Inget vatten för mig

Här hemma (och i hela området) har vi varit utan vatten sen klockan fyra i eftermiddags, det var någon läcka som skulle ta flera timmar att laga. Man tänker inte på hur mycket vatten man egentligen använder förrän man är utan det, men det är en hel del. Nu dricker vi vatten på flaska istället, och kolsyrat sådant dessutom. Det vanliga var slut. Såklart.


Igår var jag hur som helst i stan med E, och det blev mest byten och tillbakalämningar av kläder, men en bikini och ett puder fick ändå följa med hem. Hade hundra kronor kvar på ett presentkort på H&M, så de spenderade jag på en ny bikini som bara kostade 49:- delen (!) Blå köpte jag, men den finns i hallonrosa och grönt också. Rätt fin för att vara så billig; bra passform, fina färger och så är den lite skimrande i materialet.

Nä, nu är det sängen som gäller för mig, vi hörs imorgon ♥


Existence

Jag vet att min uppdatering är världens sämsta just nu, men alla mina underbart omtänksamma lärare har lagt allt skolarbete nu i slutet av terminen, så jag är sjukt stressad. Men idag är det dock deadline för det mesta, och efter det har jag i princip bara ett prov och två inlämningar kvar; så då blir det mer blogga av kan jag lova :)

Just nu sitter jag här och är helt död i benen, har haft orienteringstest där alla kontroller var uppe på typ berg (och gissa vem som fick springa och hämta dem) och man var tvungen att klara hela långa banan på mindre än fyrtio minuter. Dessutom hade jag inte fattat var startplatsen låg, så jag fick ta världens omväg för att komma dit också. Hm. Eftermiddagen blir i alla fall roligare, ska till stan med E och köpa bikini, solglasögon och byta lite kläder och så.

Nu är det i alla fall tillbaka till skolan och musikprov som gäller. Fattar ingenting (treklanger, stamtoner och tonarter är inte riktigt min grej liksom) så det ska bli lite intressant att se hur det går, haha. Wish me luck!

En månad minus tio dagar

Helt slut efter att ha jobbat med en bildanalys i fyra timmar i sträck, inte kul alls. Men nu kan jag åtminstone räkna antalet inlämningar och prov som är kvar på ena handens fingrar vilket känns hur skönt som helst. En månad minus tio dagar tills allt det här (och då syftar jag på hela grundskolan) är över!


Nu är det sängen som gäller för mig; ska försöka somna före tolv för en gångs skull, och dessutom försöka drömma om någonting fint, som till exempel den här klänningen från StylebyStars. Den hade inte varit helt fel att ha på sig på avslutningsfesten (som jag väldigt gärna också kan drömma om för den delen - längtar!) Måste kolla den sidan lite noggrannare någon dag, de verkar ha en del fint. Men nu - godnatt ♥

Shoeshopping

Image Hosted by ImageShack.us

Har haft fullt upp de senaste dagarna, mestadels med dans. Har ju uppvisningar på fredag och lördag, så det är träna träna träna som gäller nu. Hann dock klämma in lite shopping med M i söndags. Köpte två jätteenkla tees; en blå från H&M med puffärm och lite rynk, och en vit från Gina Tricot; och så blev det ett blommigt linne och ett par skor till avslutningsfesten också. Är osäker på om jag ska behålla skorna dock. De känns lite för uppklädda och bröllopsaktiga, plus att jag inte riktigt gillar dem till hundra procent heller. Supersköna att gå i är de i alla fall, trots åtta centimeters klack. Inte så vansinnigt högt i och för sig, men det gör mig 183 centimeter lång, vilket nog får räcka, haha. Men behålla eller inte, det är frågan...

Stylista

Skaparna av Top Model (Tyra Banks och Ken Mok) och producenterna till Project Runway (Eli Holzman, Jane Cha och Desiree Gruber) har slagit sina påsar ihop och skapat en Djävulen bär Prada-liknande realityserie - Stylista - som kommer börja sändas i USA i höst. Serien kommer utspela sig på amerikanska Elles redaktion, där elva modeentusiaster kommer vara med och tävla om priser som är inget annat än fantastiska - ett års gratis boende i en lägenhet på Manhattan, kläder från H&M för sammanlagt hundra tusen dollar och en assistentplats hos Elles fashion news director Anne Slowey står på spel.
image208
Tror att det hela kan bli lite kul faktiskt, speciellt som jag har tröttnat lite på både Top Model och Project Runway. När, och om, serien kommer till Sverige har jag ingen koll på, men jag skriver så fort jag vet något mer.
Vad säger ni, något som ni kan tänka er att se?

Jag lever faktiskt

Återigen, sämst uppdatering den här veckan. Men det blir så nu när det är de sista veckorna i skolan och allt, så himla mycket man ska hinna få klart och lämna in innan det blir sommarlov. Prioriterar betygen före bloggen just nu, det är ju ändå mina slutbetyg som jag söker till gymnasiet på. I vår skola har vi dock deadline på allt skolarbete 28 maj, och efter det är det bara ett enda litet frivilligt kemiprov kvar att göra, så då blir det blogga av kan jag lova! Har lite halvpanik nu eftersom jag inte är säker på att jag kommer hinna allt, men det blir ju otroligt skönt efteråt.

Ikväll hade jag lite lösa planer på att gå på någon fest i Nacka (tror jag att det var) med L, men det hela blev inställt ganska fort när jag insåg att jag har genrep inför dansuppvisningen imorgon mellan tio och sex. Jobbigt som fan kommer det bli, men minst lika kul också!

Retouch - Britney Spears


Har suttit och lekt med Photoshop den närmsta timmen i ren glädje av att slippa plugga. Bara en läxa, en redovisning och en inlämning den här veckan - freedom! Okej, har muntligt nationellt i matte och troligen svenska också, men ändå... Så skönt!

Hur som helst så är det Britney Spears som fått sig en välbehövlig retouch den här gången. Blev inte sådär jättebra (näsan råkade försvinna lite, haha), men övning ger färdighet :) Hon har i vilket fall som helst:

- Fått mindre finnar
- Fått en jämnare hy
- Fått en lite rakare näsa
- Tvättat bort sitt utsmetade smink och ersatt det med nytt (ni får dock förbise läppfärgen, den blev helt konstig)
- Fått mindre torra läppar

Sol!

Riktigt dåligt med inlägg från min sida den här veckan, vilket har berott på en kombination av krånglande internet och otroligt mycket skolarbete. Men nu är båda delarna fixade, så slutet på veckan kommer förhoppningsvis bli mer bloggfyllt :)

Just nu är det redan 21,5 grader i skuggan, så jag ska ta en dusch och sedan gå ut och njuta av solen tillsammans med M och E. Ska försöka bli lite brun (och det utan att bränna mig) också, men vi får se hur det går med tanke på att jag oftast bara får en miljard fräknar, haha. Eller inte så mycket haha egentligen, hatar mina fräknar. Vad ska ni hitta på idag?


Floral



Nä, det här med att plugga på helger funkar bara inte. Har försökt börja med min spanska i princip ända sedan jag vaknade, men jag kom inte igång förrän för typ en kvart sedan. Och inte går det speciellt bra heller, försöker för tillfället komma på var las advinas les aconsejan inter con madera betyder. Någon som vet?

Slänger upp lite bilder som jag fotade i morse när jag ändå håller på. Sommar! Nu - tillbaka till spanskan.

When in doubt, wear...?

Image Hosted by ImageShack.us

Anledningen till att bloggen legat på is så länge är att jag legat hemma med feber de närmsta tre dagarna. Yes, till och med på Valborgsmässoafton låg jag i soffan och kollade på SATC och frös. Kul. Men, i vilket fall som helst, igår kväll började jag känna mig bättre och idag var jag helt frisk, så det blev lite shopping som gällde.

Panikletade balklänning och skolavlutningsklänning, och hittade det ena. Köpte en vit klänning från Zara (där jag för övrigt blev kär i ungefär trettio par skor) som jag tror får tjänstgöra som min tionde och sista grundskoleavslutningsklänning. Väldigt mycket finare i verkligheten måste jag tillägga. Köpte också ett till fodral från Gina Tricot plus en blommig klänning från sist nämnda affär, som jag dock tror får åka tillbaka. Får se. Hittade dessutom ett två år gammalt presentkort på Akademibokhandeln när jag rensade mina hyllor förut, så det köpte jag också upp. Det var väl det. Nu är det bara balklänning kvar. Hjälp!

Ursäkta min extremt snygga frisyr på bilden förresten, haha!

RSS 2.0