Det blev den mönstrade

Valborg igår blev inget speciellt. Kom till brasan när scouterna tände den, och typ en timme senare hade den brunnit ner. Anledning till att den var så liten? För att någon hade bränt ner hela i fredags, så alla scouter hade samlat ihop till en ny brasa på två dagar. Hm. Träffade J och E där, men båda var tvungna att gå hem runt tio, så jag gick runt lite för mig själv ett tag, träffade Merja, Johanna Pontus, Andreas, John, och Frida, pratade ett tag med dem, och bestämde mig för att gå hem. Snyft. Tråkig Valborg. Men, på väg hem mötte jag S, L, Jack och grymt snygga Pontus, så jag gjorde sällskap med dem ett tag, och vi hade verkligen hur roligt som helst. Så min Valborg blev inte så misslyckad som jag trott!

Idag har jag varit och lämnat tillbaka en av mina högt älskade klänningar. Det blev den vita. Trots att alla tyckte att den var finast. Reasons why:

- Den vita var dyrare, och var dessutom inte lika användningsbar. Perfekt på skolavslutningen och midsommar, men det är ju inte direkt något man går till skolan med, eller har på stranden. Eller går på stan med. Eller har en vanlig sommardag. Det här skälet väger tungt.
- Som Cassandra och Linda sa, alla kommer typ ha vita klänningar, så då är det roligt att sticka ut lite ur mängden.

Men, jag saknar min klänning. Buhu. Fast jag tycker den mönstrade är hur söt som helst också, så det blir säkert bra. Blev också ett bh-köp, behövde en ny med avtagbara axelband. Så, det blev en rätt söt vit med avtagbara axelband, och dessutom tillhörande genomskinliga band (fast de syns så mycket ändå, har aldrig riktigt fattat grejen med dem.) Och eftersom att axelbanden är avtagbara så kan man ju också korsa dem i ryggen, och använda den som halterneckbh. Och som vanligt såklart. Bekväm var den också, så jag är jättenöjd!

Nu, some kind of pedikyr (fotbad samtidigt som man pluggar, varför har jag aldrig tänkt på det tidigare? Sen insmörjning, peeling, filning, lackning and so on) samtidigt som jag pluggar på det jävla, förbannade helvetesprovet. Teoriprov i idrott och hälsa på torsdag. Betygsgrundande. Jag kan inget. Wish me luck.

Kommentarer
Linda

Woho! Gillade den blommiga.. Vart köpte du klänningarna, och vad kostar de??

2007-05-01 @ 19:49:49
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Vad bra, började nästan ångra mig lite, nästan alla tyckte att den vita var finast :D Jag köpte klänningarna på BikBok och den vita kostade 399:- och den blommiga 299:- :)

2007-05-01 @ 20:05:45
URL: http://www.mln.webblogg.se
Cassandra, direkt från falun (haha)

Jag tyckte absolut MEST om den blommiga!
Jag tror inte du ångrar dej när det väl kommer till kritan!
Kram

2007-05-03 @ 21:10:47
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Malin

Vad bra, börjar känna mig lite nöjdare nu :D Nej, det tror (hoppas) faktiskt inte jag heller :D Tack! Och hoppas att du har det bra (så bra som det går iaf) i Falun :)

2007-05-04 @ 07:13:38
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback