Starbucks

Det har nog inte undgått någon Starbucksälskare att man nu kan få sin Caramel Macchiato serverad även i här i Sverige. För en knapp vecka sen slog det första svenska Starbucks upp portarna på Arlanda. Men varför där? Visst att det är en av Sveriges mest trafikintensiva platser, men det är lite tråkigt att man ska behöva en flygbiljett för att köpa lite kaffe. Men har hört att om den går bra så kommer fler öppnas i Stockholm! I juni blir det i alla fall Starbucks för mig när jag och mina tjejer är på väg till Rhodos. Åhhh längtar så himla mycket, bara 102 dagar kvar nu, haha.

SLLLLLLLL

Blir helt galen på jävla SL. Igår ägnade jag tre timmar (istället för en halvtimme som det brukar ta) åt att åka till skolan. Fick stå ute i -22 grader i över en timme och vänta på ersättningsbussar som aldrig kom/var helt fulla. Antar att det var samma sak för många av er andra också? Och sen när jag väl tagit mig till skolan så är alla lektioner för min klass inställda, så det var bara att vända om och använda ytterligare tre timmar till att stå och frysa... Tydligen samma sak idag också, så orkar inte ens försöka ta mig in. Skönt, visst, men orkar inte sitta hemma hela dagen och vara osocial. Men men, ska försöka fixa lite roligare inlägg idag i alla fall när jag har tid!


 


Parfym till Haiti

Läste nyss på Aftonbladet om hela parfymhistorien. Carola måste ju vara helt sjuk i huvudet. Hur fan kan man ge en parfymflaska till en pojke som varken har mat, vatten, kläder eller tillräckligt med pengar för att gå i skolan!? Pengarna för den där parfymen hade räckt till nästan sex års skolavgifter. Känns ju nästan som ett hån mot människorna i Haiti. Vidrigt är det! 

Den där artikeln bara måste vara vinklad och alla citat tagna ur sitt sammanhang - för till och med den dummaste person måste väl fan fatta att det är mat och vatten man vill ha i en sådan situation.

Friday I'm in love

Happy friday! Inga lektioner för mig idag, så jag åkte iväg och gymmade på morgonen istället (haha det kändes bra att få säga det där) och nu sitter jag här och ska försöka plugga lite. Ska snart ta på mig klackarna, möta upp J och sen åka till min gamla grundskolekompis födelsedagsfest. Vi har inte träffats sen vi var typ nio år, så det ska bli superkul. Ville bara slänga in ett snabbt inlägg så ni vet att jag lever :) Ha det så bra så hörs vi imorgon! ♥

Birthday Girl

Har haft supermycket att göra hela veckan så har inte riktigt hunnit med bloggandet. Men jag har haft kul! Igår fyllde min bästa älskade E 18, så var där och åt god middag och drack rosa champagne med en massa trevligt folk tills alla skulle dra ut UTOM JAG som inte fyller 18 förrän i slutet av november. Sämst! Uppskrivna på VIP-listan till Victoria's Secret-eventet på Pure var de också. Avundsjuk? Jag? Haha. Men nej, tycker ändå inte att det är värt att riskera att få en prick genom att använda falskleg. Kan ju inte åka till USA då :)

Oh well, nu ska jag hur som helst fortsätta med mitt matteplugg och se vad jag ska hitta på ikväll. Känner mig rätt nere så jag kanske bara blir hemma och hyr en film med någon kompis, jag får se. Hoppas ni får en jättebra lördagskväll i alla fall! ♥


I turn my camera on

Min gamla Samsung är verkligen helt död och går inte ens att sätta på längre, hence alla opersonliga inlägg utan bilder. Vill absolut ha en ny kamera till i sommar (speciellt till utlandsresan med mina tjejer!), men det finns väl ingen egentlig mening med att vänta tills dess? Helst vill jag ha en kompakt systemkamera men känner inte riktigt att jag har råd att lägga ner så mycket pengar. Så hade tänkt mig en Canon Ixus, kanske en 100IS. Eller är det någon som har någor bättre förslag på en ganska liten kompakt digitalkamera som kostar runt 2000:-? Vill helst ha 3x optisk zoom eller mer, bildstabilisator och såklart kunna ändra ISO-tal, bländare och sånt.


Weekend

Jag hör till dem som faktiskt gillar söndagar. Sådär lite i smyg i alla fall. Tycker de är rätt mysiga, blir oftast film eller shopping med någon kompis, kanske fika hemma hos någon eller promenad. Det gillas! Och så tränar jag alltid på söndagkvällar, också kul.


Annars har jag inte gjort så supermycket i helgen faktiskt, satt med M hela fredagskvällen för att fixa överraskningspresent till E:s artonårsdag, och i lördags fick jag fribiljetter till den där Greasemusikalen som går på Göta Lejon så vi gick dit några stycken. Tycker musikaler är sjukt pinsamma i vanliga fall, men den här var faktiskt helt okej. Drog vidare till någon fest sen, där vi hade kul i några timmar innan det var dags att åka hem!
Hoppas ni alla har haft en rolig helg och får en fin söndag ♥

Shoes


Plugg, plugg, plugg. Har inte hunnit blogga varken idag eller igår eftersom jag ligger så mycket efter i skolan sen jag var sjuk. Sitter nu och skriver världens tråkigaste och mest onödiga geohistoriska uppsats om USA:s delstater som jag har hållt på med hela kvällen och bara vill spy på. Men kan passa på att tipsa om de här snygga skorna som jag såg på hm.com under en av mina tusen pluggpauser i alla fall. Superfina till alla små klänningar och vippiga kjolar i sommar (jag säger bara Rhodoooos!) Vill verkligen ha dem men de är sold out, såklart...

RSS 2.0