Money, money, money

Yes, jag har fått jobb under några dagar i jul! Jag praoade ju på Twilfit för ett par veckor sedan, och när jag slutade där så tog de mitt mobilnummer så att de kunde få tag på mig ifall det var något ledig jobb under något lov eller någon helg. Och, igår ringde de! Ska jobba fredag, lördag, söndag (och eventuellt torsdag om jag har fått lov då) i veckan innan jul och på annandagen. Alltid bra med extra pengar, speciellt runt jul, så jag blev muy glad. Plus att jag får dubbelt så mycket betalt under de dagar som är röda, vilket ju annandagen och söndagen innan jul är. Bra va?

Nu ska jag in till stan med J för skojakt. En seriös sådan. Och jag ska leta parfymer att önska mig i födelsedagspresent och så ska jag gå omkring onödigt länge på Åhléns City's sminkavdelning(ar). Och träffa E. Och... ungefär hundra saker till. Ha en bra onsdag!

Störande saker

Hur kunde jag missa att man skulle ställa tillbaka klockan idag? Skulle träffa J och träna klockan tio, och satte klockan på nio (vilket är obarmhärtigt tidigt på en söndag.) Jag gick upp, och mötte min morgonpigga moder i hallen. Hon undrade varför jag inte sov när klockan bara var åtta. ÅTTA, fattar ni? Nu går jag och lägger mig igen. Godnatt.

(En annan sak jag undrar över är hur jag kunde missa är säsongsstarten av Cityakuten i måndags. Har TV3 gjort någon reklam för det över huvud taget? Va? Va? Hade verkligen ingen aning om att det började då. Det här var inte snällt av er, TV3. Okej, Cityakuten är inte viktigast i världen, men vad kan man göra när det inte finns något annat att kolla på på måndagar och man har följt serien i X antal år? ;)

Och nej, jag har inte femman.)

Update: Hallå, inte ens bloggklockan har ju ställt om sig. Måste man göra det själv eller? Klockan var 8:30 när det här inlägget skrevs, inte 9:30.

Breaking News

- De flesta känner säkert till att Victoria's Secret inte bara säljer kläder och skor, utan även skönhetsprodukter. Image Hosted by ImageShack.usDet allra senaste inom märkets beautyområde är modellen Heidi Klums egna Limited Edition-kollektion som är en underkategori till märkets populära "Very Sexy Makeup". Förpackningarna till den nya "Heidi Collection" ser ungefär ut som de "vanliga" Very Sexy Makeup-förpackningarna, men med skillnaden att de är guldiga och pryds av modellens autograf. I kollektionen ingår fyra produkter; Mosaic Eyeshadow i nyansen Beautiful (med en bild av Heidi på locket), Perfect Lipstick i den rosa- och guldglittriga nyansen Heidi, Glitter Eye Liner i nyansen Bang och ett skimrande nudegloss i nyansen Hot Coco (eftersom att glosset sägs smaka choklad...) Skulle inte ha något emot att prova läppglanset - behöver jag säga annat än choklad?!
Image Hosted by ImageShack.us

- Lindsay Lohans mamma Dina är en av Hollywoods mest publicitetshungrande mammor. Hon både syns och har synts på otaliga fester, lanseringar och premiärer, och ska nu även starta en dokusåpa om familjen Lohans liv. Enligt henne själv gör hon den för att "visa sanningen" eftersom att "det finns så mycket missuppfattningar om mig och min familj därute". Hmpf. Ska man tro på det eller? Själv tror jag bara att hon är ute efter ännu mer publicitet och pengar. Personerna som såpan främst kommer handla om är Dina själv såklart, och Lindsays trettonåriga lillasyster Ali. "Det kommer inte att vara som vilken dokusåpa som helst..." säger Dina. "Ni kommer till exempel att följa med Cody (som är Lindsays lillebror) till hans fotbollsträning, när Ali är i skolan och när hon spelar in i studion, ni kommer att få se allt." Dokusåpan kommer börja spelas in i nästa vecka, och sedan sändas på tv-kanalen E! Entertainment. Eftersom att jag har E! så kommer jag förmodligen att kolla på det, även om jag tycker att det hela är rätt sorligt. Vadå dubbelmoral?

- Och till sist - reklamfilmen för Roberto Cavalli at H&M har dykt upp. Med partytema - just like I told you. Enjoy!


Så. Vad tycker ni? Känns väldigt Cavalli tycker jag - guld, glitter, high heels och djurmönster är ju hans signum - och det passar väl bäst på fest?! Själv stör jag mig på killen i bilens "You can never be late for this party. It just goes on and on." Lät väldigt inövat. Fast det kanske bara är jag. Läs mer om både kollektionen och kampanjen här.

I am the party.

Det är mitt. Finally.

Alltså, gissa vad jag har.

Jag har något mörkt plommonlila. Högblankt. Efterlängtat.
Jag har fått mitt Mexico.

Och det tack vare E som såg det på H&M och köpte direkt. Till mig alltså. Nu ska jag bara lacka och se om jag gillar det. Och om jag inte gör det var det värt pengarna ändå; blev lite besatt av att få tag på det eftersom att det var slut överallt. Man funkar ju så, om man inte kan få något vill man ha det ännu mer än innan. Men, nu ska borde jag snart sova. Och imorgon ska jag hånskratta åt alla tomma Mavalahyllor.

Hehehehe.

Roberto Cavalli at H&M

Image Hosted by ImageShack.us

Istället för att göra det som jag skulle ha gjort (ännu mer panik nu) så har jag knåpat ihop ett kollage med bilder från Roberto Cavallis kollektion för H&M som snart släpps (åttonde november, inte långt kvar nu!) Hela kollektionen andas verkligen Cavalli - med guld, glitter, high heels, och såklart Roberto's signum - djurmönstret. Dock finns det en del plagg som bryter av lite, till exempel den vita, armyinspirerade jackan och jeansen som jag nästan är helt hundra på kommer finnas med i kollektionen. 

Illustrationerna av  de Cavalli-designade plaggen är gjorda av Liselotte Watkins - och för en sucker för modeillustrationer som jag så är de nästan roligare att kolla på än de riktiga kläderna. Kampanjbilderna (som borde dyka upp lite överallt snart) är otade under en "fest" i Cavallis egna hem av fotografen Terry Richardson, som även fotat den omtalade reklamkampanjen för Tom Ford.

En hel del ur kollektionen ser ut som plagg han redan designat (kolla till exempel på det här; klänningen längst till vänster är designad fär H&M, och den som Scarlett och Britney har på sig är från Robertos S/S-kollektion 2004.) Men det är väl det som är lite av det roliga med det hela antar jag, att ha en likadan klänning som Scarlett Johanson, fast tiotusentals kronor billigare. Well, jag kommer i alla fall inte hänga på låset den åttonde, men jag tror vet att ganska många andra kommer göra det.. Kaos är ordet.

Så arg!

Hade tusen grejer jag skulle göra idag (skolrelaterade of course), eller i alla fall fyra. Skriva färdigt SO/Svenska-arbetet, skriva extrafrågorna till NO:n och göra två matteläxor. Det var superviktigt att jag gjorde dem idag, sista inlämningsdagen var nämligen imorgon. Då är det ju verkligen jättebra att jag glömt alla böcker och häften i skolan.

Skitbra Malin.
Verkligen.

Nu har jag inte bara lite panik, utan mycket.

Face of the future

Efter en lång, kall (men väldigt rolig) gårkväll så var ungefär det enda jag orkade göra idag att ligga på M's säng och kolla på Moulin Rouge. Älskar Nicole Kidman i den filmen, så vacker!

Ikväll.. får jag se vad jag gör, men det lutar åt att bara stanna hemma för min del. Ungefär det enda jag vill, känner för och orkar; har haft ont i halsen i ett par dagar nu, och det har inte direkt blivit bättre. Börjar känna av huvudet lite också (vilket i och för sig kan ha att göra med att jag är grymt trött.) Men nog med gnäll nu, ska tipsa om en sida jag hittade idag istället.
Image Hosted by ImageShack.us
Om du känner för att se hur du (eller någon annan) kommer se ut som gammal, hur du skulle se ut om du var en mangafigur eller om du var kille (okej, mer maskulin då) så kan du klicka här. Finns runt femton olika sätt du kan "forma om" bilden du först la in (andra exempel är apmänniska, asiat och baby.) Paris Hilton har här agerat testperson - blev hon inte snygg?

Update: Blev krångel med publiceringen, egentligen är det här inlägget skrivet runt sju, inte kvart i tio.

