Brist på korttidsminne

Sitter här och är hur osnygg som helst, iförd slarvig knut (om man nu kan vara iförd en sådan), Little Miss Busy-tee och alldeles för stora mjukisar. Men jag är faktiskt sjuk, och då får man se ut så. Det var någonting jag skulle skriva om, men den tanken har helt försvunnit i min igensnorade hjärna, så jag publicerar endast det här inlägget så att ni vet att jag lever.

Nä, lika bra att gå och lägga sig.

Överhypat

Nu har jag tagit en mer eller mindre avsiktlig bloggpaus i en vecka; har varken haft tid eller ork att skriva. Men nu har jag börjat komma in i schemat och allt, så nu ska det förhoppningsvis bli mer tid över till bloggningen. Har saknat det!

Bilderna är tagna från Hotspot och Minimarket.se

Hur som helst, de här skorna. Alltså. Vad är det som gör de "så snygga att det gör ont" (som en viss känd modebloggare uttryckte det.) Brukar oftast fatta hyper, men den här har jag ärligt talat inget till övers för. Men men, det kanske bara är jag som är för lite modebloggare för att förstå det hela. Vad tycker ni - snyggt eller överhypat?

Day two

Så var andra dagen på gymnasiet avklarad. Känns rätt bra faktiskt, gillar min klass so far, och jag har nästan lärt mig alla namn. Tilläggas ska då att jag har jättesvårt för att komma ihåg namn, kan hälsa på en människa och en minut senare inte komma ihåg vad personen heter, haha.

Imorgon börjar vi hur som helst gå efter det vanliga schemat. Tidigt tycker jag, trodde inte att vi skulle göra det förrän nästa vecka. Men, även om det känns lite surt att börja med allt plugg igen, så måste jag säga att jag gillar mitt schema. Tio över tolv till kvart i tre varje fredag, det är inte helt fel!

Lite panik

Sitter här med halva min garderob på golvet och har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig imorgon. Känns inte sådär jättebra. Nervös är jag också.

Eh, ja. Tänkte bara upplysa er om det.


Finally

Äntligen funkar internet igen! Det har legat nere i fyra dagar nu, så därför har det inte blivit något bloggande. Idag har jag hur som helst varit inne i stan med M, S och C och köpt lite block och sånt inför skolstarten som är på måndag för min del. Ser verkligen inte fram emot allt plugg, även om det kanske inte brukar vara så mycket av den varan första veckan. Lite nervös är jag också, har aldrig bytt skola förut... Nä, nu ska jag hoppa in i duschen, och sedan blir det stan ikväll med E, M och några till. Kul!

Image Hosted by ImageShack.us

Allt är från Svanströms, Gallerix och Akademibokhandeln

När allt går fel

Idag har jag:

- Insett att min mobil gått sönder och lämnat in den på en reparation som kommer ta fyra veckor (!)
- Köpt en mascara på H&M (tänkte testa Masterpiece) och upptäckt på tunnelbanan hem att den är torr och luktar härsket
- Smällt ett träningsgummiband på nästan och blött ner mina nya jeans, mitt nya linne plus hela golvet badkaret och väggen (fråga mig inte hur jag lyckades)

Fast lite kul har jag haft också. Speciellt när jag kom på att E ska gå i samma klass som Kissie.


080808

Image Hosted by ImageShack.us
Hade bara mobilkameran att fota med, det är därför det är så dålig bildkvalité

Var inne på 080808 igårkväll med några kompisar, och det var verkligen sjukt roligt. Galet mycket folk var det (drygt 45 000 personer har jag för mig att jag läste att det var), men det var bara kul. Allt började tydligen spåra ur sen senare på natten, och musiken och allt stängdes av, men då hade vi redan åkt vidare. Var ni där?

Preview

Image Hosted by ImageShack.us

I april skrev jag om årets designergästspel hos H&M - Comme des Garçons med Rei Kawakubo i spetsen - och nu har vad som tros vara en av kampanjbilderna cirkulerat ett tag på internet. De officiella bilderna skulle dock inte släppas förrän åttonde oktober, så någon måste gjort ett stort misstag som lät den här bilden läcka ut. Men desto bättre för oss! Även om det här inte direkt är något jag skulle sätta på mig (och ännu mindre köa för), så är det alltid kul att se hur designersamarbetena blir i slutändan, eller hur?

The new black (dagens i-landsproblem)

Image Hosted by ImageShack.us
Min mascara börjar definitivt sjunga på sista versen, och eftersom att jag ändå ska in till stan imorgon och köpa block och pennor och sånt till skolan (bara tretton dagar kvar nu) så tänkte jag passa på att shoppa en ny. Men frågan är - vilken? Har hört mycket bra om Diorshow, men jag känner inte riktigt för att betala drygt tvåhundra för något som inte fungerar - igen. Har ni testat Diorshow? Eller har ni/har haft någon annan mascara som verkligen är bra?

Nytt!

Nu har det blivit bloggtorka här igen, inte bra alls. Har bara sovit hemma en natt sen jag kom hem, och just då blev inte bloggen speciellt prioriterad, var så sjukt trött. Ikväll har jag dock inget annat inplanerat än att vara hemma, så då ska jag förbereda en del inlägg som jag gått och funderat på ett tag.
Image Hosted by ImageShack.us
Under tiden jag har varit borta har jag i alla fall köpt en del grejer, däribland en ny mobil. Min gamla var hur sliten som helst plus att batteriet la av hela tiden, så det var helt enkelt dags för en ny. Och när Sony Ericssons S500i fanns för bara 1300:- på The Phone House så kunde jag bara inte låta bli. Jag vet att det är förra årets modell - men den är snygg, billig och har alla funktioner jag vill ha, så det spelar inte så stor roll. Ville helst ha den svarta, men de hade tydligen slutat tillverkas, så det fick bli en guldig istället. Köpte två kjolar också, båda från H&M. En svart och vippig med hög midja och knappar (som det var helt omöjligt att få en skaplig bild på, och som dessutom var väldigt skrynklig när jag tog kortet) och en superskön grå, högmidjad trikåtub. Finns i svart och lila också.

RSS 2.0