Iväg igen

Åker med M till hennes landställe och kommer hem igen på onsdag. Vi ska åka om typ tio minuter, och jag har bara packat klart till hälften - en inte helt lyckad kombination. Stress, stress, stress. Vi hörs igen på onsdag som sagt, ha det så jättebra så länge! Puss ♥


Skärgårdsliv

Image Hosted by ImageShack.us

Anledningen till att det inte blev något bloggande igår heller är att jag levde skärgårdsliv ute på mina kusiners landställe på Ljusterö. Hade tänkt att blogga från deras mobila bredband, men det hade såklart slutat funka av en än så länge okänd anledning. Har haft det supermysigt i alla fall, med salta (bräckta då) bad, solnedgångar och god mat. Haha, jag kan verkligen bli glad av god mat - är det normalt? ;) På hemvägen köpte jag en del grejer, men vad det var får ni se lite senare. Puss på er så länge ♥

Tillbaka från Västkusten

Image Hosted by ImageShack.us
Jag kom tillbaks från Göteborg redan i lördags kväll, men sen dess har det hänt grejer varje dag, så något bloggande har inte riktigt hunnits med. Hur som helst har jag verkligen haft det sjukt kul där nere! Har shoppat på Avenyn, druckit Chailatte i Nordstan och varit på Liseberg såklart. Vågade mig faktiskt på både Balder och Kanonen (efter mutor av diverse slag), trots att berg-och-dalbanor inte riktigt är min grej i vanliga fall, haha. Nu ska jag få min dagliga dos av SATC, och sedan blir det nog sängen för mig. Har fått alldeles för lite sömn den senaste veckan. Godnatt ♥

Göteborg!

Image Hosted by ImageShack.us
Nu, eller rättare sagt imorgon bitti, tar jag och M tåget ner til Göteborg för att spendera tre dagar där. Liseberg och shopping är två av sakerna som står på agendan. Kommer troligen inte att bli något bloggande där nerifrån, men vi hörs på lördag kväll. Ha det jättebra så länge! ♥

I'm a Baglady

Image Hosted by ImageShack.us

Igår efter mitt tandläkarbesök (spände tandställningen, vilket inte var sådär jätteskönt. Men om åtta veckor är den borta, hurra!) blev det lite shopping. Köpte två väskor, en svart Stam bag-inspirerad från Charmante och en tanfärgad från NYPD. Sen kunde jag inte motstå ett par utreade, jordgubbsglassrosa spetsballerinor (blir det mer flickigt än så?) från Belle, så de fick också följa med hem. Vet inte om det var ett helt klokt beslut, men det går i alla fall inte att lämna tillbaks dem, haha. Bilderna gör inte riktigt något av mina köp rättvisa, men så är det ju nästan alltid. Nu ska jag fortsätta packa till min och M's Göteborgsresa som går av stapeln imorgon. Längtar!

Dum, dummare, dummast

Ibland blir jag så trött på mig själv. Hade suttit och fixat med en ny design till bloggen större delen av dagen, och precis när jag var klar råkade jag radera hela headern. Så nu har jag en headerlös blogg tills jag hinner göra en ny. Kul. Är inte riktigt klar med allt annat heller, men det får dyka upp eftersom. Orkade verkligen inte ha kvar den gamla svarta designen en sekund till. Nu ska jag ta en paus från allt det här, men jag ska förhoppningsvis ha fått det mesta klart tills ikväll.

Update 00:58: Nä, nu har jag suttit och fixat med det här ett bra tag till (dock inte sedan jag skrev inlägget, haha), och headern vill helt klart inte samma sak som jag vill. Får fortsätta imorgon och se om det blir bättre, för just nu blir verkligen allting bara fel. Godnatt!

Ny mobil

Image Hosted by ImageShack.us

Nu har jag dragits med min mobil i ett par år, och även om den funkar (bortsett från att batteriet lägger av på bara något dygn), så är den rätt sliten. Och inte speciellt snygg heller för den delen. Det är alltså dags för en ny. Trodde inte att det skulle vara så svårt att hitta en som var både snygg, bra och dessutom relativt billig, men I tell you, det är det. Just nu funderar jag på en Sony Ericsson S500i, men jag har hört från vissa att det är rätt dålig kvalitet på den. Är det någon av er som vet om det stämmer? Eller har ni något annat tips på en mobil som kostar runt 1500-2000 och som är snygg (haha) och bra? Skulle vara till jättestor hjälp ♥

Tack för alla kommentarer förresten! Har varit jättedålig på att svara på senaste tiden (förlåt) men imorgon ska jag svara på varenda en!

