Klacklöst

Image Hosted by ImageShack.us

Att köpa klackar utan klackar är inte något som skulle falla mig in. Fult och sannolikt lika obekvämt som dyrt. Jag pratar förstås om de Antonio Berardi-signerade skapelserna som Victoria Beckham bar vid lanseringen av hennes och Davids senaste doft i veckan. Är de inte sjukt fula? Och för ett pris på 22000:- kan jag inte fatta att någon faktiskt köper dem. Det skulle väl vara Victoria då, om hon nu inte fick dem gratis. Nä, jag får bara känslan av att detta är något man gjorde bara för att alla andra galna klack-idéer redan var tagna. Säger som Frida Fahrman - varför ta bort klacken, det är ju den som är själva poängen med en sko.

Och, bara en fråga, hur fasen gör man för att kunna gå i dem?

Gissa bloggen

Image Hosted by ImageShack.us
Ebba von Sydows blogg har jag endast besökt sporadiskt de närmsta månaderna, men sedan hon börjat med Gissa Bloggen har besöken blivit allt fler. Gissa Bloggen går i princip ut på att hon skriver ner ett par typiska citat från en stor modebloggerska (tänk KenzaEngla, Hotspot) och så ska man gissa vem det är. Enkelt koncept, men faktiskt riktigt kul. Om ni inte redan läst - gör det!

Jinglebell

Image Hosted by ImageShack.usNu när det börjar bli så här höstigt och fint ute börjar jag alltid längta till julen. Pepparkakor och knäck och snö och tomtar och julgranar och Lucior och julklappar och... åh! Är det bara jag? Oh well, tre månader kvar är det i alla fall. Och däremellan hinner både jag och bloggen fylla år också.

Imorgon har jag i alla fall orienteringsdag, helt okej det med även om jag seriöst måste ha ett av norra Europas sämsta lokalsinnen. Hittar ingenstans, och kan ännu mindre läsa en karta. Men att jag börjar halv tolv och slutar en och en halv timme senare, det gör hela dagen. Nu ska jag gå och lägga mig (man blir tröttare än vad man tror av att gå upp sex varje dag, men vi hörs imorgon. Promise.

Au natural

I början var gymnasiet rena semestern jämfört med nian (seriöst, vi gjorde ingenting de första veckorna), men nu blir det bara mer och mer... och mer. Sitter just nu och halvsover samtidigt som jag skriver en motion om könskvotering. Man kan ha det roligare.

Image Hosted by ImageShack.us

Lite Top Model har jag hunnit med ikväll i alla fall. Anya är min favorit än så länge, men jag gillar Katarzyna också. Synd bara att de visar säsongerna före i andra länder, är så himla lätt att råka få reda på vem som vinner. Vilket jag såklart gjort, för typ fjärde säsongen i rad. Men jag avslöjar ingenting, vill inte förstöra för någon annan. Nu ska jag skriva det sista på min motion och sen blir det faktiskt sängen för mig, är verkligen supertrött. Godnatt!

Marimekko ♥ Avon

Image Hosted by ImageShack.us

Om det är något vi blivit vana vid de senaste åren så är det väl ändå designersamarbeten. Är det inte Acne och Lanvin är det Whyred och Ica. När ska det ta slut? Kommer det ta slut?

Hur som helst, ett samarbete mellan designerjätten Marimekko och nätshoppen Avon har resulterat i en ganska söt mini-sminkkollektion inspirerad av Marimekkos berömda Unikko-blomma. Kollektionen innehåller två ögonskuggepaletter, en mascara och ett skimrande face powder. Jag gillar det - sött (men lite tråkiga färger måste jag säga), och inte så fasligt dyrt heller. Men som alltid finns det ju en hake; vilken denna gång innebär att ingen av delarna i kollektionen finns att få tag på i Sverige. Så det blir ut på eBay som gäller för alla sugna!

Uppdrag barn!



Vattenfall och Childhood har inlett ett i bloggvärlden uppmärksammat arbete, som går ut på att Vattenfall skänker 20:- till världens utsatta barn varje gång någon skriver ett inlägg och länkar till Uppdrag Barns hemsida. Bara genom att skriva detta har jag bidragit med en liten slant, och det kan du också göra. Många bäckar små!


Teen Carrie

Image Hosted by ImageShack.us
Det stämde! Författaren till boken Sex and the City, Candace Bushnell, har bestämt sig för att ge ut en bok om den tonåriga Carrie Bradshaw. Boken ska ge "an inside look at Carrie's friendships, romances and how she realized her dream of becoming a writer" och planeras att bli utgiven hösten 2010. Kan bli kul, trots att det känns lite som att Candace mest "rider på berömmelsevågen", som en bloggerska uttryckte det. Och vill man verkligen veta mer om Carrie? Det kanske förstör sättet man ser henne på lite. Jaja, hur som helst är jag riktigt nyfiken! Vad säger ni?

Enfermo

Sen i torsdags har jag legat däckad på soffan med trettionio graders feber. Inte kul alls. Nu mår jag äntligen lite bättre, så jag får i alla fall en ledig dag den här helgen som inte består av tandhackande under mitt duntäcke.

Onsdagen hann jag i alla fall ha kul på, var på min skolas insparksfest. Gick dit med söta E, och det blev verkligen en jätterolig kväll även fast jag inte såg så många från min klass där. Riktigt ont i fötterna hade jag i och för sig, men efter många timmars dansande i elva centimeters klackar kanske man inte ska vänta sig annat. Nä, nu ska jag googla runt lite, har för mig att jag hört någonstans att Candace Bushnell ska skriva en bok om en tonårig Carrie...

Shoemaniac

Förlåt för att jag är sämst på att uppdatera, men det har varit lite krångel med skolan och så. Men det håller förhoppningsvis på att ordna till sig nu; ska berätta mer när jag är säker på vad som kommer hända. 

Image Hosted by ImageShack.us
Bilden är hur dålig som helst, men jag hade ungefär fem sekunder på mig att ta den innan kamerabatteriet dog. Kommer bättre bild.

Idag har jag i alla fall shoppat ett par grå lackklackar på H&M. Fanns såklart inte min storlek, men jag tänkte optimistiskt och köpte ändå ett par i storlek 40 (jag har 39 i vanliga fall) i förhoppningen om att jag kunde stoppa bomull i tårna och ha dem imorgon ändå. Det gick inte. Så nu måste jag in och lämna tillbaka, och har således inget att ha på mig imorgon. Men det fixar sig.
Nej, nu är det tillbaka till samhällskunskapsplugget som gäller. Önskar att jag kunde plugga mer som Sigrid (länk) och mindre om västerländska stasorgan vid såna här tillfällen... Night! ♥

Blonde

Har precis tittat klart på det allra sista Sex and the City-avsnittet - och det är helt sjukt vad underbart det är. När Big och Carrie möts i Paris, när Smith kommer hem till Samantha, när Charlotte och Harry får veta att de ska få adoptera Lily... Åh, jag vill se det igen!

Image Hosted by ImageShack.us

Annars har det väl inte hänt så mycket idag, har varit och klippt mig och slingat håret. Inte så stor förändring direkt, blev lite blondare än vad jag var innan. Inte så här (ja, det var en länk där, men länkarna syns av någon anledning inte längre), utan mer som Blake Lively på de här bilderna. Minus utväxten då. Nöjd är jag i alla fall! Nu ska jag gå och lägga mig - behöver jag säga mer än att jag varit uppe sen sex i morse? Trodde väl inte det. Godnatt!

Lovely

Titta vad som flyttat in bredvid mig! Just det, bästa grannen S har blivit med kattunge. Och jag, som bekant är mycket svag för katter, kunde inte hålla mig länge innan jag var tvungen att springa över och titta. Och är han inte alldeles underbar? När han somnade i mitt armveck dog jag nästan. Åh.

Image Hosted by ImageShack.us

Gud, jag blir så töntig när jag är med små djur. Men jag kan inte låta bli.

Wallpaper

Idag är det tapetletning som står på agendan. Ska äntligen, efter att ha fått stå ut med min nuvarande onämnbara väggkulör sen jag var fyra år, få tapetsera om mitt rum. Tänker vitt eller caffé latte just nu, men jag har säkert hunnit ändra mig fyrtio gånger innan jag kommer hem igen.

Har varit lite mycket dålig på dagens outfit på senaste tiden, men jag tänkte börja igen så smått. Så, här är min otroligt ogenomtänkta åka-och-leta-tapeter-en-regning-söndag-outfit:

Image Hosted by ImageShack.us
                      

Randig tröja med guldknappar: H&M Divided
Mörkblå stuprör: MQ
Kort trench: Gammal Vero Moda
Vita tygskor: H&M
Och till det blev det också en väska från Charmante och ett par guldarmband från Glitter Classic

Sjuk

Och här sitter jag hemma och är sjuk en lördagskväll. Är inte glad alls, skulle egentligen gått på en fest ikväll som jag sett fram emot hela veckan; och så har jag turen att bli så förkyld att jag knappt vet vad jag själv heter. Så är det jämt, så fort jag ska göra något kul så blir jag sjuk. Men men, har lite glass att trösta mig med i alla fall. Har nyss upptäckt den, den är från ICA:s egna märke (haha, och då kan jag ju såklart inte låta bli att länka till den här) och innehåller vit chokladglass, vanlig chokladglass, mörka chokladbitar och chokladsås. Så himla god när man är sugen på choklad.

Image Hosted by ImageShack.us

Ska visa upp en jacka jag köpte på H&M häromdagen också, den är blommig och kort och söt. Är dock inte helt säker på att jag ska behålla den. Om jag nu gör det ska jag i alla fall inte matcha den med ett rosa fodral från Gina Tricot; men jag hade inget större val - fotade i provrummet.

Nu ska jag äta mer glass och tycka mer synd om mig själv - hoppas er kväll blir roligare än min ♥

Just another day

Den här dagen har varit bra, trots att jag är om möjligt ännu mer förkyld än vad jag varit resten av veckan. Skulle EGO Kaffe latte glasegentligen ha haft fyra lektioner idag, men två av dem var inställda. Andra lektionen hade vi håltimme, så jag och några tjejer från min klass åkte och köpte varsin latte och satt och pratade i en dryg timme. När vi sen kom tillbaks till skolan fick vi reda på att ännu en lektion var inställd, vilket innebar att vi slutade kvart över elva. Då blev det stan för min del, köpte en söt liten sak som ni ska få se imorgon. Nu ska jag duscha och sen gå och lägga mig, är sjukt trött eftersom att jag var tvungen att gå upp sex i morse. Godnatt! ♥

Namnhalsband

Image Hosted by ImageShack.us
Jag har länge varit sugen på ett namnhalsband á la Carrie, helst i guld. Men jag har aldrig riktigt kommit mig för att börja leta runt efter ett, förrän nu då vill säga. Dock är det enda jag har hittat under mitt googlande en dansk hemsida som heter supastar.se, och som säljer namnhalsband i alla möjliga former och storlekar, men till ett lite högre pris än vad jag från början tänkt mig. Ett i guld kostar 1250:-, och då är inte frakt inräknat. Passar inte riktigt min budget just nu om man säger så. Silver är förstås billigare, 600:- exklusive frakt - men ändå.

Någon av er som vet om det finns att köpa billigare någonstans? Eller får jag helt enkelt snällt vänta till min födelsedag?

I promise myself

Kom på igårkväll att jag hade massor med läxor som behövdes göras, så därför blev det ingen bloggning. Igen. Herregud, det känns som om det enda jag skriver om är anledningar till att jag inte bloggar. Men det ska bli skärpning på det. Promise.

Image Hosted by ImageShack.us

I helgen har jag som sagt varit sjuk, men ett besök på IKEA för att leta ny säng har jag ändå orkat med. Ska äntligen få en ny efter att ha sovit i min 90-säng sen jag var lite drygt nio år. Hittade ingen som passade dock, men ska kolla lite på Mio och så senare i veckan. Lite tidskriftsamlare och en orkidé (haha, vi får se hur länge jag lyckas hålla den vid liv) blev det ändå, plus ett besök på H&M där jag kom ut med den här klänningen och en ögonskuggepalett. Gillar inte alls Isadora egentligen - tror faktiskt aldrig att jag ens köpt något därifrån förut - men den här paletten gav mig så mycket Bobbi Brown-vibbar att jag var tvungen att ha den. Nu blir det lite Gossip Girl för min del, och sen plugg på engelskaglosor.
Ha en fin kväll ♥

RSS 2.0