Grönan och lite shopping

Hade sjukt kul på Grönan igår! Var där i nio timmar, men det kändes max som tre. Från att ha varit nio stycken som skulle åka blev vi bara fyra, jag, E, M och E's kompis Alex. Dock hade vi lite otur, Fritt Fall var som sagt avstängt, och när vi kom till Grönan vid ettiden så var stora delar av Gröna Lund avspärrat och det körde brandbilar överallt. Senare fick vi reda på att det brunnit i Lustiga Huset, så det var avstängt halva dagen. Provade den nya berg&dalbanan Kvasten också, var helt okej. På plussidan: Kul idé att åka med fötterna fritt hängande, bra att det var en speciell kö om man ville sitta längst fram, så man var helt säker på det och så var det roligt att de hade byggt upp bra "kulisser" eller vad man ska säga, huset där kön var var verkligen gjort som ett gammalt hus med kvastar och ljuskronor i taket, skrattande häxor och knakande bjälkar, och på minussidan: väldigt kort, inte det minsta läskig (och då menar jag verkligen inte det minsta, ingen läskig backe eller någonting) och extremt långa köer. Men bäst av allt var som vanligt Popexpressen och Extreme, mina all time favourites.
Image Hosted by ImageShack.us
Bilderna är lånade från Gröna Lunds hemsida.

Idag var jag och J inne i stan en liten stund, köpte en rosa, ribbad tee med knappar i 100% bomull för 99:- på BikBok (den har en helt annan rosa nyans än på bilderna, är mycket mer rosa och mindre lilablå. Och glittret jag har på huden var det J som ordnade, hon anföll mig med en glitterpuff på H&M) och ett par shorts i mjukisbyxetyg från JC, kanske inte världens hetaste, men grymt sköna! 149:- var de absolut värda, kommer bli perfekta på båten!


Dagens önskeoutfit & No Grönan for me

Nej, rubriken says it all. Det spöregnar både hemma hos mig och i Stockholm, så det blir inget Gröna Lund idag. Jag ville gärna åka trots regnet (fatta, man hade typ varit helt själv där!) men två personer som jag skulle åka med vägrade om det regnade, så det var ju bara att ställa in. Så vi kanske åker imorgon istället, fast då ska ju jag till tandläkaren på förmiddagen.. hmm.. Får se hur det blir. Hur som helst, känns på något sätt (hömhöm, uppfatta ironin) som att dagen inte kommer bli det minsta glammig, men trots det kan man väl alltid drömma om silverklackar, gnistrande hår och tunna klänningar?

Skor: Underbara silversandaler med high heels och rosett på tån. Jag älskar dem. Avgudar dem. Så söta och fina! Asos står för mästerverken.

Klänning: Topshop har lyckats igen! En söt, enkel sommarklänning som är lätt att både klä upp och ner. Modellen lovely och den isblå färgen likaså. Finns också i grönt och svart, men jag tyckte allra mest om den blå. Snälla, ge mig!

Kuvertväska: En silvrig kuvertväska i samma nyans som skorna passar perfekt om man vill klä upp klänningen. Älskar kuvertväskor (allra helst stora, såna där pyttesmå har jag svårt att sympatisera med), men det är så svårt att hitta något användningsområde för dem.. Om man inte heter Nicole Richie såklart. Från Asos.

Läppglans: Jag ville ha ett ganska transparent, glossigt glans - och då passar Essie's Gloss-E perfekt. Utlovar högblanka läppar, samtidigt som den vårdar med hjälp av bland annat avokadoolja. Skulle gärna få åka ner i min sminkväska! Till exempel den svenska webshopen Blush säljer glossen.

Hår: Ett Leave-in Shine Treatment för alla oss blondies som vill ha långvarigt skydd mot frizzigt hår och samtidigt hår med en skimrande, kristallklar glans. Crystal Flash från Redken. För brunetter och redheads så finns det alternativ från bland annat John Frieda.

