0