Confessions of a Shopaholic

Det låg mycket kul i brevlådan idag. Eller två kul i alla fall. Ett mycket försenat paket från Adlibris, som jag beställde för typ två veckor sedan, och nya ELLE. I paketet låg de två sista delarna i Shopaholicserien, på engelska. Jag säger bara det, ska ni läsa serien, gör det på engelska. Den svenska översättningen är... Ja. När vi ändå pratar Shopaholic så kan jag ju passa på att visa lite bilder (klickbara) från filminspelningen som är i full gång just nu. Trettonde februari beräknas filmen ha premiär i USA.


Och lite besviken är jag faktiskt. För det första utspelar sig filmen i New York och inte i London och dessutom är de flesta outfitval en bra bit over the top. Inte snyggt alls. Men det kanske bara är jag? Gillar ni stylingen till Confessions of a Shopaholic?

Dagens i-landsproblem


Lite andra grå väskor. Från vänster; Jil Sander, Marc Jacobs, Foley + Corinne, Chloé, Chloé, Celine

Jag är kär. I en väska. Det är inte första gången i och för sig, men den här gången är det i en väska som jag faktiskt kan köpa. Ingen Birkin alltså. Men - för det finns såklart ett men - den är grå. Visst, det är skitsnyggt med gråa väskor, men det kanske inte är det mest användbara. Om jag lägger drygt tusen spänn på en väska vill jag att den ska passa till i princip allt. Vad säger ni, är en grå väska en minst lika bra investering som en svart eller brun?

Gå och se!


Åh, alltså - den var ju så bra! Så otroligt fantastiskt underbart bra! Halvgrät och skrattade om vartannat, och jag vill bara se den igen och igen och igen. Och igen.
DVD:n måste bli min.
Liksom boken om filmen.
Amen.

The movie



Idag är det äntligen, äntligen, äntligen min tur att bli carried away! Mina förväntningar är sjukt höga, men jag tror ärligt talat inte att jag kommer bli besviken. Perfekt bioväder är det idag också, grått och regnigt. Åh, jag längtar!

Slow down


Galet vad dagarna går fort. Kul både har jag och har haft, men det känns inte alls bra att tänka att allt det här (och då syftar jag främst på sommarlovet) är över om knappt en och en halv månad. Men men, nu ska jag inte vara negativ. I fredags köpte jag hur som helst ett blåblommigt linne för en liten, liten summa på en lika liten butik i vårat ännu mindre centrum. Rätt sött, och dessutom går det att variera lite, haha. Nu är det sängen som gäller för mig, är sjukt trött efter att ha varit uppe sen åtta i morse, tack vare en viss person... Godnatt ♥

Spanien!

Nä, något paket till mig fanns det inte. Det kommer väl på måndag då. Hoppas jag. Däremot hittade jag ett linne som fick följa med hem när jag var inne på en av vårt lilla centrums tre klädbutiker. Blommigt och fint är det. Visar det imorgon, alldeles för dåligt ljus för att fota nu.

Här kommer lite bilder från Mallorcaresan i alla fall. Lyckades på något sätt göra så att bilderna inte blev större när man klickade på dem, men jag orkar verkligen inte fixa om allt igen.



1. Flygresan dit. Anticipation!. 2. Poolen 3. Fina Zara, vilket typ var det enda stället där sakerna var billigare än här hemma 4. Jag i solnedgången (men gud vad originell jag är) 5. Jag med min extremt vackra luftmadrass som inhandlades för några få euros 6. Palma (eller Las Palmas som alla svenska pensionärer sa) 7. Lite berg och lite himmel och lite väg 8. Parasailing. Kul, men inte lika kul som jag förväntat mig. Trodde det skulle gå... snabbare  9. Lillebror

Slut på busstrejken!

Hurra, busstrejken är avblåst! Eftersom jag bor på en ö ett par mil utanför Stockholm med en bra bit till tunnelbanan, så har jag helt enkelt suttit fast här ute under de dagar som strejken pågått. Det är alldeles för långt att cykla eller gå, och jag har inte riktigt budgeten för att kunna ta taxi. Har inte ens kunnat ta mig in och se Sex and the City-filmen, vilket jag sett fram emot i flera månader. Buhu. Och inte kan jag gå i helgen, eftersom att mitt planerade biosällskap aka M och E inte är hemma i helgen. Hm. Hur som helst, nu ska jag iväg och kolla om ett paket som jag beställt har kommit, och efter det hade jag tänkt att lägga upp lite Mallorcabilder. Ska bara leta upp alla kameror vi hade med oss först...

RSS 2.0