Tisdagsmorgon

Jag älskar verkligen tisdagar! Kanske eftersom att jag börjar klockan tio? Kanske för att jag slutar klockan två? Kanske för att jag bara har två lektioner på hela dagen? Något är det i alla fall. Så skönt att kunna ta det lugnt hela morgonen. I eftermiddag ska jag och M in till stan, jag ska leta spets till min klänning och M ska köpa hårvax från Lee Stafford och ett par skor. Och så ska jag väl jaga trenchcoat som vanligt.

Tips: Jag har aldrig ritkigt gillat rouge, tycker att det är så svårt att få det att se naturligt ut. Vissa vill ju att det White Puffverkligen ska synas, men jag vill bara vara lite naturligt rosa på kinderna. Men det är svårt att få till med borstar, även om de är stora, av äkta hår och bra kvalitet. Men, nu har jag kommit på världens bästa idé (okej, det var säkert någon som kom på det före mig, men), att använda såna där platta puffar som man använder till pudret till sitt puderrouge! Provade idag, och det blev precis lagom mycket rosa, och såg väldigt naturligt ut. Kommer definitivt köra på det här! Image Hosted by ImageShack.us

Kommentarer
Linda

Jag gillar inte tisdagar eftersom vi varje tisdag ska åka till en annan skola och ha tyska och slöjd. Fett nice med bara 2 lektioner!

2007-05-22 @ 15:24:28
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Cassandra

Roligt tips, jag vill ju helst också ha naturlig, inte som alla fjortisar i min skola (a)

2007-05-22 @ 19:52:25
URL: http://unikacassandra.blogg.se
Malin

Linda: Det låter jobbigt :/ Vi måste gå till en annan skola som ligger ungefär 1 kilometer bort varje gång vi ska ha gympa, för man får bara ha gympa i vår skolas gympasal tills man börjar högstadiet, sen måste man börja gå bort till den där andra skolan :/ Jag vet, det är jätteskönt :D Fast en av lektionern är ju på två timmar ;)
Cassandra: Jag vet, det är så fult att ha två mörkbruna streck på kinderna. Ser de sig inte i spegeln när de sminkar sig eller? ;O

2007-05-23 @ 16:18:35
URL: http://wwww.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback