Gott nytt år!

Sitter här och gör fransk manikyr i sista sekunden. Jag måste gå om tjugofem minuter. Känns inte sådär jättebra (med tanke på att jag måste måla på fyra lager nagellack till och dessutom sminka mig, och det brukar ta sin lilla tid) Men jag hinner nog, känner mig faktiskt lite tidsoptimistisk (vilket jag aldrig brukar vara, hehe.) Nej, nu måste jag skynda mig!
Gott nytt år!

En liten fashionista

Tod's

















Nog var jag en fashionista som liten. När jag gick upp på vinden för att hämta någonting (har redan glömt bort vad det var. Börjar tappa minnet redan vid fjorton års ålder, ackack) så hittade jag ett par jättesöta lackskor med sammetsrosetter från Tod's. Lite dammiga bara, men annars perfekta. Tyvärr var de i storlek 21, så lite besviken blev jag allt (eller kanske inte, de hade nog inte varit överdrivet vackra i min storlek) ;) Men ändå, så små och söta. Och så är det ju Tod's ;) Nu står de och pryder sin plats i min bokhylla. Åh!


En stor, svart skinnväska. Åh!

Idag har jag varit och shoppat med M (hon är världens bästa shoppingsällskap, hon får mig alltid att köpa massor med bra saker.) Jag är nu lycklig ägare till en underbar stor, svart skinnväska som såg precis ut som jag ville ha den (eller okej, en Bayswater hade inte varit fel.) Jag älskar när man hittar saker som man verkligen tycker om från första sekunden - de sakerna kallar jag för bra köp! Åh, jag är så glad!

ÄlsklingenÄlsklingenÄlsklingenÄlsklingen
Bilderna gör den inte riktigt rättvisa, den ser väldigt långsmal och plastig ut, vilket den inte alls är. Kanske är jag så exalterad för att jag har letat efter en sådan här väska hur länge som helst, men aldrig hittat någon jag gillar. Menmen, jag är nöjd i alla fall. Längtar efter att premiärshoppa med den ;)

No more rea!

Idag var jag på mellandagsrean i stan. Oh. My. God. Det var så himla mycket folk, alla rev och slet i kläderna och det var enormt långa köer till både provrum och kassor. På Gina Tricot var det värst, folk överallt som kastade sig över kläderna och slängde dem överallt och köerna ringlade sig genom hela affären. Kaos! Men, jag hittade en klänning (eller ett långt linne, det beror på hur man ser det) och en randig, långärmad tee på Gina Tricot (halva priset!) och ett linne med spets på BikBok. På det hela taget är jag nöjd, men jag är trött och har grymt ont i fötterna. Men, det priset får man betala om man vill fynda. No more rea för mig på ett tag i alla fall.

Bilder kan laddas upp om någon är intresserad :) Here you go. Enjoy! (och som oftast, klicka på bilderna så blir dom större.  Teknikens under.)


Det rosa linnet till är köpt på BikBok och klänningen på Gina Tricot. Jag älskar linnet men är lite osäker på klänningen, men 64:50:- känns inte som någon big deal. Teen lämnade jag tillbaks, den var för kort i ärmarna och för stor i midjan, knapparna var konstiga och färgerna också. Jaja, så går det när man köper något utan att prova det. Cheers!

Dan efter dan efter dopparedan

Jag blir alltid så himla himla trött efter julafton, jag fattar inte varför ;) Jag ligger och sover halva dagarna, sedan äter jag och sover igen. Kom igen Malin, shape up! Idag har jag lovat mig själv att jag ska ut och motionera, (vilken hurtbulle jag låter som) jag vill ju bygga upp min benstomme ordentligt ;)

Men, en snabb genomgång över mina julklappar;

  • Armband från Pilgrim
  • Rosa Burberryhalsduk
  • Rosa t-shirt från Peak Performance
  • Vit, stickad tröja från BikBok
  • 1000:-
  • Nattlinne
  • Underkläder
  • Bok
  • USBkabel till min mobil
  • Presentkort 200:-
  • Pengar till mobilen 100:-
  • Kamerafodral
  • Luddiga mysstrumpor
  • Dunkudde
  • Läppglans från Clinique
  • Mobilsaker
  • Väckarklocka

Det kanske var någonting mer, usch vad jag känner mig elak, men jag glömmer alltid bort vad jag fått när jag ska skriva upp det. Än en gång, SHAPE UP! Nej, nu måste jag rädda mig upp från självironins obehagliga träsk och få lite karaktär och ryggrad. Ut och motionera!


God Jul!

God Jul!
Ni får ett julkort ifrån mig i form av en kula i vår gran, I hope you like it! Tack för alla kommentarer jag får, det är det och ni som får mig att fortsätta skriva. Så tack! Hoppas att ni får en underbar dag (och glöm inte Kalle Anka klockan tre!) God Jul på er allihopa!

Extreme Christmastree Makeover

        Extreme Christmastree Makeover

Äntligen har mina efterlängtade julfeelings infunnit sig. Med en färdigklädd gran, knäcken, pepparkakorna, lussebullarna, rischokladen och chokladkolorna bakade och med Bingolottos uppesittarkväll i bakgrunden (hey, Ebba är ju med!) känner jag riktiga julkänslor. Och jag älskar det.

Dan före dopparedan

Varför heter det dopparedan egentligen? Dopp i grytan eller vad? Informera mig gärna!

Imorse blev jag väckt klockan nio (tack pappa), tvingade i mig två torra mackor och nu så bakas, fixas, städas och pyntas det i hela huset. Jag är otroligt trött och har ont i magen. Sa att jag skulle städa mitt rum, men nu sitter jag här istället. Hu, vilken ond människa jag är. Vilken underbar tjugotredje december jag får. Nej, nu får jag rycka upp mig och börja julstäda såsom traditionerna lyder.

Hoppas att ni har en bättre tjugotredje december än jag :)

Christer Fuglesang

Nu landar Fuglesang! Precis just nu. Åh.

Update: Jag blev lite panikslagen och trodde att alla skulle dö, men det ordnade sig ju. http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.html om ni vill kolla på allt live. Usch och fy vad jag är Robin just nu, men jag älskar sånt här xD

Vällingby

Elin ringer och frågar om jag vill följa med henne och shoppa de sista julklapparna. Okej svarar jag, om vi inte åker till stan eller Kista (överbefolkat, speciellt idag). Så, Vällingby blev det och nu måste jag fixa iordning mig fort så att vi kan så att vi hinner till Vällingby innan vi blir nermejade av alla massakrerande sistaminutenshoppare.

Ha en bra dag!

Ankelboots, Rizzo och Elin Kling

Ankelboots - Rizzo/Elin Kling
Satt och kollade på Rizzos hemsida och blev kär  i de här stövletterna/ankelbootsen med miniplatå och snörning. Men det var något som inte stämde med dem.. Men så såg jag vad Elin Kling (och även bloggerskan Paulina) gjort med sina skor, nämligen bytt ut de fula snörena mot sidenband. Fullträff! Mina drömskor den här hösten (nåja, vintern). Snälla tomten?

Kolabakande och bildskapande

Nu har jag äntligen bytt ut blommorna mot lite Pedro Garciaskor och Chanelväskor. And don't it feel good! Inte världens snyggaste kanske, men det duger tills jag hinner göra en finare. Sitter och väntar på att kolorna ska bli sega inne kylskåpet (alltså kolorna är i kylskåpet och inte jag.) Det skulle ta ca en halvtimme att få dem sega, mina har stått inne en timme och är typ halvsmetiga fortfarande. Vad gör jag för fel när jag bakar egentligen? xD Ställde in dem i frysen för några minuter sedan, får se vad som händer med dem nu ;)

Själva smetskapandet gick däremot bra;


(På den nya headern, från vänster till höger: ett par Bruges Pumps från Christian Louboutin, en Chloé Paddington bag i färgen Chocolate Brown, ett par Vera Satin Pumps från Pedro Garcia, ett halsband med Swarovskikristall från Asos, och ett par Patent Stilleto Shoes (tror jag att det är) från Asos och last but not least, en röd Chanel 2.55)

Djupa tankar om julen (eller inte)

Julen är egentligen helt weird, vi håller på och förbereder i månader för en enda dag. En dag! Vi bakar, köper juklappar, köper julgran, julstädar, blir tvingade till kyrkan med skolan, har luciatåg, blir sönderstressade och letar julklappar i sista sekunden. Inget ont om julen, jag älskar julen mer än allt annat på året, men ändå. Det är konstigt. Vilken annan dag än julafton skulle vi hålla på att förbereda en månad för?

Nu ska jag äta frukost, göra lite välbehövd manicure och sedan ska jag och min käre broder baka chokladkolor. Lägger ut receptet här om det blir lyckat, annars inte ;)

Mary Kate goes blonde!

What? Nej! Mary-Kate färgar håret platinablont och jag gillar det inte. Hon var så mycket snyggare i mörkare hår. Här och här är hennes lockar lovely, helt perfekt färg. Varför kan hon inte alltid ha så? Nej, MK, färga håret mörkt igen. Snälla!

Vad tycker ni Mary Kate passar bäst i? Platinablont, chokladbrunt eller någonstans mittemellan?


Julavslutningen

SofiaJulavslutningen igårkväll blev riktigt lyckad, jag fick sitta med personer jag tyckte om och vi hade jättekul. Dock var inte maten speciellt god, men hur bra mat får man för fem kronor per elev liksom? Men sak samma, det var mysigt i alla fall ;) Sedan var det dans i gympasalen (of course) med typ buggmusik och liknande ända tills the teachers förstod att de aldrig skulle få någon att dansa foxtrot och satte på bättre musik (men fortfarande inte bra, människor i medelåldern lyssnar inte på samma musik som oss) och så fick vi våra betyg. Jag hade fyra MVG (historia, samhällskunskap, spanska, svenska), åtta VG (matte, slöjd, musik, hemkunskap, religion, engelska, geografi, bild) och fem G (kemi, fysik, teknik, biologi, idrott), sjukt nöjd med tanke på att det är första terminen i åttan :)

Innan festen gick vi hem till M och bytte om, sminkade oss, bytte julklappar och fixade håret. Riktigt kul hade vi. Och yes, idag har jag jullov och det är underbart, tre hela veckor utan skolan. Lovely!





Parfymen Belong (Celine Dion) fick jag av A och L, nagellacket Resist & Shine från Loreal (nr.500) från MW och det svarta linnet från S. E och jag ska byta presenter på julafton, det är mys. Sista bilderna är från vårat otroligt påkostade (ehrm ehrm), obligatoriska skoldisco i gympasalen.

(och personen på kanten är inte jag, utan S som såg helt lovely ut i sin klänning)

Pepparkaksbak



Här kommer bilderna från pepparkaksbaket som faktiskt gick ovanligt bra (dvs att det gick att få upp degen från bakbordet upp på en plåt utan att pepparkakorna gick sönder) Dessutom blev dom hårda och spröda istället för mjuka occ sega som de brukar bli (haha, man kan inte direkt säga att pepparkaksbakning är min starka sida) Men det var grymt mysigt, riktiga julfeelings fick jag, med doften av pepparkaksdeg och julmusik i bakgrunden. I löv pepparkakor, så är det bara.

A bit stressad

Det är så himla himla stressigt just nu, julklappar till kompisar som ska fixas och slås in, kläder, skor och smink ska fixas till julavslutningen och packas ihop för attt tas med till M där jag och sex andra kompisar ska byta om och fixa till oss. Ska bli jättekul! Det jag försökte säga var i alla fall att det är orsaken till att det inte blivit några inlägg på ett par dagar och troligtvis inte kommer bli något imorgon heller, skolan på förmiddagen, M på eftermiddagen och skolan igen på kvällen.

Bestämt var jag ska fira nyår nu, det blir med wunderbara J hemma hos henne. Mysigast så. Och vi har alltid hysteriskt roligt var vi än är så det blir nog jättebra. Måste sova nu, sak gå upp jättetidigt imorgon och fixa det som jag inte hann idag. Godnatt!

Idag

Nu ska jag springa till busshållplatsen där Jonina väntar, sedan åka till kyrkan och gå på gudstjänst.
Efter det, pepparkaksbak och träning med Matilda.

Ha en trevlig tredje advent!

Nyklippt

Nyklippt














Kom nyss hem från frissan, håret är sådär fluffigt, blankt och godisluktande som det bara blir när man har varit och klippt sig. Mitt luktar rosa jordgubbstuggummi just nu, det var någon glansspray från Kérastase (om jag inte minns helt fel) som hon hade i. Håret blev innovativt (ehrm ehrm, ironi, någon?) uppklippt, toppat och fick en snedbena. Jag tycker väldigt mycket om det även om det inte är särskilt speciellt eller annorlunda.

Nu ska jag gå och äta en mycket försenad lunch (okej, lunch och lunch, det blir väl en tallrik fil.)

(och till er eventuella personer som eventuellt läser, en kommentar, inte nödvändigtvis om håret, skulle göra min dag. Vilket inlägg som helst, när som helst)

Myskväll

Första lugna fredagskvällen på veckor, helt utan läxor och saker att göra. Wonderful. Tänkte kolla på reprisen av Sofis Mode klockan 23:30 och sedan gå och lägga mig. Tills dess.. mys i min grå, stickade kofta och stretchjeans och inte så mycket mer.

Imorgon ska jag klippa mig, det är kul med en ny frisyr nu till jul och allt. Eller så kanske jag fegar ur som vanligt och bara toppar mig. Hm, får se.  Har typ haft samma frisyr sen i femman. Har någon ett förslag på en snygg frisyr för någon med långt, tjockt hår? Vill också hitta ett par riktigt snygga stövlar tills det blir vinter också (nej, nej, nej, det är inte vinter på riktigt förrän det har kommit snö. punkt.) Gillade de här från Din Sko. Dock vill jag helst ha ett par svarta, jag är för feg för röda plus att svarta är mer lättmatchat och klassiskt.

Får se hur det blir, bilder på min eventuella nya frisyr kommer imorgon (om det inte blir total katastrof. eller jo, kanske till och med då, haha.) Cheers!

Madonna for H&M

M by Madonna
Japp, så var det bestämt, Madonna gör en ny kollektion för H&M. Undrar varför, då (som jag uppfattade det i alla fall) hennes förra kollektion inte gjorde succé direkt. Kollektionen kommer heta "M by Madonna" och finnas ute i butikerna någon gång i Mars 2007. Om detta gäller Sverige eller bara USA vet jag inte. Hoppas att det gäller Sverige också, lite nyfiken är jag, det kan jag inte komma ifrån. Läs mer på www.madonna.com (även om det mest står  'Madonna has an impressive feel for fashion and trends. She was extraordinarily style conscious, passionate and was involved in even the smallest details of every design' och såna saker. Of course. Det är ju hennes officiella hemsida, ingen skulle väl ens komma på tanken att skriva att hon är en aning pinsam som vid femtio års ålder klär sig i nätstrumpbyxor och lackbodys. Även om det är sant)

Nu måste jag skriva en labbrapport, sista läxan innan lovet. Cheers!


Mulberry

147126-21
Det är ingen hemlighet att jag är en sucker för Mulberrys väskor, speciellt den klassiska Bayswatern. Kollade runt lite på deras hemsida (som as usual väcker starka vill-ha-begär) och hittade lite andra underbara saker. Åh. Känner någon för att vara lite extra snäll så här i jultider så kan ni ju alltid skicka en Bayswater. Eller kanske en kalender i färgen Oak.. Mulberry finns att köpa på NK (Göteborg och Stockholm) och på Birger Jarlsgatan i Stockholm och bland annat på Mamsell Boutique i Lund och Bristol Botique i Helsingborg.

På bilden; Bayswater och kalender i Oak, Medium Padlock Wallet i Antique Chocolate samt två hjärtformade nyckelringar i Oak respektive Metal. Bilder från www.mulberry.com.

Plugg, plugg, plugg

Tråkig och relativt normal dag (om man bortser från gympan. en mobil stulen. spännande.) Äter en orange, prickig geléko (herregud vilken fantasi tillverkarna har) som jag hittade i skafferiet. Mini Moh heter den. Måste plugga till slutprovet i spanska, men jag orkar inte. Too much verbs and reflexiva pronomen. Hela den här dagen är så otroligt seg och regning. Jag hatar måndagar. Veckans meningslösaste dag. Usch vad jag blev pessimistisk nu, får kolla på lite Mulberryväskor för att muntra upp mig. Sen, plugg. Lovar.


Presenter och släktingar

Ahhh, nu har alla gått. Inte så farligt som jag trodde kanske, dog bara lite när jag åt för mycket chokladtårta. Men jag fick massor av lovley presenter av mina kära relatives;

900:-
Marimekkosminkväska
Presentkort 500:-
Biocheck
Plånbok
Läppglans från Victorias Secret
Två böcker
Undies
Vitt, basic linne



Bild nummer ett;: en riktig goodiebag, fylld med mina älsklingar (fy vad ytlig jag är. jag borde skämmas.)
Bild nummer två: Läppglanset Beauty Rush från Victorias Secret. Jag älskar. Tack faster <3
Bild nummer tre: Min välfyllda Marimekkoskönhet. Jag älskar. Tack faster <3

Nu, hämtpizza (yes, nyttiga jag), Sedan, göra kemiläxan.

Pepparkakshus



Mamma och jag har varit duktiga och byggt ett pepparkakshus alldeles själva. Eller okej, hon byggde, jag instruerade. Väldigt innovativa mönster på gavlarna, jag inspirerades av kartongen. Det luktar wunderbart, liksom jul och minnen (inte alls som lussebullarna som bara luktar saffran. usch) och ger mig töntiga julfeelings och ett starkt behov av att höra Carola sjunga Nu tändas tusen juleljus.

Ytligheter och en massakrerande släkt

Hela veckan har varit helt galen, med prov, läxor och grejer att göra hela tiden. Skönt att det nästan är över nu i alla fall, bara ett slutprov i spanska kvar. Får jag minst 16 poäng på det har jag MVG i spanska den här terminen. Inte dåligt.

Har spenderat helgen med E, sov där i fredags och igår åkte vi till Kista och köpte julklappar i nio timmar. Hm, spännande. Hittade en klänning att ha på julavslutningen i skolan också, i svart viskos (jaja, för 198:- får man inte förvänta sig något mer) med ett sidenband i midjan. Jag älskar den.

Idag har jag varit och tränat med världens nervösaste J som ska ha konsert klockan tre idag. Jag kan inte komma för att alla mina sjuttioelva kusiner plus resten av släkten kommer hit och massakrerar huset samt äter upp all tårta.

Nej, nu måste jag städa rummet, skriva en labbrapport och plugga spanska reflexiva pronomen och verb. Good luck to me.

La escuela samt julklappsshopping till människor vi inte gillar

Snart iväg till skolan, måste bara byta om och sminka mig. Tror inte att alla skulle uppskatta om jag kom till skolan i rosa fleecebyxor och en rosa t-shirt i storlek XXL. Tyvärr. Genomgång inför slutprovet i spanska i eftermiddag (good luck to me) och sen stan med L och A. Vet inte om S, M och E följer med också (om S har pengar kvar efter hennes, L's och A's godisorgie igår under gympalektionen när vi andra åkte skridskor. Eller ja, försökte åka skridskor. Vad har man för nytta av att kunna åka skridskor egentligen?) Vi ska köpa julklappar till alla våra medmänniskor som vi egentligen inte vill köpa julklappar till. Kan nog bli kul. Plus klädletning till julavslutningen. I alla fall skulle L göra det, jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Hjälp mig. Nu.

"Jag leker inte, jag skapar"



Hm, jag tror inte att jag ska satsa på en framtida karriär som lussebullsbakerska. Eller bagare överhuvudtaget. Och goda blev dem inte heller, jag smakade. Dock anser jag mig inte som en opartisk domare då jag inte kan äta saffran (eller alltså något som innehåller saffran. typ)
Jaja, de ser fantastico ut, enjoy my masterpieces.

Klicka på bilderna så blir de större. Nervkittlande fakta för er oallmänbildade människor.

Ny blogg and lussebullsbakning

Hola my friends. Jag tröttnade på min gamla blogg och skulle göra en ny. Det gick åt helvete. Inläggen vägrade att publiceras. Två dagar senare så stod det att inläggen publicerats, men jag kunde fortfarande inte se dem i bloggen (ja, jag tryckte på F5.) Jag får utbrott och gör en ny blogg med världens sämsta namn (= den här) och tänker faktiskt skriva här istället. Men jag är fortfarande sur. Det andra namnet var så mycket bättre. Jaja.

Idag var det meningen att jag skulle träna med J. Det gick också åt helvete, men på ett kul sätt. Vi skulle vara Blossomhurtiga och spela badminton halv tio en söndagsmorgon, meaning J gick upp klockan sju och gjorde gröt för att åka från sin käravän i Alvik (I think) tidigt. Så att hon skulle vara här halv tio. Bussen stannade inte vid Ekvägen och J gick upp från centrum med en tung väska, kom hem fem i halv tio och cyklade skitfort för att hinna till halv. Det här berättade hon för mig när vi gick förbi kyrkan och sår två svartklädda korta människor gå förbi; "det är innebandymatch" (meaning bollhallen är stängd och ingen badminton kan utövas.) J dör lite på marken och jag får skrattanfall, sen går vi och hämtar Muffin (el hundo de J) och går till Lidl och köper meloner. Sen går vi hem.

Nu ska jag baka lussebullar (inte äta dem. allvarligt, jag förstår inte hur man kan gilla lussebullar)

RSS 2.0