Sommardagar

Igår var jag med J inne i stan, hon köpte massor av saker och jag köpte ingenting. Eller jo, ett nagellack från Image Hosted by ImageShack.usMavala i den bubbelgumsrosa nyansen Toulouse (är in lika grisrosa som det ser ut på bilden, färgen ser nästan exakt ut som på Amelies bilder) som Amelie tipsade om. Hittade inte mina beloved shorts eller tunikan från Lindex. Buhu! När vi kommit hem åkte vi och badade med E, och gick sen hem till J där det blev lite sent, så vi sov kvar där. Vi vaknade runt elva för att det var så himla varmt och kvavt och svettigt i hela rummet, jag hade stängt fönstrena runt fyra för att fåglarna kvittrade, och solen lyste rakt på fönstret. V a r m t!

Och jaa, för ett tag sen åkte J till gymet och E till stan för att köpa ett plektrum (hon spelar inte gitarr, så användningsområdet för plastbiten är hittills okänt) och jag var för trött för att följa med, så nu sitter jag i solen med min laptop i knät och dricker iste. Ikväll blir det väl bada och klura ut vad jag ska ha på mig när jag åker till Gröna Lund imorgon. Hm.. alltid ett problem.. Vilken är er bästa "tivolioutfit"?

Och glöm inte att vara med och tävla :)















Vem är äldst?

Nu har jag en ny liten minitävling här (eller det kanske inte ens är värt att kalla tävling eftersom att man inte vinner något förutom äran, men frågesport då): Vem är äldst? Det är fyra par kändisar på bilderna nedan (paret är of course de två bilderna som är brevid varandra, alltså blir det: "Vem är äldst av Kirsten Dunst och Paris Hilton? Vem är äldst av Rachel Bilson och Mischa Barton?" och så vidare), och eran uppgift är att gissa vem i varje par som är äldst. Den som först skickar det rätta svaret i en kommentar vinner! Men inget fuskande nu. Google och andra sökmotorer är bannlysta, liksom tidningar och annat. Här är det gissa som gäller! Man har en vecka på sig att svara (tävlingen avslutas 1/7 -07), sen berättar jag vem som vann. Okej, då börjar vi:

Vem är äldst av..



Lycka till!

Glad midsommar!

    
Nu åker jag i väg i ett par dagar för att fira midsommar. Hoppas att morgondagen blir fylld av sol (fast nu vänder det ju igen, i övermorgon blir det allt mörkare om kvällarna, buhu), bad, midsommarstänger och jordgubbar! Bilden blir en liten uppföljare till kollaget som jag gjorde i påskas, dock har jag använt grönt och rosa (midsommarfärger!) istället för klargult som då. En snygg Miu Miu Coffer Bag och ett Essielack i färgen Chastity dekorerar. Nu måste jag åka, the boat is calling! Glad midsommar!

Malin fyndar!

Igår åkte jag in till stan med E för att leta svarta shorts och lite andra saker, och för att vara moraliskt stöd när hon skulle klippa sig (E hör till den skaran av människor som aldrig är nöjd när hon går ifrån frisören.) Och guess what? Jag hittade mina svarta nittioåttakronorsshorts (som bara funnits i stora storlekar överallt) i storlek 34! Så glad! Ser inte så jättesnygga ut på bilden (som jag lånade från hm.com), men de sitter mycket snyggare på om jag får säga det själv ;) Jag fyndade lite mer sen; på Åhléns City sålde de ut alla Rimmelprodukter för 19:- styck, så jag köpte ett puder. Trodde inte att det skule vara bra alls, och köpte det mest för att mitt gamla höll på att ta slut, och eftersom att jag använder puder så pass sällan som jag gör så tänkte jag att det inte spelar så stor roll om det är lite halvdåligt, men när jag provade det visade det sig vara riktigt bra! Dessutom fick man en stor spegel med i locket  - I like! Efter det mötte vi upp L&A för att fika på John Chris, och sen åka hem. Mysig dag!

Roberto Cavalli at H&M!

Som de flesta redan vet så är nästa designer att inleda ett samarbete med H&M ingen mindre än Roberto Cavalli! Image Hosted by ImageShack.usDesignern, som är känd för sina glamourösa, lyxiga och mönstrade plagg, är som han själv sägar "mycket stolt att introducera den livfulla och positiva andan i mitt arbete för en ny publik, som kan se och tolka min stil på ett personligt sätt." Kollektionen kommer att bestå av 20 herrplagg och 25 damplagg, inklusive underkläder och accessoarer. "Roberto Cavalli at H&M" kommer finnas till försäljning i 200 butiker världen över från och med den åttonde november. Behöver jag säga att jag knappt kan vänta? Tror verkligen på det här, det kan bara inte bli så dåligt som till exempel M by Madonna (speciellt inte med tanke på att det inte är en kändis som designar nu, utan en riktig designer.) I just can't wait!

Roberto och H&M's designchef Margareta van den Bosch tittar på skisser.

Dagens fundering(ar)

Image Hosted by ImageShack.us
Okej att det mesta som de stora budgetkedjorna tillverkar ser ganska likt ut, men det här är väl ändå att ta i? Fem olika affärer och exakt samma top. De på bilderna kommer från Lindex, Vero Moda och Ellos, men det finns även exakta kopior på Zara och Cubus. Snälla. Var tog originaliteten vägen? Dock är de helt underbara, så jag tänker verkligen försöka få tag i ett gråmelerat exemplar.

Och apropå ingenting, är det bara jag, eller ser Nicole ut att må bättre? Fortfarande tunn, men inte lika anorektiskt smal som förut. Eller?

Update: Och nu, genom lite kommentarer, har jag fått reda på att de även finns på MQ och Topshop. Hallå? Sju stora kedjor och sju exakt likadana toppar? Haha, det här är nästan komiskt!

Breaking News

- Innan Paris Hilton ens anlänt till fängelset där hon skulle spendera sina närmaste veckor så hade hennes fyrtiofem dagar förminskats till endast tjugotre, på grund av gott uppförande. Läs de sju första orden igen och inse hur sjukt det här. Dock blev hon utsläppt efter tre dagar igen på grund av "psykisk ohälsa" (enligt personalen på anstalten så ska Paris ha gråtit sig igenom nätterna och "varit nära en psykisk kollaps". Så, resten av tiden kan hon tillbringa hemma i sitt eget hus, med endast en elektronisk fotboja kvar som minne efter fängelsestraffet. Ett kortvarigt minne dock, den behöver bara sitta på i fyrtiofem dagar.

- House of Holland's berömda och hypade tees med tryck är snart ett minne blott. Grundaren, Henry Holland, har bestämt sig för att lägga ner hela konceptet. Han tycker att det inte är någon idé att fortsätta längre i och med att budgetkedjor som Topshop och H&M börjat producera kopior (okej, kopior och kopior, men mycket liknande tröjor.) Så, våren 2008 kommer den sista teen att säljas - så om du vill ha en, skynda fynda!

- Både hudvårdsmärket Neutrogena och Lancômes doft Trésor har nya ansikten. Neutrogena har valt Jennifer Garner och Lancôme Kate Winslet. Men jag säger som Lipgloss Bitch; varför, varför, varför valde man inte att göra en makeupkollektion kring Kate istället? Ansikte för en parfym? Hallå, hur kul är det? Hoppas Lancôme tar förnuftet till fånga och att vi får se Kate involverad i ett roligare sammanhang snart. Jennifer för Neutrogena känns däremot helt rätt.
Image Hosted by ImageShack.us


Stretching - inget för Malin

Första dagen på den tre dagar långa dansskola som jag ska gå i i sommar. Det var jätteroligt (speciellt elevkoreografin och den orientaliska koreografin), eller ja, förutom stretchingen då. Hatar verkligen att stretcha, här är tre av huvudanledningarna:

1: Det gör så jäääääääääävla ont!
2: Det är så jäääääääääävla tråkigt!
3: Jag har blivit så jäääääääääävla ovig under den korta tiden jag inte har stretchat alls! Jag som kunde gå ner i split förut. Buhu!

Behöver jag säga att vi stretchade i en timme? Nu är jag så svettig och äcklig att jag ska gå duscha på en gång. Och göra ansiktsmask och lite såna saker. Sen bara vara hemma hela kvällen (även om jag inte fattat att jag verkligen har sommarlov än så har jag börjat tappa kollen på vilken veckodag det är. Har känts som måndag hela dagen. Fast det är lördag. Eller söndag?)

Back on track

Hemma från Finland igen! Har haft sjukt roligt, även om jag är så trött att jag skulle kunna somna stående. Blev inte speciellt mycket inköp för min del, bara en vit, fyrkantig skål med en rosa Marimekko-blomma i botten fick följa med hem (vet inte riktigt vad jag ska använda den till, men den var så söt att jag var tvungen att ha den.) Drömmen just nu är ett rosa Marimekkoparaply.. 
Image Hosted by ImageShack.us
Skolavslutniningen var jättemysig, även om jag fortfarande inte riktigt fattat att jag verkligen har sommarlov, och att jag inte kommer gå in i skolan igen på tio veckor. Efter själva grejen i skolan (är min skola den enda som inte har skolavslutning i kyrkan?) gick jag hem för att byta om (skulle direkt till genrepet inför dansuppvisningen efteråt) och överraskades då av  presenter.  Av mamma och pappa fick jag 825:- (om man räknade ihop mina betygspoäng och multiplicerade de med 3 så blev det just 825, och de hade bestämt att jag skulle få det i pengar!), av farmor och farfar 400:- plus tre armband med sötvattenspärlor och av mormor och morfar en bok som jag velat ha ända sen den kom ut. Och mina betyg? Jag är nöjd! Sju MVG, sju VG och 3 G. Nu ska jag återgå till att göra det enda jag orkar med idag - ingenting.

Skolavslutning!

Idag var vi med hela åttan och badade i Husbygropen (en pytteliten sjö med alldeles turkost och klart vatten, jättehärligt!) och efter det så åkte jag E och M hem till M, där vi tillbringade eftermiddagen. M och jag bestämde att jag skulle sova hos henne inatt, så vi kan göra oss iordning till skolavslutningen (imorgon!)tillsammans. Efter skolavslutningen imorgon ska jag och min dansgrupp dansa vid någon grej som anordnats där jag bor, det är liveband och så som uppträder, och så ska vi dansa. Dagen efter det, i övermorgon åker jag på kryssning till Finland, och efter det så blir det dansskola i några dagar. Det är mycket som händer just nu ;)

Morgondagens outfit (eftersom jag sover hos M blir det inga bilder, men use your imagination):

Vit axelbandslös klänning med blått mönster, BikBok
Vita tygballerinor med rosett, Indiska
Silverhalsband med hjärtberlock, Doppresent

Mer än så blir det inte, hoppas ju på värme imorgon! :) Vad ska ni göra de närmsta dagarna?

Top 5 - Summer Lovin'

Image Hosted by ImageShack.us
Dags för en ny Top 5! Den här gången listar jag saker som jag bara jag måste ha i sommar.

1: Shorts. I massor. Okej, shortsen kanske var mer populära förra året, men hallå, finns det något bekvämare att gå omkring i under varam sommardagar? Nej, just det. I år vill jag komplettera min shortssamling med ett par nya jeansshorts (gärna de kortkorta från Topshop), ett par svarta shorts (superbilligt, kort och svart från H&M) och ett par shorts i mjukisbyxetyg. Det kanske inte är det snyggaste man kan ha - men det är seriöst det skönaste.

2: Ett par stora solglasögon á la Dior Glossy måste jag införskaffa snarast. H&M gör ett bra försök att efterlikna min älskade solismodell.

3: Soundtracket till Marie Antoinette lyssnar jag gärna på i sommar. Inte alls min typ av musik egentligen, men när man sett filmen och förknippar låtarna med den så går det inte att låta blir att älska allihopa. Måste ha!

4: Flip-Flops! Har alltid fått skavsår mellan tårna av det, och stör mig på det smällande ljudet när man går, men det ser ju så somrigt och bekvämt ut. Tänkte därför köpa ett par billiga för att prova. Kanske de svarta i tyg från H&M, 50:- kan det ju vara värt.

5: Behöver verkligen en ny plånbok, hur min nuvarande ser ut ska vi inte ens prata om. Min kompis M har plånboken ovan, en blandning av portmonä och plånbok - och jag älskar den!

9/6-07

Den nionde juni har varit en lugn dag (om man inte räknar med att E ringde mig på min mobil klockan sju och tvingade världens tröttaste jag att åka och bada innan hon skulle åka och jobba. Men det var kul, den där känslan av att gå i sömnen som jag hade först försvann efter ett tag ;)) med ett roligt avslut. Eller det roliga avslutet har inte riktigt börjat än, men whatever. Mina föräldrar och min lillebror är ute med vår båt och ska sova över, jag vägrade följa med och fick sova kvar själv hemma. Så nu ska E äta middag här, sen ska vi gå ner och bada tillsammans med J och Muffin, och efter det ska E sova här. Mysigt! Vad ska ni hitta på ikväll?

Manligt & Kvinnligt

Otroligt varmt idag, det är nästan så att jag vågar säga för varmt. Fast bara nästan. Gick bra på NO-förhöret idag, fick VG i både kemi och teknik! Dessutom fick jag tillbaka religionprovet - MVG! Which means att jag har MVG i samtliga SO-ämnen. Hurra! Sorry för skrytet, men det känns så bra! Har fördrivit några minuter av kvällen med att göra ett kvinnlighetstest som jag hittade någonstans. Min kvinnlighetspoäng var 318, "Det är sådana som du som sätter definitionen av vad som är kvinnligt och inte. Du är ett praktexempel av kvinnlighet. Sträck på dig och var glad!"  Gör det du också, genom att klicka här. Du kan också göra manlighetstestet, min manlighetspoäng var så hög som -69 ("Du är troligen inte en man utan en kvinna, varför tog du testet? Du är inte manlig alls, snarare kvinnlig.") ;) Vilka poäng fick ni?

Essie på Åhléns City!

En glad nyhet till alla er som suktat efter Essielacken, men inte vill beställa från internet - de finns nu att köpa på Åhléns Citys gatuplan (favoritavdelningen såklart)! Synd för er som inte bor i Stockholm, men det kanske kan vara en bra anledning att åka hit? ;) Måste till Åhléns och kolla så fort som möjligt, ett Essielack känns som ett måste i min samling! En bra början på en förhoppningsvis bra dag. Stora NO-förhöret idag, sen är det inte en endaste liten läxa eller ett endaste litet prov kvar! Skönt!
Image Hosted by ImageShack.us









Grattis Sverige!

Idag är det som sagt Sveriges Nationaldag, men för mig kommer det inte hända något särskilt speciellt idag. Min familj och E's familj ska åka ut tillsammans med våra respektive båtar - mys! Ikväll ska typ hela världen utom jag titta på fotbollen (kan inte förstå grejen med det, så är det bara), så jag får väl hitta på något all by myself. Typ läsa Änglar (har bara några få sidor kvar på Vattenmelonen) och dricka iste ;) Nej, nu måste jag åka.

Vad ska ni hitta på idag?


