Spring at last

 

Härlig torsdag idag! Vårsol, körsbärsblommor, björklöv och årets första cykeltur med fantastiska Veronica Maggio i öronen. Hela Satan i Gatan är underbar, kan inte sluta lyssna. Och så är det mösspåtagning imorgon och allt känns bara sådär overkligt bra.

Lite kläder

 
Har ju inte visat någonting av det jag shoppade i England, så hade tänkt börja med det så smått. Blev mycket skoshopping, så de enda klädesplagg jag fick med mig hem var faktiskt de här två. En härligt chunky, stickad kofta i marint och creme från Topshop, och ett par perfekta jeansshorts från New Look. Extra fint med de småblommiga fickorna!

Water for Elephants



Jag är ju en sucker för dramafilmer, så var tvungen att dra med mig likasinnade Melissa och se Water for Elephants i tisdags kväll. Var nog mest namnet och de fina affischerna som lockade mig, hade ingen aning om vad själva filmen handlade om när jag klev in på Saga Kungsgatan. Väldigt fin film tycker jag dock, även om den kanske blev lite väl cheesy i slutet. Sevärd hur som helst, inte minst för alla vackra kläder och miljöer.


Potentiella studentklänningar


Det känns verkligen att studenten börjar närma sig nu. Kämpar som en galning med alla slutprov, inlämningar, seminarier och redovisningar (och försöker klämma in så många studentskivor det bara går emellan), men det kommer det vara värt sen när jag håller betygen i handen.

Beställde till och med två potentiella studentklänningar igår kväll, en från Dry Lake och en från Rare Fashion. Drabbades av min vanliga beslutsångest då jag tycker båda är riktigt fina, så jag bestämde mig för att köpa båda och sen se vilken som passar bäst. Är lite orolig för att båda ska vara för korta på min 178 centimeter långa kropp dock, men jag håller tummarna!

RSS 2.0