You're gonna need a shoe

Image Hosted by ImageShack.us

Hann med att springa igenom H&M igår innan träningen med M (gissa om jag har träningsvärk idag), och då stötte jag på de här snyggingarna. Kunde inte låta bli att köpa dem (för de var riktigt sköna också, trots sin 10-centimetersklack), så nu står de här bredvid mig och muntrar upp min kväll som kommer vara fylld med historieplugg. Sjukt stort och viktigt prov på måndag, och eftersom jag knappt börjat plugga än så blir det stanna hemma-lördag. Tråkigt, men nödvändigt. Är riktigt stolt över min självdisciplin, haha!

Jag ska bli hälsosam!

Är begravd i matteplugg, så det blir bara ett kort litet inlägg idag. Har inte haft en direkt överspännande dag, men jag har däremot hunnit med att både stöta på Kissie och Blondinbella (eller okej, gå förbi på ett par meters avstånd och försöka titta lite halvdiskret.) Vad är oddsen för det liksom, båda på en och samma dag? Nä, måste verkligen fortsätta - är inte klar på långa vägar och klockan är redan tjugo över elva. Imorgon blir det i alla fall skola, köpa gymkort med M (vi ska bli hälsosamma!) och födelsedagsfirande för J som gäller. Vad har ni för planer för morgondagen?

Au Pair

Trots att jag bara går i ettan har jag börjat fundera på vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag vill gå på högskolan (såklart) men inte direkt efter studenten - det kommer jag aldrig att orka. Efter tolv års konstant pluggande vill jag ta ett år ledigt och göra något jag verkligen vill göra och dessutom fundera ut vad jag vill bli om jag inte redan kommit på det. Jag har dessutom alltid velat prova på att bo utomlands - så varför inte göra det under det året. Längre än så hade jag inte tänkt förrän för ett par veckor sen, när jag hittade en Au Pair-broschyr utanför min hemska (förlåt) SYO:s rum. Sen dess har jag kollat lite olika sidor (och bloggar också för den delen) och insett att det är något jag verkligen kan tänka mig att göra. Jobba ett år som Au Pair i någonstans i USA. Jag vet att jag är lite väl naiv, jag vet att det inte är så himla lätt att lämna hela sitt liv och allt man är van vid ett helt år, jag förstår det. Men samtidigt, om jag inte vågar kommer jag aldrig få veta vad som finns därute.

Image Hosted by ImageShack.us
Los Angeles, New York, Boston, Chicago, Miami... Jag vill ut i världen!


E är också riktigt på, så förhoppningsvis kan vi åka tillsammans. Och ja, jag vet att det är grymt långt kvar (lite drygt två år) tills vi över huvud taget kan börja ta tag i det på allvar, men man måste väl få drömma sig bort lite när det är mörk slaskjanuari här hemma.

Någon som funderar på något liknande? Eller till och med har gjort det? Berätta!


Individuella val

Och så var det måndag igen... Kul. Kul, kul, kul. Men jag ska inte vara negativ nu - för varje dag som går blir det ju faktiskt en dag närmare fredag!

Idag fick jag reda på att vi tydligen ska välja våra första individuella val snart. Trodde det var lååångt kvar, så jag fick lite småpanik (okej, okej, jag har lite drygt tre veckor på mig att välja.) Har kollat igenom kurskatalogen ett antal gånger nu, och det finns inte särskilt mycket lockande. Engelska C, Textkommunikation A och Rättskunskap är det jag skulle kunna tänka mig att läsa, men då har jag fortfarande 50 poäng kvar, vilket är lite störande. Jaja, den dagen, den sorgen. Ni andra som ska välja nu i februari - har ni redan bestämt er för vad ni ska ta?

Cold

Image Hosted by ImageShack.us

Förlåt för dålig uppdatering de närmsta dagarna, jag har legat däckad av en förkylning i flera dagar. Precis när jag trodde jag klarat mig undan, haha... Nu känner jag mig dock bättre, men inte så bra att jag orkat göra något annat ikväll än att kolla på film med E. Men hon skulle tävla tidigt imorgon bitti (fattar inte hur hon orkar), så hon gick för ett tag sedan. Sen dess har jag underhållit mig med internetrebusar - något som det verkar som att hela bloggvärlden höll på med för en sisådär två-tre år sedan. Har klarat hela första, och nu håller jag på med den andra - men jag har fastnat på sida 11! Så sjukt störande! Prova själva och hjälp mig gärna om ni lyckas komma längre, haha.

Internetrebus 1: http://www.internetlankar.se/spel/rebus/1.htm
Internetrebus 2: http://www.internetlankar.se/spel/nyrebus/1.htm 

Gossip Girl spin-off

Image Hosted by ImageShack.us

Det är nu officiellt att en Gossip Girl-spinoff är på väg till Sverige! Den kommer handla om Serenas och Erics mamma Lily van der Woodsen (Kelly Rutherford), och hennes vilda och problemfyllda tonårsliv sedann hon vänt ryggen till sin rika familj och flyttat till Los Angeles - långt ifrån lyx och fina privatskolor. Serien utspelar sig under 1980-talet, och förutom Kelly Rutherford är även Daniels Humphreys pappa, Rufus (Matthew Settle) självskriven. Kan bli bra, kan bli dåligt. Men jag ser hur som helst fram emot det, alltid kul med en ny serie, right? När den kommer till Sverige har jag dessvärre ingen aning om, men 11 maj är i alla fall datumet för premiären i USA.
Vad säger ni - bra eller dåligt? Är spinoffs någonsin en bra idé?

Återträff!

Allt detta plugg... Har knappt gått en vecka sen vi fick lov, och vi har redan miljoner redovisningar, rollspel (FN:s klimatpanel), inlämningar och prov att se fram emot! Tack alla älskade lärare för det! Hur skulle jag annars få tiden att gå? 

Fick dock ett lite roligare besked från min gamla skola när jag kom hem idag - det blir återträff för gamla nian nästnästa tisdag! Ska bli riktigt kul, har inte sett vissa från klassen sen skolavslutningen. Och så har jag faktiskt saknat lärarna lite också, har ju trots allt träffat de flesta av dem varje dag i tre år av mitt liv, haha. Nä, nu blir det vaniljte och The Hills för mig (har utvecklat ett starkt beroende de senaste dagarna, följer med i alla intriger!), och sen sova - har två redovisningar imorgon som jag verkligen måste få bra betyg på. Och då är det utvilad som gäller! Godnatt ♥


Utmaning!

Ikväll har det inte blivit så mycket gjort för min del, är nämligen kattvakt åt den här underbara lilla saken. Han är så otroligt mysig, kryper upp i knät och vill vara med hela tiden. Just nu sitter han i mitt fönster och kikar ut. Hur som helst, blev utmanad av söta Cassandra att göra den här listan för ett tag sen, och jag är inte den som är den, så det är såklart jag gör den!

Regler:

· Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv.
· Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.
· I slutet av inlägget skriver du 8 personer.


Mina fakta/(o)vanor:

  1. Jag kan i princip alla Sex and the City-avsnitt utan och innan, sitter lite nördigt och läser med högt i replikerna för mig själv när jag tittar. Men så är det ju också världens bästa serie!
  2. Jag gillar smink i alla former och har en relativt stor samling, trots att jag inte ens använder hälften av det. Och ändå vill jag ha mer! Konsumtionshets, någon?
  3. Jag är verkligen livrädd för ormar. Spindlar, höjder och blod stör mig inte - men om någon la en orm i mitt knä skulle jag få riktig panik.
  4. Jag har min morgonrutin och gör alltid allt i exakt samma ordning - sminkar mig, klär på mig, fixar håret, äter frukost, borstar tänderna, letar i panik efter bok/papper/busskort/mobil/iPod (alltid är det något som är borta) och springer till bussen.
  5. Jag har helt klart den längsta tungan i min bekantskapskrets, kan till och med nudda näsan!
  6. Jag hade en konstig tvångstanke som nästan har gått över helt nu; men för ett år sen kunde jag stå och skruva på och av ett lock på en burk tio gånger för att det skulle vara påskruvat med rätt hårdhet liksom. Haha, det låter helt sjukt, och tro mig, det var det också. 
  7. Jag älskar råa burkchampinjoner. Det låter verkligen sjukt äckligt, men det är så gott! Mitt och E's största helgnöje, helt klart!
  8. Jag funderar på att åka som Au Pair till USA ett år efter gymnasiet, men mer om det i ett annat inlägg.

Haha, har jag några läsare kvar nu efter det här? Hur som helst utmanar jag: Lizzie, Joy, Malin, Engla, Fanny och alla andra som känner sig manade att avslöja lite om sig själva!


Golden Globe 2009

Självklart har jag som den stora celebrityklänning-på-gala-nörd jag är suttit och kollat igenom många, många klänningar från nattens Golden Globe. Brukar alltid hitta en hel del klänningar som jag mer än gärna skulle ha hängandes i min garderob som ögongodis, men i år hittade jag inte alls så mycket snyggt. Hänger jag inte med? Hur som helst, det här var några av mina favoriter:

Image and video hosting by TinyPic

Kate Beckinsale: Vackert sval i en lika vackert sval J.Mendel. Jag gillar det!
Maria Menounos: Underbar blå klänning vars ursprung jag inte lyckats hitta. Någon som vet vart den är ifrån?
Eva Mendes: Hellångt och kritvitt - känns lite för mycket bröllop - men jag tycker ändå att Salmas Dior är riktigt cool. Snyggare i en annan färg kanske?
Salma Hayek: Enkel men snygg Bottega Veneta. What's more to say?

Hedersomnämnanden: Eva Longoria och Olivia Wilde, båda i Reem Acra.

Vad säger ni, hade ni någon favorit?

Lipstick Jungle


Just nu visas pilotavsnittet av Lipstick Jungle på TV3, en serie som jag först tänkt ge en chans, men efter att ha läst tonvis med dåliga recensioner som liknat den vid ännu en dålig SATC-rip off (här är bara några av dem), så ändrade jag mig. Orkar liksom inte med en till. Har suttit och läst in mig på min roll i vårat rollspel om FN:s klimatpanel som vi ska ha på samhällskunskapen nästa vecka istället. Jag blev Sverige/EU (vilket jag är rätt glad för, kan ju mer om Sverige än om länderna i Paraplygruppen eller OPEC liksom...) Men hur som helst, var det någon av er som tittade? Var det bra? Ska jag den en chans ändå?

Christina Aguilera för Topshop?

Image Hosted by ImageShack.us
Ryktet säger att Christina Aguilera är nästa kändis som ska designa en egen kollektion för Topshop. Kate Moss och hennes kollektioner kommer fortfarande att finnas kvar eftersom att Aguilera ska rikta sig till en något yngre målgrupp. En annan anledning till samarbetet sägs vara att Topshops ägare, Sir Phil Green, är ett stort fan av den blonda sångerskan och hennes stil (ett så stort fan att hon blivit erbjuden 47 miljoner kronor för fyra klädkollektioner!) Gissar på att ryktena stämmer, och att vi får se en Aguilera-kollektion om inte allt för länge - en kollektion som förhoppningsvis är snyggare än den Kate Moss producerade. Men något säger mig att det inte riktigt kommer bli så, är inte direkt världens största fan av X-tinas klädstil.

Vad har jag gjort?

Förlåt för hemsk uppdatering den här veckan. Men jag liksom glömmer bort bloggen ibland, känns lite konstigt eftersom att jag förut gick och planerade inlägg mest hela tiden. Hur som helst, under tiden jag har varit borta har det i alla fall inte hänt så mycket. Men:

- Jag har äntligen varit och fått plocka bort min tandställning efter 13 månader (men tråden som nu sitter bakom tänderna is killing me)
- Jag har varit på hälsobesök hos skolsyster och fått reda på att jag inte är 1,75 som jag trott utan 1,76, och att jag förmodligen kommer bli upp mot 1,79 innan jag har växt klart. Buhu! Hej då tolvcentimeters-klackar, hej flip-flops.
- Jag har fått reda på att en riktigt stor fotobloggerskas lillasyster går i min klass
- Jag, M och E har börjat planera så smått inför vår Greklandsresa nästa sommar. Mer om det i ett annat inlägg, behöver lite hjälp :)

Har ni gjort något kul i veckan?

Det är slut!

Här hade man äntligen bestämt sig för att klicka hem ett av de där omtalade namnhalsbanden - och så är de slut. Snacka om besviken jag blev, haha, jag som redan hade börjat planera när jag skulle ha på mig det! Men men, de får väl förhoppningsvis in dem snart igen. Och då är det jag som beställer hem ett!

Image Hosted by ImageShack.us
Slut!

Kvällen har ägnats åt genomgång av vårens H&M-katalog med M - över telefon. Haha, det börjar bli lite av en tradition! Men jag måste hur som helst säga att jag tycker att de har mycket mer snyggt än förra våren, har satt i en hel del post it-lappar redan. Ser fram emot att börja shoppa bikinis igen, även om jag inte är alltför sugen på att se dem på min bleka kropp, haha! Har verkligen börjat längta till sommaren nu. Fatta när man står där på skolavslutningen och har gått ut ettan - så grymt underbart det kommer vara. Åh, jag vill ha sommar nu!

Today

Idag har det inte blivit mycket gjort, åkte till IKEA på förmiddagen, kollade på Atonement på eftermiddagen och nu har jag spelat Monopol (hahaha) hela kvällen med A, S, E och M. Var hur länge sen som helst jag spelade, men det var rätt kul faktiskt. Trots att jag blev bankrutt först av alla. Nu ska jag, tro det eller ej, gå och lägga mig och passa på att kolla igenom H&M-katalogen som ramlade ner i brevlådan idag. Bläddrade igenom den lite snabbt tidigare, och det ser ut att finnas en hel del fint faktiskt. Godnatt! ♥

Victorias Secret Fashion Show 2009

Första januari är verkligen dagen då man inte gör någonting. Jag vaknade vid halv två, åt frukost, och sen har jag legat och kollat på film resten av dagen. Gårdagen blev dock riktigt lyckad, hade otroligt roligt. Träffade några personer från min gamla klass också, vilket verkligen var kul. Kom inte i säng förrän halv sju dock, så jag är rätt trött fortfarande, men det är liksom så det ska vara.
Image Hosted by ImageShack.us

Kvällens planer består inte av något mer än Victorias Secret Fashion Show 2008/2009 om fem minuter, men det känns bara väldigt skönt. Har sett fram emot det länge, älskar verkligen VS Fashion Shows! 20:00 på TV3 - missa inte!

RSS 2.0