Soliga dagar

Igår var det så himla varmt att vi (jag, E, L, M, A och S) bestämde oss för att åka och bada efter skolan. Hur mysigt som helst, även om alla utom M tyckte att det var hur kallt som helst i vattnet (seriöst, människan låg i i mer än en kvart, och det kan inte varit mer än femton grader i vattnet.) Efter det bestämdes det att jag och E skulle sova över hemma hos L, så vi packade lite grejer snabbt och åkte hem till henne (hon bor ännu mer ute på landet än vad jag bor, så mysigt där.) Väl där körde vi moppe, (så fruktansvärt roligt, speciellt att köra) och bara satt och pratade, drack vatten och åt glass.

Idag hade jag min jordgubbe på mig i skolan (hade världens kortaste dag idag, började tio och slutade tolv. Anledning: Inställd spanskalektion), och gud vad mycket beröm jag fick för det! Har aldrig fått så mycket komplimanger för ett halsband förut. Ikväll var det egentligen menat att jag och min moder skulle gå på förhandsvisningen av Ocean's 13, men varken hon eller jag hade lust, så vi ska hyra en film istället. Vill se Marie Antoinette igen ;) Nej, nu ska jag, mina kortkorta shorts och min jordgubbe sätta oss ute på altanen, dricka iste och läsa Vattenmelonen (23 grader i skuggan - I like.)

Hoppas ni får världens bästa dag <3


JAG HAR DEN!

Gårdagen var helt underbar! Jag och M åkte in till stan runt elva, och gick och kollade runt lite. Sen åt vi lunch på Åhléns City (ni vet den där restaurangen som ligger inuti), kollade i lite fler affärer och gick sen och köpte glass på Montis och gick bort till Kungsan och åt den. Det var varmt och solen sken hela tiden. Kan det bli annat än perfekt? Hittade en del saker också, först och främst: JORDGUBBEN! Fast den var inte riktigt som jag ville ha den.. Det fanns enligt tjejen i affären en stor, svart jordgubbe och en liten röd. Den stora svarta var helt perfekt - en exakt kopia av KJL-halsbandet, såg verkligen på pricken likadan ut - förutom färgen. Jag ville ju ha en röd gubbe! Men den röda jordgubben var mycket mindre, och med strass istället för guldpluppar (själva jordgubbsfröna alltså.) Men den var ju röd, så det blev den trots att den svarta egentligen hade finare "form". Men jag är supernöjd! Enligt tjejen i affären tog de där halsbanden slut på bara ett par dagar, så jag hade tur när jag kom dit, de hade precis fått in nya. Så om ni vill ha en jordgubbe (finns örhängen och armband också), skynda er till Guldfynd i Gallerian! Det blev lite mer fynd också, två farfarströjor från BikBok för 99:-. Där kan man verkligen snacka fynd, för tröjorna hade kostat 349:- styck, och nu fick jag två för 99:-. Fanns i fyra färger, gul, grön, vit och mörkblå. Köpte vit och mörkblå (ser helt sjuk ut i grönt och gult.) Dagen avslutades med nattligt telefonsamtal till E.

Image Hosted by ImageShack.us

Idag ska vi åka ut under dagen med vår båt, tråkigttråkigttråkigt, men jag blev tvingad att följa med. Buhu. Efter det ska jag köpa klorin för att bleka bort en målarfärgsfläck på ett linne, samt göra om ett par jeans till ett par shorts. Om jag hinner. Ha en bra dag! :)

Det ser bra ut..

Klänningsväder, shopping med M, nyladdad iPod och bara två prov (MVG-del på NO-provet och Orienteringstest) kvar innan sommarlovet - mitt humör är på topp! Inne i stan ska M köpa skor som hon ska ha på skolavslutningen (jag får ha mina vita ballerinor från Indiska, oanvända såklart, eftersom att det verkar vara totalt omöjligt att hitta snygga, vita skor med klack) och jag ska leta efter min åtrådda jordgubbe. Om jag hittar en röd sådan är dagen fulländad ;) Nej, the dusch is calling! Ha en bra dag!

Och grattis till världens bästa farmor på sextioettårsdagen <3

RSS 2.0