Malin in America


Nu har jag tagit de första små stegen mot att göra något som jag började fundera på för över två år sedan - lämna Sverige för ett år och tillbringa det i USA som Au Pair. Jag är bara i ansökningsstadiet än så länge, och håller på att fylla i alla tusen olika papper och blanketter som behövs innan man ens kan få börja ta kontakt med familjer. Men ändå, jag är på väg. Och det känns så himla bra!

Kommer sakna mina underbara, underbara vänner och min fantastiska familj och släkt så mycket att det (redan) gör ont, men jag känner ändå, efter mycket velande, att det här är något jag måste göra. Jag är skyldig mig själv det. Jag tror jag behöver lämna mitt gamla liv bakom mig för ett litet tag, och komma till ett nytt land med helt nya människor, där jag inte behöver vara exakt den som jag har varit de senaste arton åren.

Hur som helst, om allt går som det ska sitter jag på ett flygplan över Atlanten i början av september. And don't it feel good.

Randigt, kamel och lite spets

 
Har inget Photoshop för tillfället, vilket leder till lite tråkigare inlägg. Nu när jag varit utan det i någon vecka har jag verkligen insett att det är världens bästa program, förstår inte hur jag klarade mig utan det...

Hur som helst; Lindex är en affär som jag aldrig riktigt tagit mig tid att gå in i, har liksom alltid tänkt att det inte varit något för mig. Men nu känns det som att de ändrat koncept lite och börjat fokusera mer på fina, enkla baskläder, vilket jag faktiskt gillar. Titta bara på dessa godbitar ovan, skulle inte säga nej till någon av dem! Särskilt inte koftan i angoramix, hur fin skulle inte den vara till ett par brunbrända ben och en klänning en augustikväll?

Valentine's Day


Så här har jag tillbringat min eftermiddag, med nyaste ELLE (som passande nog damp ner i brevlådan idag) och lite alla hjärtans dags-godis från min finaste mamma.


Alla hjärtans dag. En dag jag inte kan påstå att jag någonsin haft varma känslor inför. Om jag ska vara lite krass (vilket man lätt blir en sotsvart måndagseftermiddag med tjugotvå minusgrader och en halvmeter snö utanför fönstret) så tycker jag att hela konceptet känns lite konstruerat och kommersiellt, påtvingat på något sätt. Visst, kärlek är väl aldrig fel, men måste vi verkligen ha en speciell dag att uppmärksamma detta på? Något med all denna tvångsromantik tar emot lite.

Men det är klart, lite extra chokladhjärtan och mys med vänner är ju aldrig fel. Ska snart möta upp Sandra, köpa lite Phish Food och sen ska vi placera oss framför Sex and the City-boxen.

I took my feet to Oxford Street


Äntligen har jag en resa bokad till Storbritannien igen! Denna gången blir resesällskapet min Engelska C-grupp, och målet universitetsstaden Cambridge i fem dagar. Det fina med detta är att denna lilla stad bara ligger en knapp timme utanför mitt bästa London, så det kommer bli minst en resa dit. Hur bra?

Eftersom det är en skolresa kommer så klart det bli studiebesök hit och dit, men vi har ändå fått tid en masse avsatt till shopping, undersökning av Cambridges blygsamma uteliv och chansen att träffa en massa, förhoppningsvis fantastiska, universitetsstudenter. Åh, det kommer bli så bra!

Bilder från weheartit.com


Torsdagsmiddag

Igår blev det middag på mysiga Vapiano i Gamla Stan med Therese, Matilda och Melissa, innan vi skulle iväg för att se Shakespeares Trettondagsafton med klassen på Stadsteatern (pjäsen som "She's the Man" är baserad på för övrigt.) Teater är verkligen inte min grej så den delen av kvällen kan jag inte påstå att jag uppskattade alltför mycket, men att sitta och kolla ut över Slussen, dricka lite vin och snacka skit var inte helt fel. Kommer sakna mina tjejer så mycket när vi tar studenten sen!


RSS 2.0