Babyboom

Image Hosted by ImageShack.us
Nu är det mycket gravida magar i Hollywood. Halle Berry, Jennifer Lopez, Nicole Richie och Christina Aguilera väntar alla fyra sitt första barn. Och Jennifer väntar inte bara ett barn, utan stjärnan ska enligt källor föda tvillingar. Spännande! Dock är det bara två av dem, Halle och Nicole, som själva bekräftat att de är gravida - men kolla magarna på de andra - det kan inte vara något annat än graviditet. Eller? Hoppas bara att det går bättre för dem än för Britney Spears, som ju som bekant förlorade vårdnaden om sina två söner Sean Preston och Jayden James för bara ett par veckor sen. Dock känns de blivande mammorna (med undantag för Nicole då kanske) lite "stabilare" än Britney var, plus att de alla har längre förhållanden med pappan till barnet än vad Britney hade. Tycker att det gör det hela lite seriösare på något sätt. Så nu är det bara att vänta. Och vänta. Och vänta.

Klicka här om du vill se bilderna i större format.

Jag älskar verkligen måndagar. Inte.



Så sjukt, sjukt mycket saker i skolan just nu, redan första dagen efter praon är det hur många grejer som helst som jag måste arbeta på; praouppgiften, praoredovisningen, spanskaprovet, matteläxan, engelskaarbetet - you name it. Därför blir det inte sådär överdrivet mycket bloggande de närmsta dagarna, men ska försöka hinna med ett inlägg då och då. Men i alla fall, här är den grå, ribbade tröjan (30% ull för 149:- är inte dåligt!) med sidenbandet i från H&M, och lite halvsuddiga, smygfotade (hehe) bilder från lagret på Twilfit där jag har tillbringat de senaste två veckorna. För jo, det blev Twilfit. Som praoplats alltså. Rätt kul faktiskt (om man jämför med mina extreeemt låga förväntningar), alla som jobbade där var jättegulliga och jag fick göra helt okej saker, inte bara städa och galga grejer som jag trodde att jag skulle få göra. Dessutom fick jag välja en bh och ett par trosor när jag slutade, plus att jag eventuellt har fått jobb där över jul och i sommar.

Image Hosted by ImageShack.us
Nu ska jag fortsätta skriva om Western Australias geografi, historia och inhabitants. På engelska of course. Sen matteläxan om jag hinner. Har som ni märker en enormt rolig kväll framför mig. Tur att det inte går något bra på tv idag som jag missar, då har det hela känts ännu värre.


Wanted - Dead or Alive

Okej, nu är det såhär. Mörklila är färgen man ska ha på naglarna i höst (om man inte kör på mörkblått vilket jag är en aning skeptisk till. Men om man nu vill ha det så är det OPI's Russian Navy man ska ha. Överhypat.) Då vill jag ha det. Men inte betala en hundralapp för en stor flaska med en färg som kanske inte kommer användas sådär jättemycket i vår och sommar, utan mest i höst och vinter. Då är ju en liten femmilliliters Mavalaflaska perfekt. Dessutom har Mavala en mörkt plommonlila nyans, México som är väldigt fin och snygg. Perfekt igen. Jadå. Så vad är då problemet? DET ÄR SLUT! ÖVERALLT. Praoar ju (sista dagen imorgon!) mitt inne i stan den här och förra veckan, och varenda morgon innan jag börjar har jag jagat det där jävla lacket. Men det finns helt enkelt inte. Åhléns City - slut. Åhléns i Gallerian - slut. Kicks i Gallerian - slut. Kicks i Sergelgången - slut. Kicks vid T-Centralen - slut. Vem är det som köpt varenda litet mörklila lack i hela Stockholm? Va? Va? Inte ens den snarlika nyansen Milano finns ju någonstans. Det enda lila som finns är glittrigt ljuslila, och det vill jag inte ha. Det som irriterar mig allra mest är att jag höll i ett México Åhléns vid Odenplan för ett tag sen, men inte köpte det. Varför, Malin? Varför?

Image and video hosting by TinyPic

Annars då? Köpt en fin grå, ribbad ulltröja från H&M, och ett par stövlar från Nilson och ett par från Din Sko i veckan. Ska inte behålla båda paren såklart, men måste tänka lite innan jag lämnar tillbaks ett av paren. Bilder kommer, men inte nu, för nu ska jag fortsätta att skriva om branschutvecklingen inom detaljhandeln. Så kul.

Twenty8Twelve

Är det någon som missat att Sienna och Savannah Millers märke Twenty8Twelve (namnet är taget från Siennas födelsedatum) nu lanserats på flera stora webshoppar? Tänkte väl det. Här i Sverige har det knappast varit någon reklam för varken märket eller lanseringen, vilket såklart beror på att ingen svensk affär eller webshop kommer ta in det. Dock finns en del av kollektionen på bland annat webshopparna Matches och Asos, som båda levererar till Sverige, så de som vill kommer kunna få tag på det ändå. Bra!

Image Hosted by ImageShack.us

Okej, men själva kläderna då? Varken Asos eller Matches som sagt har tagit in allt, men bland det som finns så gillar jag en hel del. Inte så mycket färger, inte så mycket speciella plagg - men ibland behövs inte det. Hellre säkra, snygga kort än Madonnas hellånga polyesterklänning för H&M. Ryser bara jag tänker på den. Så, vi kan väl i alla fall komma överrens om att det här är bättre än Kate Moss vårkollektion för Topshop och Madonnas kollektion för H&M (blir nästan deprimerad bara jag kollar på bilderna. Hjälp!) Visst?

Nyshoppat

Var i Kista igår, blev både bio och shopping. Inte så mycket av det senare, men en del fick jag ändå ihop. Först, en grå, mjuk tröjklänning från H&M, hur skön och mysig som helst. Syntet, javisst, men för 199:- så får man inte så mycket mer. Sen, en kabelstickad tröja med 15% angora i från Cubus (av alla ställen) för 299:-. Inte världens finaste kanske, men mjuk och skön är den, och går både att ha till jeans och strumpbyxor.  Eller eventuellt strumpbyxor (XS + 173 centimeter lång Malin = tveksamt.) Sen blev det en låååång svart halsduk från H&M och ett silverhalsband med silveräpple från Lindex. Och ett rosa band. Sen var det slut.

Image Hosted by ImageShack.us

Dagen har tillbringats med beloved J, och snart ska jag ta bussen till M för att titta på hennes nya möbler, kläder och skor, för att sen gå till dansen. Yes, that's min söndagskväll. Vad ska ni hitta på ikväll? Och tycker ni att jag ska behålla alla kläder? Kanske byta färg eller något?

Och ja, det är min vanliga beslutsångest som spökar. Usch.

Och förlåt för världens sämsta bildkvalitet, men det blev så när jag tvingades förminska för att det skulle få plats i inlägget. Sorry!

Pink Ribbon

Oktober är en rosa månad, det är nämligen nu bröstcancerforskningen uppmärksammas som allra mest. I förrgår började det Lars Wallin-designade rosa bandet säljas, och med det även en hel del annat. Det trevligaste sättet att bidra till bröstcancerforskningen är kanske ändå att köpa smink. För jo, även sminkmärkena gör sitt i kampen mot bröstcancer och lanserar ofta speciella Pink Ribbon-produkter. Här är tre exempel på märken som har gjort just det:

Image Hosted by ImageShack.us

Essie
: Släpper en rosa förpackning med ett ljusrosa minilack (som heter Pink Ribbon. Såklart) plus en miniversion av deras omtyckta Crystal File. 179:- går det hela på, och då går en del av vinsten till The Libby Ross Foundation som jobbar med stödprogram för kvinnor med bröstcancer samt förebyggande hjälp som till exempel forskning. Blir nog inget köp för mig, även om jag gärna vill prova filen. Den verkar ju så bra!

Smashbox: Lanserar en ny variant av deras Fusion Soft Lights, en produkt som kan användas som både rouge och highlighter. Vad är då det nya med just den här? Jo, färgkombinationen; Bright Cool Pink, Shimmery Peachy Pink, Golden Pink, Light Berry Pink och Soft Pale Pink. Med highlightern/rouget följer även en rosa "Face and Body Brush" med. En del av inkomsten doneras till National Breast Cancer Coalition Fund.

Estée Lauder: Såklart favoriten hittills! För hur kan man motstå en kollektion som går i rosa och guld? Skulle inte säga nej till något av det, men det som lockar mest är tuben med läppglans i nyansen Pink Ribbon Pink, och bronzern som är förpackad i en guldig förpackning och prydd med rosa stenar av något slag. Med bronzern följer även en guldig och rosa borste. Glosset i hård förpackning är i nyansen Evelyn Pink, läppstiftet i Elizabeth Pink, och sist och troligen minst så kan man köpa en Pink Ribbon-brosch som beskrivs som "A sparkling way to show your support."

Och det är inte bara sminkmärkena som släpper speciella Rosa Bandet-kollektioner, nej, Lindex gör det också. Skinnkjolar och stickade mössor är exempel på vad som ingår i sortimentet. Emma Wiklund frontar. Såklart. Hm, känns som om ordet pink blir starkt överrepresenterat här.

RSS 2.0