People var först igen

PEOPLE PHOTO EXCLUSIVE: Nicole Richie's Baby! | Nicole Richie

Känns som att bloggen blivit lite väl kändisfixerad den senaste tiden - men vad göra när Oscarsgalor avlöser babyfödslar? Nä, just det. People Magazine har i alla fall, inte helt oväntat, köpt första bilderna på Nicoles och Joels söta lilla Harlow. De var såklart långt ifrån gratis - en miljon dollar tyckte tidningen tydligen att det var värt att få publicera fotona först av alla. Med alla stundande kändisbarnsfödslar i åtanke kan man ju undra hur mycket pengar de egentligen tänkt lägga ut på "exclusive first photos"...

Academy Awards 2008

Eftersom att jag (som väntat) inte orkade hålla mig vaken under hela Oscarsgalan så var jag såklart tvungen att kolla alla klänningar morgonen efter. På det hela taget verkar rötten axel och sjöjungfrusläp vara de aboslut mest genomgående och tydliga trenderna; de allra flesta verkade åtminstone ha anammat något av detta.



Bland de här (för oss) lite mer kända ansiktena var mina favoriter Cameron Diaz, Katherine Heigl och Anne Hathaway, medan den som enligt mig lyckades sämst var vanligtivis så söta Jennifer Love Hewitt. Finns inget smickrande någonstans i den klänningen, ser mer ut som ett lakan. Typ lång toga. Inte snyggt. Vem (eller vilka) tycker ni gjorde det bäst respektive sämst?

Att hålla sig vaken eller inte hålla sig vaken...

Image Hosted by ImageShack.us
... Det är frågan. Speciellt för mig som av någon outgrundlig överjävlig anledning (somnade inte direkt tidigt som man säger så) vaknade åtta imorse och inte kunde somna om. Hm.

Vill. Också. Åka. Iväg.

Idag har jag varit i stan med M och letat skidkläder. Inte åt mig, utan åt henne som ska åka till Åre på torsdag. Varför åker alla iväg utom jag? Jag ska bara stanna hemma i februarigråa Stockholm hela sportlovet medan alla andra åker skidor i Sälen och Åre och solar i Spanien och Portugal (eller wherever alla nu tar vägen.) Kul. Skitkul. Jag vill också åka iväg ju! Till och med om det innebär att jag måste åka skidor.

Image Hosted by ImageShack.us

Känner mig i alla fall lite gladare när jag tänker på mina nya jeans (icke-dyra från MQ) och min nya plånbok (reafyndad, och, hur klyschigt det än låter, tusen gånger finare i verkligheten) som jag hittade idag. Tänk vad lite materiell förströelse kan göra! Och vem var det nu som sa att man inte kan köpa sig lycka...? ;)


Jennifer Lopez tvillingar födda!

Och så var ännu en av de oräkneliga gravidmagarna i Hollywood borta. Jennifer Lopez födde vid tolvslaget (natten till fredagen) ett friskt tvillingpar - en flicka och en pojke. Det ryktas att de två barnen kommer att döpas till Max och Emme, men det är inte något som bekräftats av varken Jennifer själv eller någon i hennes närhet.

Image Hosted by ImageShack.us

People Magazine har, föga förvånande, redan lyckats köpa rättigheterna till att publicera de allra första bilderna på de små - och de var inte gratis. Inte mindre än 6,5 miljoner dollar (cirka 42 miljoner kronor) fick de betala för de eftertraktade rättigheterna.

Hair issue

Jag är så otroligt trött på mitt hår. Jag har aldrig vågat göra någon stor förändring när det gäller min frisyr (det mest radikala jag gjort i den vägen är väl att låta min lugg växa ut och klippa av håret till axlarna. Och det var när jag gick i fyran. Chockerande!), och jag har aldrig - svimma inte nu - färgat, tonat, slingat eller blekt mitt hår. Det beror väl på att jag alltid varit rätt nöjd med mitt hår, ljusblont, långt, tjockt och lite halvlockigt sådär - men nu har jag verkligen insett hur otroligt tråkigt det är och är verkligen sugen på förändring! Dessutom börjar min uppklippning växa ut nu = tungt hår som blir rakt och platt. Just nu känner jag bara för att färga håret mörkbrunt och klippa lugg - och det bara för att det är den (nåja) totala motsatsen till min nuvarande frisyr. Gaaah!

Men det känns kanske inte riktigt som ett alternativ - tror inte att jag skulle passa sådär överdrivet bra i mörkt hår, även om det är skitsnyggt. Samma sak med lugg, skitsnyggt, men jag vågar inte. Vet inte vad jag ska göra, vet bara att en förändring krävs - och det nu! Några tips? Anyone?

Ibland gillar jag verkligen min skola

Image Hosted by ImageShack.us


Och eftersom att gympa var första lektionen så börjar jag tjugo över elva. Hallelujah! Ingen gympa och 135 minuters sovmorgon - it's too good to be true!

(Idrottsprovet? Pföh.)

Gossip Girl

Image Hosted by ImageShack.us

Ni kan ju gissa vad jag gör just nu... Hade egentligen behövt plugga hela kvällen (fattar verkligen inte varför alla lärare ska lägga sina prov veckan före lov), men att kolla på Gossip Girl känns faktiskt som en moralisk skyldighet nu när jag äntligen fått femman.

Update, 21:01: Om jag gillar det? Jag älskar det!

H-A-P-P-I-N-E-S-S (Det är sådant här som kallas vardagslyx)

Jag har femman. JAG HAR FEMMAN! Fatta! Jag är överlycklig! Jag som varit utan femman i tre år kan äntligen, äntligen få kolla på Gossip Girl, Desperate Housewives, Grey's Anatomy och alla andra överhypade serier som jag aldrig sett. Viasat  - I love you! Så sätt igång nu och tipsa mig - vad får jag inte missa?

First babypictures

Såklart var det People som hann först med att visa upp bilderChristina, Jordan och deras lilla Max. Billiga var de inte - en och en halv miljon dollar (9 771 600 kronor) fick tidningsredaktionen vackert hosta upp för att få tag på de eftertraktade bilderna. Antar att det var värt det, de lär ju sälja lösnummer as hell.

Image Hosted by ImageShack.us

Nu återstår det väl bara att vänta och se vilken tidning som lyckas publicera de första babybilderna på lilla Harlow Winter. Jag gissar People - vad gissar ni?

Update: Här är alla bilder från reportaget.

Jag blir arg

Jag fattar inte, jag, som aldrig (vi pratar knappt en gång om året) brukar bli sjuk får bara förkylning på förkylning nu för tiden. Inte kul. Började få ont i halsen och bli täppt i näsan i början på veckan, och efter det har det bara blivit värre. Men smart som jag är så har jag ändå fortsatt att gå till skolan, så nu är jag i princip helt däckad och orkar inte göra mycket annat än att... göra ingenting. Är så himla uttråkad, vill ju göra någonting.

Får väl sitta här och fundera på vilka gymnasier jag kan välja istället. Sista valdagen blev ju framflyttad till måndag på grund av att gymnasieintagning.se varit överjävligt segt, och jag känner att jag kanske borde ha fler val än tre. Speciellt när jag inte är hundra procent säker på att jag kommer in på mitt tredjehandsval. Tips på bra gymnasium såhär i sista sekunden? Anyone?

Tribute till min beloved E

Som fyller sexton idag. Grattis och varsågod, bättre blir det inte:



(ironi mina vänner, ironi. Den här låten är det värsta som hänt Sverige sen... ja, när? Tilläggas ska att E hatar den så mycket att hon funderar på att byta efternamn, eftersom att hennes är detsamma som ovan nämnda Christers.)

Apologize

Fyfan! Nu står jag inte ut längre. Den här låten förföljer mig! Varje gång jag slår på radion hör jag den, och när jag i panik kastar mig mot radion och lyckas byta kanal - vad är det jag hör om inte den. Igen. Varje morgon väcks jag av ett gnälligt "I'm holding on your rope, got me ten feet off the ground" (och det oberoende av vilken kanal jag ställt in väckarklockan på), och slår jag på MTV är det videon som spelas. Hör jag den här låten en enda gång till kan jag inte hållas ansvarig för mina handlingar. Tyvärr.

¡Qué chica tan lista!

Idag har jag varit muy duktig. Jag har dammsugit och dammtorkat mitt rum, plus rensat alla mina skrivbordslådor. Hittade en del intressanta grejer där, bland annat en stenåldersmänniska i papp och tyg jag gjorde i tvåan, en ytterst välskriven novell jag skrev i femman och ett fabulöst luddigt pennskrin i turkost och lila med Nalle Puh på. Underbart.

Har haft de allra bästa intentioner att sätta på mig och fota mina fynd (?) från gårdagen, men jag var för trött efter städandet (fick ungefär två kilo damm i näsan efter att ha dammat ovansidan av min garderob), så det blir lite vackra foton från fönsterbrädan istället.

Image Hosted by ImageShack.us

Hittade inga jeans, såklart, men däremot en del annat. Lite söta undies (varav bh:n kostade halva reapriset) och en vanlig, stickad v-ringad tröja (som verkligen ser grymt ful ut på bilden, men som faktiskt är fin i verkligheten) från H&M, ett par ribbade baslinnen från JC (som var lagom långa - hallelujah!), en kalender från Ordning&Reda (halva priset) och en tröja till E från H&M's Fashion Against Aids-kollektion. Det var väl det. Nu ska jag vara ännu duktigare än jag redan varit och göra mina matteläxor jag inte hunnit (ehrm, orkat) göra. My god, jag är bra idag!

Shopping

Image Hosted by ImageShack.usIdag är det shopping (och lyckligtvis inte dissektion) som står på schemat. Födelsedagspresent till E, som fyller sexton på tisdag, ska köpas, och så ska jag lämna tillbaka min Hamnett-tee (snyft!) och leta jeans. Jeans som faktiskt sitter bra och samtidigt är lagom långa. En omöjlighet? You bet. 
Vad ska ni göra idag?




Att dissekera - Part Two

Fy. Fan. Säger jag bara. Alla verkade tycka att det var askul, och höll på att kasta njurar till varandra (utan handskar!) och allting, medan jag tyckte det var... så jävla äckligt. Dessutom var den ena lungan typ rutten, så ni kan ju gissa hur det luktade. Nej, aldrig mer säger jag. Kalla mig töntig, men jag gör det inte. Och nästa vecka ska vi dissekera en hjärna, ett hjärta och en tunga. Kul.

Nu ska jag möta upp M & E, och sen ska vi tillbaka till skolan och ha religion. Sen - ledig!

Att dissekera

Imorgon ska jag dissekera inälvor. På biologin. Eller jag och jag, det kommer inte vara jag som skär - men ändå! Är inte säker på att jag kommer klara av det. Inte så mycket på grund av det rent visuella (tror jag), men jag är typ överkänslig mot äckliga lukter - och jag antar att det inte kommer lukta sådär överdrivet gott. Vill inte, vill inte, vill inte!

Och till er som dissekerat: är det så äckligt som det låter?

Update: Pratade med M i telefon nyss, och hon jämförde dissektion med att klämma pormaskar. "Det är äckligt fast liksom kul ändå." Haha, tack för den beskrivningen!


Titta vad jag har!

En Katherine Hamnett-tee (från H&M's Fashion Against Aids-kollektion) har blivit min, min, min och bara min. Ha! Tvingade min stackars mamma att leta efter den på sin lunch eftersom att hon jobbar i stan - och hon hittade den! Så praise the Lord! Eller? Såklart det måste vara ett problem med det hela.
Image Hosted by ImageShack.us
Den enda storleken som fanns kvar var 36. Jag är normalt en 32/34. Tröjan sitter inte snyggt på mig (och sen är jag inte överförtjust i skärningen heller.) Så då återstår alternativen - sy in eller lämna tillbaka. Och jag vet inte om jag gillar den mycket att jag är beredd att sitta och pilla och sy i flera timmar (för ja, så lång tid tar det för en icke-slöjdbegåvad människa som mig att sy in en tröja.)
Vad jag gör återstår nu att se.
I'll keep you updated ;)


Christopher Kane för Lancôme

Christopher Kane går i Julie Verhoevens fotspår och har precis som den sistnämnda tillsammans med Lancôme tagit fram fyra nya nyanser (Moulin Rouge, Red Hot New York, Tokyo Plum Blossom och Rio Mango.) av Lancômes storsäljare Juicy Tubes. Men Kane-glossen är inte vilka som helst - Christopher har, precis som Julie, placerat en illustration på sina tuber, vilket gör dem ännu mer habegärliga.
Image Hosted by ImageShack.us

Själv tycker jag att färgerna på Kanes glans känns mycket roligare och snyggare än Julies rätt trista ljusrosa, men jag måste ändå säga att Verhoevens tub är aningen sötare. Men trots det kliar det i fingrarna efter ett (eller fyra) lipgloss by Christopher Kane. Vad säger ni? Känner ni suget (don't misstolka)?

Gissa vem som slutar efter lunch idag...

... och dessutom två till dagar den här veckan om inte moi. På grund av utvecklingssamtal. Ha! Så himla skönt! På onsdag och torsdag också, men inte imorgon. Vet inte om det har något med nationella att göra (att vi inte slutar tidigt alltså), läsförståelseprovet är ju imorgon. Känns inte sådär jättebra, med tanke på att min svenskagrupp inte ens har hunnit gå igenom hela häftet. Vi har fått en ny svenskalärare som känner att hon absolut måste förklara ord som novell, ordspråk och destruktiv för oss; och därför har vi inte hunnit igenom hela. Snälla, vi går i nian. Nian. Då vet man vad en novell är - lovar.

Jag vill ha...

Image Hosted by ImageShack.us
...Den här teen som Katharine Hamnett designat till H&M's Fashion Against Aids-kollektion. Har suktat efter en Hamnett-tee så himla länge, så jag tycket inte det är mer än rätt att jag får den. Och det nu! Den var slut igår när jag var på H&M och letade efter den, och hur gärna jag än vill ha den så orkar jag bara inte ta mig in till stan idag. Eller gör jag det...?

Update: Varför vill man alltid ha något tusen gånger mer bara för att man inte kan få det!?

Britney lanserar nya parfymer

Även om hennes privatliv verkar vara ett enda trassel så har hon inte legat på latsidan när det gäller sina parfymer. Två stycken nya dofter har hon lanserat den närmaste tiden; den helt nya Believe som har "top notes of guava pulp and golden tangerine; a heart of honeysuckle and linden blossom, and a drydown of patchouli aura, sensual amber and pink pralines", och dessutom en relaunch av sin populära Curious - fast den här gången i en rosa limited edition-flaska. När man köper paryfmen ingår också någon slags kod som gör att man kan vara med i tävlingar på parfymens hemsida, och bland annat tävla om iPods, Nintendo Wii's och resor till New York.
Image Hosted by ImageShack.us
Inget av det här lockar mig speciellt mycket, är inte så förtjust i kändisparfymer över huvud taget; tycker att de alla har en tendens att lukta likadant. Vad tycker ni?

RSS 2.0