BOKAT OCH KLART



Febern kom med min tur tillbaks i torsdags, så därför har det varit lite segt här. Orkar verkligen inte vara sjuk mer, är så grymt rastlös!

Men lite good news som piggat upp är i alla fall att vi tjejer äntligen har bokat vår resa till i sommar! Velade mycket mellan vart vi skulle åka, men det blev Rhodos till slut. Vi ska bo två veckor på ett lägenhetshotell i Rhodos Stad ungefär tio minuters gång från stranden och en kvart från stadskärnan. Tror det kommer bli helt perfekt, längtar så sjukt mycket! Pratade också med lilla Stephanie idag och fick reda på att det kanske blir Gotland med mina danstjejer under Stockholmsveckan. Skulle vara superkul! Har ni några planer för i sommar än?


SAG Awards 2010


Haha, kan verkligen inte låta bli att kolla alla klänningar även om det är lite fånigt. Mina favoriter på Screen Actors Guild-Awards var i alla fall Kate Hudson i Emilio Pucci, Diane Kruger i Jason Wu och och Christina Applegate i Roberto Cavalli! Kan inte säga att jag älskar i färgen på Dianes klänning dock, men bortsett från det tycker jag att den är helt fantastisk! Märks det att jag gillar draperingar, haha?
Här hur som helst kan ni kolla fler klänningar. Har ni några andra favoriter?

Tuesday, Wednesday break my heart

Lite oinspirerad här för tillfället. Eller så kanske det är så att mitt huvud är för fullt av snor för att kunna tänka ordentligt. Febern försvann igår, men nu har jag blivit förkyld istället. Gotta love it! Tog mig i alla fall till skolan idag för utvecklingssamtal. En timmes resväg fram och tillbaks för att få reda på lite omdömen i tio minuter, så ovärt! Men låg rätt bra till betygsmässigt i alla fall måste jag säga, bara ett G (i Matte B... såklart.)

Imorgon går jag hur som helst bara halvdag, och sen blir det förmodligen in till stan för lite shopping, lunch och boka resa! Vi har en resa preliminärbokad till Rhodos 9-23 juni nu, så ska dit och göra första inbetalningen om vi nu inte skulle ändra oss i sista sekunden. ♥

ARG

Lyckades på något sätt låsa min mobil idag, och nu måste jag tydligen skriva in någon PUK-kod för att få upp den. Vet inte ens vad en jävla PUK-kod är, och pappret man fick med simkortet där den ska stå har jag ingen aning om vart det är. Vad ska jag göra då liksom? ORKAR INTEEEEEEEE

Golden Globe Awards 2010


Är förmodligen sist av alla, men jag har inte tagit mig tid till att titta på alla Golden Globe-klänningar förrän nu. Inte så jättemycket fint i år tycker jag, väldigt mycket fula höga slitsar (kan dock vara fint om det är gjort på rätt sätt, som med allt), tomatrött och babyblått, vilket inte direkt är mina favoriter när det gäller gala.

Mina favorit var i alla fall Drew Barrymores nudefärgade Atelier Versace, men gillade också Chloë Sevignys mjukt lila Valentino och Sandra Bullocks mörkare Bottega Veneta. Här kan ni se fler klänningar. Vilken klänning var din favorit? Vem var bäst respektive sämst klädd?

Vår/Sommar 2010 - Feminint

Blöööhh, ännu en dag instängd som sjukling. Hoppas verkligen att jag är frisk imorgon, är så otroligt rastlös. Så för att underhålla mig själv under kvällen (medan alla andra är ute och har kul...) har jag satt ihop ett några små collage om vårens och sommarens tydligaste trender. Inte för att jag försöker vara någon sorts pretentiös modeexpert; men jag gillar kläder och jag gillar att pilla i Photoshop, så det kan kanske bli lite kul ändå, haha.


Det första minicollaget visar en trend som jag verkligen gillar - den feminina. Det hårda, mörka från föregående säsonger börjar försvinna, och ersätts av romantik och femininitet. Läder har bytts ut mot skira tyger, och de mörka nyanserna har fått ge plats för ljust flickiga pasteller. Superfint och härligt vårigt tycker jag, så länge man inte tar det hela för långt och kanske bryter av med något lite hårdare.

Från vänster: Klänning Acne, Klänning H&M Garden Collection, Klänning Topshop, Bild Donna Karan RTW10, Bild Laura Biagiotti RTW10, Sko Diane von Furstenberg (tan är fint till pasteller!)


Sick

Älskar mina fredagar! Går i skolan hela en timme, från elva till tolv. Efter den enda lektionen blev det lunch på Mocco med några tjejer från klassen, men började känna mig dålig så åkte hem ganska snabbt. Nu ligger jag här med feber och ont i kroppen. På en fredag...

Har i alla fall klickat hem en telefon till mig själv eftersom min gamla blev stulen för ett par dagar sen, så nu känner jag mig lite gladare. En Samsung s5230, som är hos mig redan på tisdag om jag har tur! Can't wait, går för tillfället omkring med en mobil från 2000 som inte ens har T9. Hur som helst, nu ska jag fortsätta att kolla på The Hills och tycka lite synd om mig själv. Hoppas ni har en roligare kväll än mig! ♥

2010

Ja det var ju ett tag sedan jag skrev här. Fem månader för att vara exakt. Men har helt enkelt varit inne i en bloggsvacka, och även om lusten krypit på ibland har jag inte låtit mig själv skriva något, just för att jag vet att jag kommer tröttna efter ett par dagar. Men nu är det nytt år och nya tag! 2009 var nog ett av de jobbigaste åren i mitt liv, men hoppas kunna lägga allt det bakom mig och få ett fantastiskt 2010. Har verkligen på känn att det här kommer bli ett av de bästa åren på länge!

Image Hosted by ImageShack.us
Under 2010 ska jag:

- Börja mitt allra sista år på gymnasiet (och ha mitt allra sista riktiga sommarlov!)
- Börja övningsköra 
- Åka på en två veckor lång party/beach-resa till Grekland i juni med mina fina tjejer (kommer bli så jävla kul, är supertaggad redan nu!)
- Eventuellt åka på fest/skidresa till Wien eller Åre under sportlovet
- Fylla 18 i november!
- Börja bli seriös med hela Au Pair-grejen (jag har inte ångrat mig än!)
- Ta tag i gymmandet!
- Skaffa mig ett jobb
- Samt förhoppningsvis bli en mer positiv, spontan, öppen och lycklig människa. Hehe.

RSS 2.0