Jag har hittat den!

Andas ut, andas ut... Jag har hittat den! En tanke smög sig in i mitt huvud när jag gick till skolan - kanske jag la den i skåpet. Jag halvsprang resten av vägen till skolan - och tänk - där låg den! Bakom alla mina böcker. Måste tappat ner den där någon gång i torsdags. Jaja, hur glad som helst är jag i alla fall, och mitt humör blir inte sämre av att vi ska till Cosmonova med resten av niorna idag (ska kolla på Människokroppen), och har alltså inte några lektioner på hela dagen. Plus att vi får sluta en och en halv timme tidigare än vi brukar. Och, icke att förglömma, på torsdag fyller jag femton! Oahaha.

Update: Just det... Vi fick sluta tidigare bara för att vi skulle vara i skolan ikväll för att lyssna på någon som suttit i koncentrationsläger under Andra Världskriget och överlevt. Hm, hade glömt bort det helt. Men det blir säkert intressant, lyssnar mycket hellre på honom än har lektioner i alla fall.

Borttappad mobil sökes.

Sjukt dåligt bloggande de senaste dagarna, I know. För er som undrar så är anledningarna följande:

1. Provplugg, läxor och projekt som ska vara färdiga eller påbörjas hela tiden. Jag orkar inte med mer snart. Ahhh! Dessutom har jag ett prov på min födelsedag (på torsdag) och ett prov dagen efter. Tack för den!
2. Jag har tappat bort min mobil! Fatta! Fick panik i fredags morse när jag upptäckte att den var borta. Tror att jag glömde den på bussen i torsdags kväll (om inte den är väldigt väl gömd någonstans här hemma, vilket jag hoppas, men tvivlar på), så jag har telefontrackat SL:s Hittegodsavdelning sen dess, men de har inte fått in den. Uäääh! Katastrof! Nu måste jag använda upp alla mina pengar som jag kommer jobba ihop i jul på en ny mobil. Surt! Plus att alla mina kontakter är borta, alla mina mobilbilder är borta, och hela min mobilkalender som jag typ skrev upp allt i är borta. Så. Arg. Hyperventilerar.

Idag har jag i vilket fall som helst har varit på Gröna Lund med E. Mamma hade fått någon sorts VIP-biljetter till Gröna Lunds julmarknad genom sitt jobb, så jag och E fick gratis godis, gratis fika, gratis åkband, gratis femkampshäften plus att vi fick vara där och åka en timme innan allmänheten fick komma in. Ha! Kul och mysigt var det, även om jag fått way too much socker i mig, både idag och resten av helgen.

"En shopaholics bekännelser" blir film

Precis som rubriken antyder så blir Sophie Kinsellas berömda chicklit En shopaholics bekännelser (Confessions Image Hosted by ImageShack.usof a shopaholic) nu filmatiserad. Som Rebecca Bloomwood - the shopaholic herself - kommer vi se Sacha Baron Cohens flickvän Isla Fisher. Inte precis så som jag föreställt mig Becky, men men. Filmen beräknas ha premiär i sommar, men jag antar att det är i USA och inte här (?)

Jag har själv bara läst den första boken i Shopaholic-serien (tror att det finns fyra stycken till, Shopaholic Takes Manhattan, Shopaholic Ties the Knot, Shopaholic & Sister och Shopaholic & Baby) för något år sedan, och har för mig att jag inte tyckte att den var sådär jättebra. Kommer ihåg handlingen och så, men inte anledningen till att jag inte gillade den, konstigt nog. Hm, måste nog läsa om den. Och resten av böckerna i serien. Men, i vilket fall som helst tror jag att boken faktiskt kan göra sig rätt bra på film  - så jag ser fram emot det här. Längtar tills bilder från inspelningen börjar dyka upp! Gör ni?


Gymnasiemässa

Var på gymnasiemässan med hela nian igår (och typ resten av Stockholms skolor också - så grymt mycket folk!) Trodde att jag skulle ha lättare att bestämma mig för skola efter att jag gått på mässan - men icke, är ännu mer osäker nu än innan. Men kul hade jag i alla fall, träffade massor med folk, fikade, åt lunch, kollade på estetelevernas modevisningar och uppträdanden - och så på gymnasium såklart. Och, vi hade inte en enda lektion på hela dagen, plus att man behövde bara vara där till klockan elva - sen fick man åka hem om man ville.

Idag åkte jag dit igen för att kolla lite närmare på de skolor som jag var mest intresserad av (Södra Latin, Blackebergs Gymnasium, Norra Real, Viktor Rydberg, Östra Real och Kungsholmens Gymnasium), och har faktiskt kommit fram till mer än igår. Jag ska inte gå på Södra Latin, eftersom att man behöver runt 300 poäng för att komma in på Samsam där (och om jag nu mot all förmodan skulle komma in så skulle jag vara bland dem sämsta - inte kul) och troligen inte på Östra Real heller, känns helt enkelt inte som om den skolan skulle passa mig. Mina föräldrar är sålda på VRG, och jag... jag har ingen aning. Någon som har erfarenhet av någon av skolorna, tips på någon annan bra skola eller någonting? Börjar bli lite desperat.

Juicy Couture + hundar = ...?

Herregud... Man ska tydligen aldrig sluta förvånas. Juicy Couture har lanserat en hel kollektion bara för hundar. Men det är inte det som förvånar mig. För den innehåller faktiskt en del helt normala saker som exempelvis koppel, hundsängar, matskålar och hundschampo.

Image Hosted by ImageShack.us
Nej, det som förvånar mig är nagellacket och nagellacksremovern (förlåt, klolacket och klolacksremovern) Och hundparfymen. Alltså, vilken normal människa lackar sin hunds klor? Och vem sprayar ner sin hund med parfym? Nu har ju inte jag någon hund, men hade jag det skulle jag aldrig, aldrig, aldrig måla klorna på den.
Eller spruta ner den med parfym.
 
Vad tycker ni? Normalt med parfym och lack till sin hund eller inte?

Update: Har hittat bilder på hundar med "nagellack" på sig, dock inte Juicy Coutures variant, utan OPI's Pawlish. Men i alla fall, here you go. Ser helt sjukt ut.

Maybelline - Mineral Power

L'oréal, Neutrogena, IsaDora... Många av de stora budgetmärkena har släppt sina egna linjer med mineralsmink - Image Hosted by ImageShack.usoch nu är det även Maybellines tur. Märket kommer lansera en helt egen linje med mineralsmink som ska döpas till Mineral Power. Linjen kommer till en början att innehålla en flytande foundation (Natural Perfect Foundation. Den här tror jag kommer sälja riktigt bra eftersom att det är ovanligt med flytande mineralfoundations), en foundation i pulverform (Natural Perfecting Powder Foundation), ett pressat puder (Finishing Viel Powder), en concealer (Natural Perfecting Concealer) och ett rouge (Naturally Luminous Blush), och alla produkter kommer vara helt fria från talk, parfym och olja. Om Mineral Power kommer komma till Sverige är än så länge inte bestämt, men jag hoppas personligen att den gör det. Är lite nyfiken på rouget... Men så var det ju det här med hållbarheten, som inte brukar vara så bra bland de billigare märkena. Men hoppas kan man ju alltid.

Nu skulle jag snart ha kollat på Åter till Cold Mountain om vi hade haft femman, men det har vi inte (snyft!), så jag får väl fortsätta göra läxor och ha ont i munnen.


Snö!

När jag vaknade idag så hade det snöat, och det rätt rejält för att vara i Stockholmsområdet i början av november (om man inte jämför med förra året då...) Några centimeter snö är det i alla fall, vilket är mycket mer än första gången det snöade för någon vecka sen. Älskar snö, var så trött på allt det grå slasket, så jag blev till skillnad från de flesta glad när jag såg hur vitt det var ute. Är det snö
hos er?

Annars då, hur är det med mig? Rätt bra med tanke på omständigheterna faktiskt, har ungefär tusen stygn i munnen, har ont (och det gör ännu ondare när jag äter), är supersvullen plus att jag måste äta 1000 mg Alvedon och 400 mg Ipren var fjärde timme, men annars känner jag mig faktiskt helt okej. Men, kommer inte få någon rolig helg förstås... fast jag vill ändå inte visa mig ute med min svullnad. Besparar gärna folk lidandet att se mig som en mänsklig bulldogg. Nu ska jag läsa senaste Cosmopolitan (där man fick ett test på Mariah Careys nya parfym, M by Mariah Carey. Ringer det en klocka?) som min moder var söt nog att köpa till mig igår, och hoppas på att er helg blir bättre än min. Adjås.

Lägre än Glocalnet

Den här veckan känner jag mig faktiskt lägre än Glocalnet. Har massor med skolarbete, det är grått, mörkt och regnigt ute och inte ens helgen har jag att se fram emot. Ska göra en mindre operation i munnen på fredag, kommer inte bli sövd, men däremot nerdrogad (hemskt, kommer ihåg sist jag blev det. Först började jag skratta åt allting, och sen blev jag hur trött som helst, och efter det kommer jag inte ihåg någonting. Minnesluckor. Hatar minnesluckor.) och bedövad. För att göra en lång historia kort så kan jag säga att jag har två tänder under tandköttet uppe i gommen, som kan skada mina framtänders rötter om de inte dras ut. Därför måste jag (tandläkaren då) skära upp min gom, dra ut tänderna och sy igen igen (varsågod för detaljerna.) Därför kommer min helg bli rolig. Får typ inte anstränga mig på två veckor efteråt heller. Det enda som är bra med det hela är att jag missar skolgympan.

Men, till något roligare. Imorgon smäller det, Cavallis kollektion för H&M släpps. Kaos, kaos, kaos är allt jag säger. Kommer bli kul att kolla alla bloggar se vad bloggarna fått tag på, men själv är jag rätt nöjd med att slippa hysteriköa. Inte direkt något jag känner att jag måste ha i kollektionen heller, även fast det finns en del fint. Men, i vilket fall som helst, för att se hela kollektionen (kläder, underkläder, accessoarer och skor), klicka här.

Nu måste jag fortsätta förbereda min muntliga bokrecension, börja på kemiläxan och so-läxan och börja på min krönika (ämnesförslag, någon!?) Kul...


Cashmere Mafia

Och så var ännu en serie från skaparna av Sex and the City på väg till Sverige. Eller förlåt, eventuellt på väg till Sverige. TV3 har nämligen köpt de svenska rättigheterna till den läskigt hypade Cashmere Mafia, men vill se hur väl mottagen serien blir i USA (där den kommer börja sändas på ABC i början av december) innan de köper in första säsongen. Hoppas verkligen att den går bra i USA - för jag är riktigt nyfiken. Okej, okej, Cashmere Mafia kanske verkar lite väl lik SATC, men bara det inte blir en pinsamt dålig kopia så är det okej för mig. Faktiskt. Huvudrollerna spelas av Miranda Otto (Juliet Draper), Lucy Liu (Mia Mason), Bonnie Somerville (Caitlin Dowd) och Frances O'Connor (Zoe Burden); och stylist är ingen mindre än Patricia Field. Så, nu återstår det bara att se om serien klarar av de skyhöga förväntningarna i USA, och hoppas på att den kommer hit någon gång nästa år.



RSS 2.0