Fler Hollywoodbarn

Nej, nu får det ta och räcka med celebritybebisar för ett bra tag framöver...

Faktiskt.

Jamie Lynn ger bort sitt barn

Är det här sant? Seriöst? Om man är gravid och bestämmer sig för att behålla sitt barn så får man väl ändå ta Image Hosted by ImageShack.ushand om det, och inte låta sin mamma uppfostra det. Hade hon tänkt att ta tillbaka barnet sen när hon festat klart och växt upp lite eller vad? Ska det få bo hos sin mormor i resten av sitt liv? Eller hade hon bara tänkt låta Lynne ta huvudansvaret för barnet, och sen själv åka och hälsa på det varje söndag? Okej, jag kan förstå att det kan vara svårt att få barn när man är sexton år, och att man kan behöva hjälp från sina föräldrar, men att bara lämna bort det för att kunna fortsätta festa och jobba...? Och dessutom är kanske inte Lynne den bästa för jobbet, hon verkar ju i likhet med Dina Lohan vara i det närmaste besatt av att få sig själv och sina barn att synas i media... Nej, det hela låter ju onekligen helt sjukt. Vad tycker ni? Gör hon rätt i att låta sin mamma uppfostra det? Tror ni att det är sant eller bara något påhittat eller överdrivet för att skapa rubriker?

Sjuk

Låg hemma hela dagen igår med 38,6 graders feber (vilket är rätt mycket när det gäller mig, min normala kroppstemperatur ligger runt 36 grader), ont i halsen och huvudet. Idag känns det som tur var bättre, har fortfarande feber, men inte alls lika mycket, plus att huvudvärken har försvunnit. Det här var en av de allra sämsta tidpunkterna för mig att bli sjuk på egentligen, hade så himla mycket grejer jag skulle göra den här veckan - plus tre öppna hus på gymnasier (varav ett ikväll) som jag verkligen, verkligen inte kan missa. Får se om jag proppar i mig Alvedon och tar mig dit ikväll ändå.

Top Model 9!

Jag hade av någon anledning fått för mig att det amerikanska Top Model (det svenska går inte att kolla på, såg ett halvt avsnitt och sen inget mer - så himla dåligt!) inte skulle sändas igen förrän i höst, så som det inbitna Top Model-fan jag är blev jag verkligen glad när jag såg att TV3 börjar sända säsong nio nästnästa onsdag. Okej, det hela blir lite patetiskt ibland (speciellt Tyra Banks försök att bli nästa folkkära Oprah/Dr.Phil - lycka till säger jag bara), men jag kan inte låta bli att kolla på det. Så ni kan ju gissa var jag kommer befinna mig 6/2 13/2 klockan nio. Och den här gången ska jag inte råka få redan på vem som vinner innan det hela slutar.

Image Hosted by ImageShack.us
Och, icke att förglömma när vi ändå pratar tv, Gossip Girl som börjar 29/1! Tyvärr har jag inte femman, så jag får väl våldsgästa någon kompis. För se det - det ska jag!

Update: Nu verkar premiärdatumet för Top Model ha ändrats. Dubbelkollade att det var den sjätte innan jag skrev det här inlägget, men när jag sedan såg reklamen en gång till dagen efter så stod det helt plötsligt den trettonde. Fattar ingenting...

Jessica och jag

Känner mig inte riktigt på topp idag efter kvällen igår, men jag hade så himla kul så det är det verkligen värt! Men trött är jag som sagt (blev inte så mycket sömn inatt direkt), och så börjar jag bli förkyld igen (och jag som aldrig brukar vara sjuk!) så den här kvällen blir nog lite lugnare. Dessutom har jag plugg en masse att ta igen.

Image Hosted by ImageShack.us

Och innan jag återgår till min novellanalys, bilder på Jessica Albas söta baby bump som nu börjat synas (jag vet att jag är ohälsosamt intresserad av Hollywoodcelebriteternas gravidmaraton, men så är det bara.)

En dag bland alla andra

För någon vecka sen bestämde lärarna på högstadiet att alla skulle "jobbskugga" någon av sina föräldrar idag (det vill säga att följa med dem på jobbet och störa dem lagom mycket och göra en redovisning om det sen.) De sa att det var för att vi skulle få en inblick i näringslivet, men det ryktades i korridorerna efteråt om att de skulle ha some kind of konferensdag och inte ville att vi skulle vara lediga. Visst har vi mysiga lärare? I vilket fall som helst följde jag med min IT-konsult till fader till jobbet. Var helt okej, även fast det jag gjorde mest var att missbruka kaffe-te-choklad-maskinen och göra läxor så att jag slipper stressa sönder nästa vecka.

Image Hosted by ImageShack.us

Och för att spinna vidare lite på gnälltemat (eller spinna vidare och spinna vidare egentligen) så ska väl jag också lägga mig i Britneyddebatten. Fattar inte varför alla jävla paparazzis och journalister bara fortsätter och fortsätter och fortsätter att skriva om hennes graviditetstestsinköp, misskötsel av sig själv och sina barn, drogintag och bisarra uttalanden. Lämna människan ifred! Okej, det är en sits hon själv satt sig i, men ändå - lite sympati kanske? Hela Britneygrejen känns uttjatad och less - vi har tröttnat helt enkelt. Vi vill inte läsa mer, och hon vill troligen inte bli mer negativt omskriven heller. Men antagligen måste hon väl fortfarande sälja lösnummer, annars skulle de väl inte hålla på som de gör. Nej, nu ska jag återgå till mitt chaite och provplugg - och sen ska jag försöka ligga i sängen innan elva. Godnatt!

Update: Hm... klockan var visst redan tio över. Okej, innan halv tolv då!

Nicole har blivit mamma!

Igår, fredag, födde Nicole Richie en liten dotter vid namn Harlow Winter Kate Madden Cedars-Sinai Medical Center i Los Angeles. Så himla kul! Trodde faktiskt att det skulle bli en pojke, gjorde ni? Nu är det väl bara att vänta på att de första babybilderna dyker upp - och ni kan ju gissa hur mycket jag ser fram emot det . Tror att hon är hur söt som helst!
Image Hosted by ImageShack.us
Blir ännu mer bebisar för min egen del idag; ska åka och hälsa på lille Linus för första gången. Ska bli så kul! Medan jag är borta kan ni göra mig väldigt glad genom att hjälpa till här!

Update: Läste på E! Online att även Christina Aguilera födde sitt barn i dagarna. Hon och Jordan fick en son som ska döpas till Max Liron Bratman i lördags kväll ("despite various media reports that Aguilera had her baby on Friday, Max arrived late on Saturday night" säger People) Grattis! Hoppas på bilder så snart som möjligt såklart!

Dress for success

Puuuh. Okej, illa nog att Golden Globe-galan blivit inställt på grund av manusförfattarnas strejk, men när det började hintas om att även Oscarsgalan skulle ställas in blev jag inte glad. Hallå, hade ju faktiskt sett fram emot att se alla celebrities i sina långklänningar! Men, som tur är verkar det som att galan i alla fall blir av. Bra! Klänningsspaning - here I come!

Och om ni vill spana in lite fler fina klänningar medan ni väntar på att galan ska sändas (eller på att bilder från den ska släppas, om ni inte orkar hålla er vakna till typ fyra på morgonen) kan ni kolla Joys balklänningar. Så fina, så fina. Påminner mig om att jag också måste börja leta klänning, och det snart! Har ni några tips på bra affärer eller webshoppar som säljer snygga klänningar i ungefär samma stil som Joys?


And I'm off

Och så var det skola igen... Känner mig inte överlycklig direkt (SURPRISE!) Tidiga morgnar, läxor, prov, betygshets, gymnasievalspanik, nationella prov, nya lärare - här kommer jag. Är redan skoltrött igen (om jag nu någonsin slutade vara det under lovet. Mycket tveksamt.) Men, snart är det över. I alla fall grundskolan. Sen väntar ju gymnasie och högskola också... Ska det aldrig ta slut?


Victoria's Secret Fashion Show 2007

Wow säger jag bara. Så himla snyggt gjort av allihopa. Det är när man ser sånt där som man verkligen vill bli modell (det blev ju inget av det här, som jag gissade...) Har aldrig riktigt haft ambitionen eller drömmen, men när man ser det så här så verkar det ändå så himla kul. Jag vill också! Fatta vad glad den där tjejen som vann tävlingen måste ha blivit. Skulle bli överlycklig om det var jag!

Och så Heidi och Seal - var det himla sött och fint när sjöng tillsammans (även om Heidis sångröst kanske inte är den bästa) eller är det bara jag som är ovanligt sentimental ikväll? Och Spice Girls såklart, haha, deras uppträdande var ju verkligen inte bra. Så otroligt uppenbart att det var playback att det blev pinsamt. Fast någon sucker för Spice Girls har jag å andra sidan aldrig varit ;) Vad tyckte ni? I vilket fall som helst, missade du showen, eller bara vill se den en gång till, klicka här.

En pojke!


Image Hosted by ImageShack.us
Och så blev jag kusin för sjätte gången... Ja, rubriken säger väl allt - det blev en pojke! Grattis, grattis, grattis - är så himla glad för min fasters skull. Måste åka och hälsa på så fort som möjligt - vill ju se min kusin. Som jag är sexton år äldre än. När han är tio är jag tjugosex. Fatta, nästan medelålders ju ;)

Det var väl allt jag hade att säga just nu. Är hur förkyld som helst, och har bara suttit inne hela dagen med Sovjets efterkrigshistoria och någon nutidshistorisk analytisk uppsats (varför, varför, varför ger lärarnan en sånt här över lovet!?! Tror de att man behöver lite att fylla ut tiden med, eller vad?), så det händer inte så mycket spännande här. Nej, nu ska jag försöka få färdigt lite mer, läsa lite bloggar, kanske fixa naglarna och sen gå och lägga mig, måste verkligen försöka ställa om mig till gå-upp-klockan-sju-tid. Godnatt! ♥

När kommer du?

Var över hundra dagar kvar till födseln när jag satte in min lilla count-down-grej, och nu är det noll dagar kvar. Fatta Image Hosted by ImageShack.usvad tiden har gått fort! När som helst är det i alla fall dags för min nya kusin (den sjätte) att komma till livet. Om det inte redan hänt förstås. Eller händer just nu. Spännande är det i alla fall! Hoppas att du kommer snart!

För min egen del har det blivit shopping idag, och det blev en del köpt (för nej, det är faktiskt inte alltid så att jag shoppar när jag shoppar, haha) På rean faktiskt (brukar ju alltid lyckas med att köpa saker till fullpris när det är rea.) Fotar och visar imorgon, inte så bra ljus just nu, plus att jag är hur förkyld som helst och är så trött att jag gladeligen skulle kunna... om inte sova, så i alla fall bara kolla på film eller något. Well, det kanske är precis vad jag behöver. Te och soffan - here I come!

Det snöar!

Vaknade vid elva idag, drog upp rullgardinen, och blev helt stum! Under natten har det snöat inte mindre än tolv centimeter. Och det vräker fortfarande ner. Rätt förvånande om man tänker på att det inte var minsta lilla snöflinga på marken igår. Men det är bara kul, jag gillar snö - allt blir så mycket ljusare och vintrigare ute när det ligger mycket snö på marken. Känns inte lika deprimerande grådaskigt liksom. Har det snöat hos er inatt?


Nyårslöften

Har aldrig varit sådär jättemycket för nyårslöften, men i år har jag gett mig sjutton på att både ha och hålla några stycken. Så, nu lovar jag både er och mig, detta ska jag åstadkomma år 2008:

Image Hosted by ImageShack.us

Gå upp fem kilo: Ja, det är så enkelt som det låter, jag vill helt enkelt väga minst fem kilo mer än jag gör.
Äta mer och nyttigare: För att gå upp i vikt måste jag äta mer, plus att jag verkligen, verkligen behöver äta nyttigare än vad jag gör nu. Minst två frukter om dagen ska jag äta. No mercy.
Gå och lägga mig tidigare: No more somna-klockan-halv-tre när jag ska upp åtta. Elva ska jag ligga i sängen under veckodagarna. Senast.
Inte skjuta upp mina skolarbeten: I princip alla inlämningsarbeten under hela höstterminen satt jag hemma och panikjobbade med kvällen före inlämning. Så ska det inte vara längre. Punkt.
Hålla mer och bättre ordning på saker: Mitt rum ska inte se ut som ett bombnedslag, så att jag tappar bort allt och mina föräldrar får utbrott. Det ska inte ligga pengar, papper och skolböcker överallt (och nu pratar jag rum, väskor, fickor, skåp), utan jag ska veta vad jag har mina grejer. Ordning, Malin, ordning.

Plus ett till löfte som inte finns med på pappret:
Jag ska bara behålla köp jag är säker på: Jag ska bara köpa saker jag är säker på att jag vill ha. Och om jag nu skulle råka göra ett felköp, så ska jag inte behålla det bara för att jag är för lat för att åka in och byta det. Jag ska verkligen vara hundraprocentigt nöjd med allt jag shoppar.

That's it, det ska jag fixa i år. Vad har ni för nyårslöften?

2008!

Gott nytt år! Lite i efterskott kanske, men vafan, det är ju fortfarande årets första dag! Gårdagen (eller kvällen då) var verkligen hur kul som helst, allt blev väldigt lyckat och precis som vi tänkt oss. Skriver inte i detalj vad som hände (inte så intressant för er att läsa, plus att jag inte är riktigt säker på vilka som läsre här), men, kul hade vi i alla fall (speciellt jag och R, haha!)

Nyårsoutfiten var det lite sämre med, hade inte alls planerat vad jag skulle ha på mig, så jag stod en timme innan jag skulle gå (osminkad och med blött hår) och panikrotade i garderoben. Blev en svart, enkel, kort klänning med svart, brett sidenband i midjan med svarta strumpbyxor och svarta high heels till slut. Inte så originellt och kul kanske, men det funkade.

Nej, nu ska jag försöka sova lite till, är hur trött som helst, plus att jag är förkyld - inte den bästa kombinationen kanske. Hoppas att ni får en riktigt bra start på tvåtusenåtta i alla fall, och att både ni och jag kan hålla era nyårslöften (för några såna har ni väl?)
Image Hosted by ImageShack.us


RSS 2.0