Marie Antoinette

Imorse ringde min farmor och bjöd mig på bio. Och såklart sa jag ja (who wouldn't?) och bestämde mig för att se Marie Antoinette (som för övrigt vann en Oscar för bästa kostym) eftersom att den verkade helt underbar. Och gud vad jag hade rätt. Jag älskar den. De söta feel good-filmernas film. Så otroligt underbart ljuvlig. Fantastisk kostymering, fantastiska skådespelare (det här får mig att inse hur otrolig Kirsten Dunst egentligen är) och ja.. hela filmen är helt enkelt underbar. Gå och se! Just nu känner jag att jag bara vill se ut som Kirsten och dricka champagne och äta bakelser i min rosa spetsklänning med en vacker urringning. Och ha hennes underbart söta barn. Och ett eget palats. Och Axel von Fersen (ge mig!) Och en miljard par skor.
Image and video hosting by TinyPic

Nej hörni, den här filmen var helt klart en av mina favoriter, så otroligt fin och underbarunderbar. Det enda dåliga var slutet, istället för att sluta historien som den egentligen var (med galjotinen, fångenskapen och allt) så fick den ett happy ending á la Hollywood (fast det gjorde ingenting, för jag var så inne i filmen så att jag säkert börjat gråta ifall filmen fick ett sorgligt slut. Japp, till och med jag som inte ens grät till Titanic).

Nu har jag verkligen lust att skicka någonting dyrt och fint till Sofia Coppola (och till han som spelade Axel, haha), men jag har inte den budgeten eller det inflytandet. Tyvärr. Nu blir det läsning av Stil som damp ner i brevlådan igår. Sedan - sängen (Göteborg imorgon och jag har inte ens börjat med att packa)

Resultatet av gårdagens shopping

Image and video hosting by TinyPic

Gårdagens shoppingrunda resulterade inte i så mycket kläder och skor som jag skulle ha velat (jag får helt enkelt inse att den perfekta vårjackan och de perfekta vårskorna får vänta ett tag till), på grund av affärernas bristande smaksinne ;) Hittade inte koftan med sidenband på H&M någonstans, när jag frågade expediterna så såg de ut som frågetecken och hänvisade mig till BiB-avdelningen, haha. Men, bilderna ovan visar vad jag till slut kom hem med.

- En grå kofta från gina Tricot. När jag såg den här lappen på framsidan av tröjan så började jag fatta misstankar, Gina tricot och kashmir i samma mening gör en liksom lite misstänksam. Så jag kollade på lappen med material som talade om för mig att tröjan bestod av 50% Viskos, 45% Nylon och 5% Kashmir. Och de kallade koftan för kashmirkofta, haha, dagens skämt (om man inte räknar med min och E's kompis A's uttalande när hon var tolv-tretton år och hade på sig stringtrosor för första gången, men det kan vi ta en annan gång) Men otroligt mjuk och skön är den, och även färgen är ju helt rätt, vårens stora färg är ju just grått. Den koftan fick bli istället för koftan med sidenbandet (snyft) som jag som sagt inte kunde hitta någonstans. Kanske knyter jag i ett grått sidenband i den här koftan, eller så köper jag H&M-koftan också ;)

- Berlockarmband från Lindex som var på superrea, kolla bara här (och det var halva reapriset, alltså halva priset på priset på den röda lappen) 5:- för ett halvsött berlockarmband är inte så dåligt ;)

- Långt guldhalsband med berlocker (nyckel, hjärta, strassten och gul sten) Kassörskan gav mig för mycket växel tillbaks, så jag fick det tio kronor billigare. Haha, mycket att glädjas åt ;) Från Åhléns City (vars sminkavdelning är så otroligt underbar)

- Svart t-shirt som är avskuren tvärs över bysten och rynkad där under, köpt på BikBok.

- Helt vanliga svarta stuprör från Gina Tricot (som mamma köpte till moi)

- Mönstrad tunika från H&M med knyt bak som är mycket, mycket finare i verkligheten (fick också den av mamma i söndags)

- Kanebos geniala mascara 38°C, är vattenfast upp till 38°C, sedan smulas den sönder och ramlar av, inget kladd, droppande eller rinnande.

- Och så blev det en nattcreme från Decleor, Essential Balm, eftersom att den gamla förpackningen var slut. Världens bästa creme som verkligen har fixat i ordning min hy helt, den är så otroligt mycket klarare, renare och finare än förut. Plus en massa gratisprover, fick typ elva stycken små flaskor, burkar och tuber.


Oscarsgalan 2007

Här är några av de mest "kända" kändisarna i deras fancy Oscarsklänningar. Underbart! Älskar att kolla på sådana här bilder. Årets Oscarsgala fick föga förvånande de lägsta tittarsiffrorna ever. Och det berodde inte på att jag hoppade över galan ;)  Men okej, vi börjar längst uppe till vänster:



Maggie Gyllenhaal bar en klänning från Proenza Schouler, älskad och hyllad av både Hotspot, Sigrid och Eleonore. Inte riktigt min smak, men på Maggie är den smashing.
Cate Blanchett satsade på en av kvällens tydligaste klänningstrend - metallic! Den glittrande klänningen kommer från Armani Privé. Inte heller den tycker jag är särskilt speciell; en vanlig, rak one shoulder dress liksom. Inget speciellt.
Penélope Cruz hade nog galans största klänning, designad av Atelier Versace. Hon bar även smycken från Chopard och en clutch från Daniel Swarovski. Tycker inte heller speciellt mycket om den här klänningen, dock tycker jag att Penélope bär upp den, och framför allt den svårburna färgen, otroligt bra. Mer gala än så här blir det inte. Så därför - way to go Penélope!
Anne Hathaway valde en klänning från berömda Valentino, tillsammans med smycken från Van Cleefs & Arpels och skor från Brian Atwood. Tycker att det andas Chanel om den där klänningen, tycker inte ni? Anne ser dock fantastisk ut, även om inte klänningen skulle varit mitt eget förstahandsval.
Beyoncé ser ut som hon brukar göra, hon kör sin egen stil (den här gången i Armani Privé) och det funkar, även om jag inte tycker att klänningen är det snyggaste jag sett. Beyoncé själv ser dock strålande ut, men det brukar hon väl alltid göra?



Kirsten Dunst var absolut inte lika vacker som hon brukar göra. Vad har hon gjort? Hemsk klänning, hemsk frisyr, hemsk sminkning. Usch! Hon ser tjugo år äldre ut än vad hon egentligen är. Klänningen är en haute couture från Chanel, armbandet var ett vintage Bulgari och clutchen var från Roger Vivier.
Reese Witherspoon ser mycket, mycket snyggare ut än Kirsten. Klänningen (Olivier Theyskens för Nina Ricci) är fantastisk på Reese. Kul att hon vågar förnya sig lite! Dock ser håret riktigt, riktigt slitet ut, och jag gillar inte luggen det minsta. Smyckena är från Van Cleef & Arpels.
Kate Winslet faller mig inte riktigt heller i smaken, jag hatar verkligen mintgrönt, så fult! Klänningsmodellen är helt okej, men känns lite uttjatad. Klänningen är en couture från Valentino, smyckena från Chopard och clutchen är en vintage Bulgari.
Jennifer Lopez stil har jag aldrig riktigt gillat, och jag tycker heller inte att hon kan bära upp den här klänningen från Marchesa, som jag är säker att någon annan skulle sett (nära) stunning ut i. Clutchen är från Daniel Swarovski.
Cameron Diaz ser lika strålande ut som vanligt. Riktigt snyggt hår, dock håller inte klänningen (couture från Valentino) riktigt samma klass. Men visst, den är fin. Skorna är från Brian Atwod, smyckena från Cartier och clutchen från Roger Vivier (precis som Kirstens.)



Nicole Kidman
ser inte alls lika vacker ut som i till exempel Åter till Cold Mountain och i reklamen för Chanel no.5 . Nej, lockar är Nicoles grej. Färgen på klänningen är vacker, och bryter av mot alla metallicklänningar och blåsor i mörka nyanser. Klänningen är Nicolas Ghesquière för Balenciaga, och clutchen från Bottega Veneta.
Gwyneth Paltrow ser smashing ut i sin roströdaprikosbeiga klänning från Zac Posen. Hon bär verkligen upp både färgen och klänningen. Way to go! Håret och makeupen lämnade dock lite mer att önska.
Celine Dion var det länge sen jag såg, men här är hon, i en vintage klänning från James Galanos och smycken från populära Van Cleef & Arpels. Ser lite platt och tråkig ut kan jag tycka, ingen gala här inte. Håret gillade jag dock mycket, jättefina lockar.
Och sist, men absolut inte minst, underbara Naomi Watts som jag måste säga ser stunning ut i sin citrongula Escadaklänning. Så vackra, både Naomi och klänningen. Men kanske hade den varit finare i en annan färg? Smyckena är från Chopard.

Haha, det blev långt det här. Sammanfattning av hela galan hittar du här.
Vilken outfit är din favorit?

Jag är trött och halvt avsvimmad (en kort resumé av kvällen)

Kom nyss hem igen efter ett underbart dygn som jag spenderat med mina närmaste kompisar :) En mycket ospännande och halvdetaljerad resumé följer här nedan: Vi  gick ut och åt, störde typ hela restaurangen (alla pratade i munnen på varandra) och åt tills vi (nästan) spydde. Sen var vi ute ett tag, tills E började frysa ihjäl ganska jättemycket, och eftersom att jag och mina kära vänner är sådana sympatiska och ickecyniska människor så gick vi hem. Sen började skräckfilmsmaratonet, och alla frossade i godis (M&S hade sparat sig hela veckan, typ levt på sallad och frön), tills E någon gång vid femsnåret fick för sig att alla skulle gå ut. Igen. Jag, A, S och E gick ut och gick säkert fyra kilometer, kom hem någon gång vid halv sex och somnade ungefär då. Sen skulle L upp klockan halv nio (= hade ställt mobilen så alla vaknade) eftersom att hon skulle till Sälen. Detta resulterade i tre timmars sömn för min del. Frukost åt vi klockan två, och sedan ytterligare två skräckfilmer. Nu sitter jag här och är halvt avsvimmad, får se om det blir någon Oscarsgala för mig i natt. Troligen inte. Jag ska fan sova klockan nio.

Något som piggade upp lite iaf var att min käramoder kom hem med söta undies, en mascara (Kanebo 38°C), en tunika och ett par svarta jeans (som inte passade, ska byta dem imorgon.) Så snällt :) Bilder kommer dyka upp sen, eftersom att min kamera är på vift någonstans i Nacka. Imorgon blir det stan med E, ska köpa vårkläder och skor. Vad har ni gjort i helgen?


Topp 5 - Parfymer

Image and video hosting by TinyPicÄr en aning insnöad på parfymer just nu, och tycker att höjden av lycka (nåja, nästan) vore en vacker glasflaska med väldoftande innehåll. Här är mina all time favourites, placerade i en topp 5-lista. Vilka är dina favoriter?

1. Euphoria, Calvin Klein; Beskrivs som "en klassisk, elegant, exklusiv och orientalisk doft av kryddiga, förföriska blommor, exotiska frukter och fylligt gräddiga noter som ställs i kontrast till varandra". Nja, jag är kan inte direkt säga om det där stämmer eller inte, men att Euphoria luktar helt, helt underbart kan jag definitivt hålla med om. Det går inte att låta bli att älska den.
2. Be Delicious, DKNY; "En frisk och saftig doft av det amerikanska äpplet". Japp, frisk och saftig kan jag absolut hålla med om, den fräschare och friskare doft än den här succédoften får man leta efter. Min allra första doftkärlek, och den håller i sig än ;)
3. Fantasy, Britney Spears; Visst, flaskan är inte vacker, och visst, Britney Spears är inte min största förebild, men jag kan bara inte låta bli att älska Fantasy. För vem älskar inte "en magisk kärleksmix av saftig röd litchi, exotisk kiwi, jasminblad, vit chokladorkidé och sensuella tränoter." Nej, även om miss Spears tidigare dofter inte imponerat på mig, så kan jag verkligen inte låta bli att älska Fantasy.
4. Envy Me, Gucci; Beskrivs som "en sensuell och feminin doft av jasmin, rosépeppar, granatäpple, sandelträ och mysk" Envy Me luktar fräscht, men ändå fylligt och varmt, och den underbara kombinationen har jag inte lyckats hitta i någon annan doft. Så det är klart att Guccis Envy Me är med på topplistan! Doften är också vinnare av Cosmopolitan Beauty Awards 2005 i kategorin bästa doft över 350kr.
5. Flowerbomb, Viktor&Rolf; Flaskan är helt underbar, dock är doften lite lite för söt, därför hamnar den på plats nummer 5. Men den är ändå helt underbar, jag menar, vem kan undvika att älska "ett kaleidoskåp av blommor, kända och okända." Sambac Jasmine, Centifolia Ros, Cattleya Orkidé, Indisk Osmanthus, Kalabrisk Bergamot är några av de blommor som ingår i doftblandningen. Underbart! Nu kommer även en ny, intensivare version av Flowerbomb. Extreme är namnet på den modifierade doften och i den här doften har jasminen blivit mer framträdande.

En nyvunnen frihet

Idag var en pretty normal dag, förutom ett par grejer. Satt uppe i Vandringen med Linus, Sofia, Elin och Matilda när brandlarmet börjar tjuta. Ingen får panik och tror att det är brandövning, så alla går till sina skåp, hämtar skor och jacka och går lååångsamt ner till fotbollsplanen. Det var ingen brand. Det var någon jävel som hållt en tändare under brandlarmet och fått hela skolan att stå på fotbollsplanen och huttra i en kvart medan alla oförberedda lärare skulle ropa upp alla elever. Fast vi slapp ju i och för sig tjugo minuter av lektionen (haha, inget ont som inte har något gott med sig som man brukar säga ;) Andra otroligt (ehrmehrm) spännande saker som hände var Matilda som råkade såga vår NO-lärare i magen (hahaha) och såklart att vi fick sportlov. Underbart! Nu ska jag njuta av min nyvunna frihet. Cheers!

Beloved sportlov

Bara en dag kvar, och sen är det sportlov! Ska bli så himla skönt, har varit så otroligt stressad de här sista veckorna, har haft typ en miljon läxor, prov, inlämningar, föredrag och redovisningar. Men men, på lördag börjar det roliga. Jag, Elin, Michelle, Linnea, Antonia, Matilda och Sofia ska först gå ut och äta och sedan ska vi hem till Matilda, svulla i godis och kolla på The Ring och The Grudge 1&2 (eller kanske Motorsågsmassakern, Det eller Postal)Mwaha, ska bli jätteroligt. På måndag ska jag och E till stan och shoppa sönder, och på torsdag åker jag ner till Göteborg. Annars har jag ingenting inplanerad. Bara sisådär en miljon timmars sömn också.

På söndag är det Oscarsgalan och jag kommer sitta bänkad. Det  får man bara inte missa ;) Eller så kollar man på sammandragningen. Men det är liksom inte samma grej. Såklart så kommer det bilder på vad celebriteterna hade på sig, om det är något jag gillar att frossa i så är det galaklänningar. Speciellt på smashing celebritys.

Breaking News

  • I-landsproblemet numero uno: Gårdagen blev en semmelfri semmeldag. Semlorna var slut i alla affärer förutom på konditoriet där de kostade 20:- styck, vilket min kära moder vägrade att betala. Så jag fick trösta mig med senaste Veckorevyns Beautyspecial istället, nästan lika bra som semlor (jag gillar det egentligen inte så mycket, äter mest för att det typ är tradition, haha)
  • Prada designar en mobil för LG! Den kommer att ha en så kallad kapacitiv touchscreen. Med det menas att man inte behöver trycka på skärmen, endast att lägga fingret på den kommer få mobilen att reagera. Telefonen har heller inga knappan, så när skärmen är släckt så är det enda man kommer att se en svart, avskalad yta - stilrent! Lyxtelefonen är bara 12 millimeter tjock och innehar tvåmegapixelskamera, extern minneskortplats och mp3. Jag vill ha! Den nya Pradamobilen ska först lanseras i Italien, England, Frankrike och Tyskland för att sedan vandra vidare till Hongkong, Taiwan och Singapore. I Sverige kommer den förhoppningsvis lanseras i sommar och gå loss på cirka 5 500:-. Ingenting för mig och min plånbok alltså, men man kan ju alltid drömma..
  • Britney har redan tröttnat på sitt rakade huvud och ses nu vandra omkring i en plastigt blond peruk efter besöket på rehabiliteringskliniken (som hon åkte in på efter sin helg fylld med festande, rakande och tatuerande) Suck. När ska människan ordna upp sitt liv egentligen?

    Image and video hosting by TinyPic

Panik

Fick reda på att jag skulle vara elevvärd imorgon tillsammans med MW, vilket i princip betyder att man följer med vaktmästaren en dag och typ hjälper till i matsalen, biblioteket och sådant där. Slipper alltså hela skoldagen - SKÖNT! Kan vara värt de extra 90 minutrarna som jag får stanna i skolan. Har så himla mycket i skolan just nu, förstår verkligen inte hur jag ska hinna med allt. Kolla liksom;

Måndag: Matteläxa 14 (och eftersom att jag missat att vi hade matteläxa förra veckan också så måste jag göra två stycken)
Tisdag: Ingen läxa alls (elevvärd, moaha)
Onsdag: Stooort projektarbete i geografi ska in (och jag har knappt börjat. Bra där), redovisning i Svenska på anslagsanalysen (har knappt börjat öva)
Torsdag: Uppsats i engelska in, filmanalys i Svenska in, bokanalys i Engelska in, stort Matteprov
Fredag: Hemkunskapsuppsats "Sopberget" in, plus alla uppgifter klara  (har tappat bort papperet som jag skrev alla svaren på. Great.), Analys plus jämförelse mellan mitt och E's arbete i Geografi in, översätt fyra sidor spanska plus gör alla uppgifter som jag missade när jag var elevvärd (tveksamt om jag orkar göra)Specialarbete i NO in.

Jag dör. Snacka om att jag kommer sänka mig den här terminen. Fick dessutom reda på att min mentor och lärare i Svenska, Engelska och Bild är gravid och slutar efter den här terminen. Buhu. Hon var verkligen den allra bästa lärare jag någonsin haft, så det känns himla surt.

Preparation

Ska strax iväg och bli massakrerad av mina små kusiner, varav en av dem fyller två år. Det blir väl tårta, spring, stök och kaos som vanligt (kan det bli annat när sex barn varav den äldsta är tio år springer runt och jagar varandra) Woho. Känner mig inte så överdrivet exalterad faktiskt. Tänker sitta i tv-rummet och läsa Cosmo i två timmar, det har jag gjort de senaste femtiomiljonte gångerna. Men men, jag träffar inte dem så ofta, så det blir kanske kul ändå ;)

Och innan jag måste rusa, ett grattis till tjugosexåringen och fashionistan Ebba på födelsedagen!

Britney kastar svallet

Image and video hosting by TinyPicYes, hon har gjort det igen. Från blont hårsvall, till blonda, trashiga extensions, till chokladbrunt hår, till page, till.. rakad? Britney har rakat av sig håret och det är inte vackert. Inte snyggt. Inte fint eller coolt någonstans. Ingen vacker Natalie Portman här, bara en trashig Britney. I feel sorry for her, jag vill bara att hon ska ordna upp sig liv igen. Vad tycker ni? Fruktansvärt eller fantastiskt?

Heiress by Paris Hilton

Japp, Paris (som fyller 26 år idag) släpper en ny parfym, Heiress, som beskrivs som en "Livlig, elegant, pulserande, berusande, Image and video hosting by TinyPicunderbara och fängslande doft". Själva doften beskrivs som "en virvlande doft av passionsfrukt och apelsin, gnistrande av persika och mimosachampagne med ett hjärta av en exotisk och mystisk blomsterkombination, skapad av jasmin, tiareblomma, tropisk ylang ylang och kraftfull kaprifol. Doftens torra basnoter retar luften med en härlig blandning av varma och sensuella inslag av viol, vetiver, tahitisk tonka och ljusa träslag." Ehm. Paris så det stänker om det? Vill lukta på den såklart, men så överdrivet intresserad och exalterad är jag inte, hennes tidigare dofter har inte riktigt varit något för mig. Men man ska aldrig säga aldrig..


(och när vi ändå är inne på beauty, kolla Essies vårkollektion! Jag gillar Mod Squad, snyggt till solbränna!)

Keep on tipsing! (och lite tråkigt skolsnack)

Måste snart iväg till skolan, det kommer bli en sjukt jobbig dag idag. Jag hatar torsdagar. Min lärare har varit sjuk i nästan två veckor, och jag tror att hon skulle komma tillbaka idag, och då blir det ett föredrag som ska hållas och två huge inlämningar som ska in. Efter det har vi projektarbete i SO som ska vara färdigt nästa vecka (jag har knappt börjat) och så har vi 70 minuters mattelektion (ja, SJUTTIO minuter) och så gympa. Sen slutar vi, men då ska jag träna med M. Jag dööör. Intressant för er att veta allt det här. Hm. Eller inte. Hur ser eran dag ut?

Och ni, snälla fortsätt tipsa, I need it :)

Alla hjärtans dag!

Hoppas att ni alla har haft en lika bra alla Image and video hosting by TinyPic dag som jag har haft. Hade sovmorgon, och när jag Image and video hosting by TinyPickom ner till frukostbordet hade mamma ställt ett kort, en skål geléhallon och en nalle där. Naw, tack! Hela skoldagen har varit slapp, det enda jag har gjort är att äta tårta och kolla på film. Hahaha. Fick ett kort från A också, med texten DALARNA i glitter (internskämt), det var uppsatt på mitt skåp så att hela världen kunde betrakta det (nåja, i alla fall hela högstadiet.) Ikväll ska jag vara tråkig och trött och kolla på Men in Trees och Top Model 7. Borde göra läxor också egentligen, men jag får se hur det blir med det, det är ju trots allt alla Image and video hosting by TinyPic dag.  

Skolan, känn dig älskad!

Alla <3-ans dag!

Haha, ibland älskar jag min skola. Fatta vad slapp dag alltså, tårttävling, filmvisning och korttillverkning. Hm, låter skitbra. Idag fick vi sluta en halvtimme tidigare från spanskan också, även det var skitbra. Nu måste jag fortsätta med min jävla kryddbok så att jag blir klar med den någon gång.

(Och snälla, fortsätt tipsa :) It would make my day.)

Tipsa mig!

Jag gnällde lite allmänt över min (i mitt tycke) brist på kläder Image and video hosting by TinyPicunder middagen, och till min förvåning så sa min kära moder att hon faktiskt tänkt att ge mig pengar under sportlovet som jag skulle köpa kläder och skor för. Yay! Dock ett litet problem, jag har typ noll koll på vad som finns out there, det var så himla länge sen (när jag tänker efter) som jag var ute och kollade kläder till mig själv. Så, är det någon som har tips om snygga skor, ett snyggt klädesplagg eller vad som helst, så SKRIV! Skulle vara till skitstor hjälp :) Jag är ute efter vårkläder främst, typ tunna cardigans, blusar, linnen, klänningar, shorts, vårjackor and so on. Så, snälla snälla, tipsa om snygga kläder nu (för jag vet att ni inte har brist på sådana)

Tack :)


"Men det är ju som om jag skulle åka till stadsteatern i kalsonger!"

Kom precis hem från vandringen som actually var ganska kul (lärarna blev så trötta så vi fick åka buss de Husbybadetsista två tredjedelarna av vägen, hahaha.) Sen åkte vi till Husby och badade, tyvärr blev S utslängd efter tio minuter för att hon badade i bh (hennes bikiniöverdel hade typ försvunnit) och för att hon hade för mycket smink runt ögonen som hade runnit. Så badvakterna sa att hon inte fick bada längre. Inte fick hon pengarna tillbaka heller. Så jävla taskigt!

Badvakt nummer 1: Du där, kom hit. *pekar på S*
S: Va? Jag? Okej.
Badvakt nummer 2: Alltså.. är det där en bh?
S: Jaa, min bikiniöverdel försvann.
Badvakt nummer 2: Okej, men du vet att du inte får bada i den där?
S: Nää.. varför inte?
Badvakt nummer 2: Men det är ju som om jag skulle åka till Stadsteatern i kalsonger!
S: Eh.. okej. Inte riktigt.
Badvakt nummer 2: Du får gå upp nu och inte bada mer. Gå och tvätta dig runt ögonen också, sådär kan man ju inte se ut! Du är helt svart där, vet du det?
S: Men alltså.. åhhhh.

Fy fan vad jag blev sur då alltså. Bojkotta Husby!

Malin uttrycker sin allmänna frustration över Friluftsdagar

Sitter här istället för att packa och klä på mig, vilket jag egentligen borde göra. Idag har jag friluftsdag (woho. inte) och ska vandra tolv kilometer. Yes. Sen blir det bad på Husbybadet, men det är först när vi har gått alla tolv kilometer. Jag kommer dö. Det är 6.4 minusgrader ute, fatta vad kallt! Nej, nu ska jag inte beklaga mig mer. Det kanske blir skitroligt. Ehm.

Nej, då skulle jag mycket hellre vilja ha en dag på Stockholms modevecka á la Hotspot. Gärna hennes outfit också. Själv sitter jag här i min något ovackra vandringsoutfit; Vitt linne, JC, bredrandigt linne i ljusrosa och ljusgrått, H&M, grå kofta, GAP, mörka jeans, DKNY. Woho. Spännande.

Pretty in Pink!

                                 Pretty in Pink!
Ljust rosa rouge och skira, rosa läppglans. Kanske något mer cerise eller fuschia för den modiga. Pastelligt rosa nagellack, fransk manikyr, eller varför inte något som är jättesnyggt till solbränna - ett starkare rosa lack. I vår är det rosa som gäller - i alla fall på catwalken. Men - det som visas där blir ofta trendigt här, right? Höstens röda läppar byts ut mot rosa, både starkare, knalliga toner och ljusare nyanser. De matta ögonlocken byts ut mot skimrande. I like! Vårens sminktrend är definitivt något för mig. För dig också? Här är några rosa wants som jag känner att jag bara måste ha i vår.

- Hypade Jelly Pong Pong Chic Shine i färgkombinationen Ballerina.
- Juicy Gelée från Lancôme i den söta knallrosa nyansen Fruit Punch
-
Ablutia Fraîcheur, ljuvligt rosa cleanser från Lancôme
- Ett budgetalternativ till Ablutia Fraîcheur, den lika rosa Time Pure& Clean från Apoteket
- Mousse Confort, en cleanser med moussekonsistens för torr hud, Lancôme
- Rosa naglar är bäst i vår! Le Vernis Nail Color från Chanel. I stora flaskan som droppar, färgen Boa, i flaskan bredvid, den fint ljusrosa färgen Rose Baby, de tre färgproverna, ovanifrån och ner är alla tre söta rosa nyanser; Orange Blossom, English Rose och Vanity
- Hypade och kändisälskade lacket Essie i den pastellrosa nyansen Mademoiselle
- Rosebud Strawberry Lipbalm, en rosa, jordgubbsdoftande favorit
- Parfym från YSL i stilren, rosa glasflaska, Young Sexy Lovely
-
Vårens sötaste rouge från Clinique, Fresh Bloom Allover Colour(från vårkollektionen Fresh Bloom)
- Rouge från Chanel i mycket fina nyansen Be-Bop

Hemkunskapsläxa. Yeah. Right.

Håller på med hemkunskapsläxan just nu; "Gör din egna kryddbok. Välj minst tolv kryddor och beskriv lukt, smak, utseende, samt berätta om ursprungsland, användningsområde och pris." Dessutom ska vi laga Nasi Goreng hemma (skitäcklig typ asiatisk rätt med ris, fläskkött, vitkål, curry, lök och sambal oelek plus tusen andra ingridienser.) Men kryddläxan är fan skitsvår. "Salt smakar.. ehh.. salt?" Mår jätteilla efter att ha svalt ett kryddmått kardemumma (don't try this at home kids) Bläh!

Så roligt har jag haft de närmaste två timmarna. Har så jävla mycket läxor att jag måste plugga hela helgen, woho. Dessutom håller jag på att bli förkyld igen, känner mig trött och har ont i halsen.

What a wonderful weekend.

Update: Okej, kardemumman var äcklig, men värre var cayennepepparn. Jag hade aldrig smakat förut, och oallmänbildade jag trodde att den inte var speciellt stark, så jag hällde lite på fingret och smakade. Det skulle jag inte gjort. Min tunga brinner upp. Aaaah!

Anna Nicole Smith

Jag tror inte att någon har missat Anna Nicole Smiths död. Jag fick reda på det i förmiddags runt elvatiden, Image and video hosting by TinyPicE berättade att hon hört det på radio. Jag trodde att hon skämtade först, men när jag såg alla löpsedlar så förstod jag att det var sant. Så otroligt fruktansvärt hemskt. Året, tre dagar efter Anna Nicoles dotter föddes, innan avled hennes son Daniel av en överdos och begravdes på Bahamas där han dog. Många tror nu att Anna Nicole också kommer begravas där, i samma grav.

Spekulationerna kring Anna Nicoles död är många, och ingen vet riktigt vad hon dog av. Många tror att hon tog en överdos och kvävdes av sina egna spyor, medan andra tror att hon dog i en mystisk sjukdom. Jag måste säga att jag tyvärr tror mer på det första. Vad som är säkert är i alla fall dödsplatsen, Hard Rock Hotel and Casino i Hollywood, Miami. Fruktansvärt är det i alla fall, inte minst för hennes familj. Skänker en extra tanke Anna Nicoles mamma som har förlorat både barn och barnbarn inom en mycket kort tid, och till hennes (Anna Nicoles) fem månader gamla dotter, Dannielynn Hope. Så ofattbart och fruktansvärt att en människa bara kan försvinna sådär. På Anna Nicoles officiella hemsida står det till exempel nu bara "Anna Nicole Smith, 1967-2007". Känns alldeles konstigt, jag såg ju henne liksom på tv för några dagar sen bara. Visst, jag kanske inte tyckte om henne speciellt mycket, men det är ändå fruktansvärt när en människa dör, oavsett under vilka förhållanden det än må vara. Egentligen är det ju inte mer hemskt med Anna Nicole Smith's död än med vilken människas som helst, men det blir ju så otroligt uppförstorat och speciellt när någon som de flesta vet vem det är bara försvinner.

Jag väljer att inte skriva så mycket mer, och att inte heller lägga ut bilder på henne som död då jag tycker att det är hemskt att överexponera någons död i bilder inför hela världen, men vill man se på bilder, filmer och/eller få reda på mer kan man gå in på aftonbladet.se eller expressen.se.

Jag måste

- Sluta fixa naglarna när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta blogga när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta läsa bloggar när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta prata i telefon när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta kolla på tv när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta äta glass när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta leta bilder från Fashion Week när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta drömma mig bort till New York och ett hektiskt Times Square när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta kolla Bayswaters på net-a-porter när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta läsa inlägg på tjuvlyssnat.se när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta sms:a när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta läsa Veckorevyn när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta fixa håret när jag egentligen ska göra läxor
- Sluta med att långsamt bli beroende av Rosebud Lipbalm när jag ska göra läxor

Ja, ni fattar.

Breaking News

  • As you all might know så är Olympus Fashion Week i New York i full gång och jag kan inte säga att jag bara är lite avundsjuk på alla som får vara i det vackra (men iskalla) New York och gå på modevisningar (snacka om bra kändisspotting) och överhuvudtaget se The Big Apple!
  • För alla oss Ben&Jerry's-älskare så kommer en glad nyhet ofta i en burk. Den här gången i en chokladdoftande, liten sådan. Yepp, Ben&Jerry har lanserat ett lipbalm som än så länge finns i två olika dofter/smaker - Chocolate Fudge Brownie och Chocolate Chip Cookie Dough. Behöver jag säga att jag är sugen på att prova? Men, mitt alldeles, alldeles underbara Rosebud Strawberry Lipbalm (som doftar bäst i världen) duger mycket bra så länge.
  • Och lite mer internt, imorse måste Stockholm slagit det här årets rekord i kyla i alla fall, -16 var det när jag skulle till skolan. USCH. Som tur var fick jag skjuts av E's mamma, men det var typ lika kallt i bilen som ute, haha ;)

Image and video hosting by TinyPic


Girlylicious at TV3

Girlylicious
På onsdag (14/2, also known as Valentine's Day) så börjar tv3 med sina "Girlylicious" tvkvällar som består av Americas Next Top Model, den nya serien Men in Trees och så relations-och samlevnadsprogrammet Lustgården (med Tilde Fröling och Dajana Lööf.) Lustgården verkar inte vara något för mig alls, sexsnack emellan Tilde, Dajana och en panel på hundra (!)  tjejer kan jag faktiskt hoppa över. Men Top Model går ju alltid att kolla på, även om programmet börjar bli lite uttjatat nu i sjunde säsongen, och Men in Trees hade jag också tänkt se vad det är för något, det har ju Sverigepremiär då och det är ju alltid kul att följa en serie från början (okej då, jag kanske mest kollar på den för att en av huvudförfattarna till Sex And The City (som förresten går ikväll klockan 00:05 på tv3) har varit med och skrivit serien) Men in Trees handlar (för den som inte sett reklamen) om relationscoachen Marin Frist som är en bästsäljande författare och anser att det inte alls är särskilt svårt att hitta rätt man. Men den dag hon upptäcker att hennes pojkvän är otrogen tröttnar hon på allt vad män heter och flyttar till Elmo i Alaska (ett utmärkt sätt att undvika män och otrohet på. Inte.) Serien kommer förmodligen handla om kulturkrocken mellan citychica Marin (här hoppas vi på mycket mycket snygga designerkläder) och de flanellskjorteklädda icke-meterosexuella männen i Elmo. Spännande upplägg? Det återstår att se.

Småbitar ur Gina Tricots vårkollektion


Gina Tricot
Har som vanligt sovmorgon till 09:50 på tisdagar, och då brukar jag alltid sova längelängelänge. Men, idag vaknade jag av någon anledning kvart över sju, och som den geek jag är så satte jag mig framför datorn. Kollade runt lite och fastnade vid Gina Tricots hemsida. Såg att de hade lagt ut bilder på hela vårkollektionen - kul! Fanns en hel del fina grejer, hann inte kolla igenom allt, men här är en del söta (och mindre söta) plagg.

 - Randig tunika. Säkert skitsnygg på min kompis E, men inte på mig. Tyvärr. Om den är lagom lång blir det snyggt med leggings till, right?
- Tycker som Ebba, det snyggaste till ett par korta jeansshorts är lätt ett bredrandigt linne. Somrigt och lagom gå till stranden-snyggt.
- Loosefit och oversized t-shirts till leggings/tighta jeans är både snyggt och trendigt. Om den här t-shirten är lagom lång, stor och finns i andra färger så kan jag lätt tänka mig att köpa den.
- Okej, jag börjar inse att den gråmelerade tunikan inte var så himla snygg, men den var ju så fin i korall på Gina Tricots modell (någon som förresten vet vad hon heter? Det är ju inte Pernille Holmboe, henne bytte de ju ut för ett tag sedan.) Det jag mest stör mig på är den lilla volangen längst ner. Vaaaarfööör?
- Klänningen som såg så söt ut på hemsidan var tyvärr inte lika snygg i verkligheten. Suck.
- Samma klänning som ovan, dock utan sidenband och i en annan färg. Snygg? Nja, sådär. Färgen passar absolut inte mig (jag kan bara inte ha grönt och brunt, sad but true), men modellen är ganska snygg. Ganska mycket snygg till och med.
- Så himla, otroligt söt och fin, kanske inte på mig, men jag kan tänka mig hur snygg den gråmelerade klänningen med fickor kan vara på någon annan. Om den är lagom lång vill säga.
- Söt (okej, nu ska jag inte använda ordet söt fler gånger, lovar) och fint skuren klänning, dock inte i mörkgrått, men kanske i svart?

Bloggen igång igen!

ÄNTLIGEN fungerar min blogg igen. Efter fyra dagars strul så har supersnälla Ann-Louise från supporten fixat iordning min blogg så att den går att använda igen. Tack! The big problem var att jag inte kunde publicera inlägg så att de syntes i bloggen. Nej, varken F5, ompublicering eller att publicera hela bloggen funkade. Så störande! Men nu är det fixat och min bloggabstinens kan stillas. Hoppas bara att jag inte tappat alla läsare under den här tiden ;) Är ni där?


Malin listar (igen)

  • Scarf | Turban - Haha, turban är inte riktigt min grej. Inte scarf heller egentligen, i alla fall inte runt halsen. Det kan vara fint i håret på vissa och på en del väskor.
  • Bruuns Bazaar | Day Birger et Mikkelsen - Men visst, en del grejer från Day Birger är rätt snygga.
  • Hög klack | Ballerina - Går inte att välja, men ballerinas är väl mer fint till vardags och höga klackar på fester och så? Skulle inte gå med tiocentimetersklackar till skolan liksom (haha, vi får ju ioförsig inte ens har skor på oss inomhus, menmen.)
  • H&M | Hermés - H&M känns ju lite mer i min prisklass, men man kan ju alltid drömma..
  • Förklädesklänning | A-linjeklänning - Båda modellerna är så himla fina, men det måste nog bli förklädesklänningen.
  • Edith | Paddington - Jag vet att alla typ älskar och hypar Edith mest, men jag tycker att Paddingtonen är tio gånger snyggare ändå, punkt.
  • Stenar/kristaller | Nitar - Inget av dem känns väl riktigt jag, men inte nitar i alla fall.
  • En-axel-klänning | Tubklänning - Lätt val! Tror inte att En-axel-klänning skulle passa särskilt bra på moi, även fast det är skitsnyggt på vissa. Men nej, tubklänning it is.
  • Neon | Pastell - Neon är liksom.. uhh.
  • Kroppsnära | A-linjeformat - Drunknar i A-linjeformat. Ser inte snygg ut i det. At all. Som en tyginklädd trekant. Ska lägga på mig fem kilo, och då ni!
  • Pyton | Leopard - Okej, här måste jag faktiskt säga inget. Jag vet att alla typ älskar leopard, men inte jag! Pyton ska vi inte ens prata om, jag veet att det är inne och att Rachel Zoe loves it, men det gör fortfarande inte jag.
  • Modeblogg | Modemagasin - Svårt att välja. Går typ inte. Men.. ähh.. det får bli modemagasin.
  • Baddräkt | Bikini - Vissa (typ Kate Moss) kan vara så himla fina i baddräkt, men face the truth, jag är det INTE.
  • Chloé | Cacharel - Okej, inte för att jag har sett så mycket kläder från Cacharel eller att jag har råd med något av los lyxmärken, men underbara Chloés väskor får avgöra.
  • Blommigt | Prickigt - Prickar är så himla sött, speciellt på bikinis! 
  • Guldmetallic | Silvermetallic - Beror helt på vad det är för något klädesplagg/accessoar som man har metallic på. Egentligen gillar jag inte metallic alls, men visst, på ett par ballerinas eller ett diadem kan det vara snyggt.
  • Tighta byxor | vida byxor - Bootcut är inte snyggt. Så, nej tack. Stuprör it is.
  • Sportchic | Lyxhippie - Inget av dem är något jag skulle vilja vara. Varför står det inte Lyxchic och Sporthippie istället? Känns som att det skulle vara ett lite enklare val ;)
  • 90-tal | 80-tal - Det är ju 90-tal som gäller i vår/sommar..
  • Techometallic | Romantisk - Romantisk of course, speciellt på sommaren :) Söta, tunna sommarklänningar och utsläppt hår. Åh, jag längtar. Technometallic känns inte riktigt jag alltså ;)

  • Det är sådant här jag gör istället för att städa mitt rum, (som ser ut som ett bombnedslag IGEN, vad har hänt med mig egentligen?) förbereda mitt spanskaföredrag på två minuter som ska hållas på tisdag (hjälp!) och plugga NO som vi har läxförhör på imorgon eftermiddag. Imorgon har jag btw utvecklingssamtal 10:30, vilket gör att jag missar en del av sovmorgonen till 11:10 som resten i min hemkunskapsgrupp har (på grund av inställt lektion.) Nej, nu måste jag fortsätta med spanskan (om det är någon som är skitbra på det, feel free to help me) Puss!


    RSS 2.0