Bip-testet blir min död

Vandringen igår var helt okej, hamnade i samma grupp som S, Pontus och Niklas, vi hade roligt förutom när vi gick vilse lite och fick gå cirka två kilometer extra för att komma till stället där vi skulle äta lunch. Efter lunchen skulle alla gå till busshållplatsen som låg ungefär tre kilomter bort, men vår gympalärare tog fel väg först, så vi fick gå en omväg på två kilometer. Så, de en komma tre milen blev istället två mil. Mina ben var döda när jag kom hem, men annars mådde jag rätt bra. Hm. Bilder kommer när jag kan sno några från S, glömde min kamera hemma.

Ikväll blir det Top Model, och kanske kanske Men in Trees om jag hinner och vill (ytterst tveksamt med tanke på att jag sett tre avsnitt) och imorgon bip-test (HATA! Har någon mer än jag det?) och sen träning med M. Och packning inför helgen - ska åka ut med min egen dansgrupp plus två till dansgrupper till ett hus ute vid havet, och så ska vi vara där hela helgen. Mys! Nu måste jag fortsätta öva på min redovisning om Moa Martinsson och läsa kemiläxan (organisk kemi. Dödligt tråkigt. Elektrokemi är till och med roligare. Tycker faktiskt om elektrokemi när jag tänker efter. Hm.)

Update: Neeeej, tandläkaren 08:05 imorgon. Uschuschusch. Inte för att jag är rädd eller något, men jag missar en sovmorgon till. I tisdags fick jag börja 08:40 istället för 09:50 på grund av vandringen, och imorgon 08:05 istället för 9:00 på grund av tandläkaren. Mwuuh. Normalt läte. Och så var det inget Men in Trees på grund av den jävla hockeyn som ändå ingen kollar på. Inte jag i alla fall.

Update 2: Cassandra undrade vad ett bip-test var, och ifall flera undrar så försöker jag förklara lite pedagogiskt här: Bip-test är ett konditionstest som är något av det värsta som uppfunnits. Alla som är med har två koner som är uppställda ungefär trettio meter ifrån varandra. En bandspelare säger biiip, och när den gör det ska man springa till den andra konen innan bandspelaren säger biiip igen. Misslyckas man åker man ut, lyckas man kommer man till nästa nivå. I början kan man nästan gå mellan konerna, men ju högre nivåerna blir desto snabbare måste man springa. Låter inte så jobbigt, men när man sprungit fram och tillbaka trettio gånger, och då går det riktigt snabbt, så är man så trött så att man typ blir medvetslös. Och det beror inte på att man är otränad, till och med min kompis E som tränar varje dag i veckan blir hur trött som helst av det. Klarar man alla nivåer är man övermänsklig.

Kommentarer
Cassandra

Haha, faen. Förlåt att jag skrattar, men vilka omvägar! Pju!
Btw, vad är ett biptest.. ? (a) :)

2007-05-09 @ 19:40:47
URL: http://unikacassandra.blogg.se
Malin

Hahaha, vi började skratta själva efter ett tag ;) Vi gick typ över världens jävla största åker (vi var mitt ute i bushen och vandrade, vi satt vid en väg i typ en kvart, inte en enda bil körde förbi ;)), den var typ en kilometer lång! Och sen tillbaka igen ;) Ett biptest är.. läs min pedagogiska förklaring (just for you!) ovan ;)

2007-05-09 @ 20:23:35
URL: http://www.mln.webblogg.se
Cassandra

Vad puckade folk det finns. Jag skulle självfallet, åka ut efter första omgången (om inte tidigare) :O :D
Synd om tandläkaren.. :(

2007-05-09 @ 20:37:02
URL: http://unikacassandra.blogg.se
Jenny

hatar bip-test, haha ja hade ont i foten när vi hade det senaste gången så ja va inte med :D coopertestet är nog ännu värre.

2007-05-09 @ 21:49:24
URL: http://chocolatecoveredcherry.blogg.se
Linda

Hatar såna test! Fick göra det på fotbollen förut, och jag lovar, jag dog!
HATAR tandläkare! Min har håriga, tjocka fingrar och så använder han inte handskar! BLÄÄ!
Haha, hoppas det går bra iaf!

2007-05-10 @ 12:08:08
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Ida

åh jag hatar BIP-test!

2007-05-11 @ 12:10:07
URL: http://idasblogg.blogg.se
Malin

Cassandra: Neej, det tror jag faktiskt inte :) Den tjejen i vår klass som verkligen inte har någon kondition alls, hon tränar inte någonting, klarade till nivå fyra :) Ja, så tråkigt :/

Jenny: Haha, vilken tur! Jag har missat två gånger, en gång var jag sjuk och en gång var jag funktionär på lågstadiets vandring ;) Usch, det verkar hemskt det också :S

Linda: Jag vet, man dör typ :( Hatar det! Haha, det gjorde inte min tandläkare heller den här gången. Eller, det var inte hon som jag brukar ha, utan en annan typ medelålders kille, och han hade inte heller några handskar :S Uhh.

Ida: Jag också :( Så otroligt onööödigt ;)

2007-05-11 @ 16:35:20
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

hihi jag hade velat pröva göra det där BIP-testet :) uschja, stackars er när ni gick flera kilometer för mycket. jag hatar sånt, hände så för mig nyligen när vi hade vandring med skolan. man blir verkligen förbannad när man inser att man har gått fel. ;)

2007-05-13 @ 16:50:13
URL: http://lizzzien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback