Idag har jag..

- Provat den nya mousseconcealern från Maybelline. Var väldigt, väldigt täckande, men det är ju i och för sig precis vad man vill ha när man köper en concealer. Provade på handen och huden blev helt flawless. Skulle gärna velat testa i ansiktet också, men.. Tror i vilket fall som helst att dem som gillade Dream Matte Mousse-foundationen kommer tycka om den här också.

- Luktat på Sarah Jessicas Covet. Inget för mig, och jag är så besviken. Ville att den skulle lukta gott ju! Inte ens flaskan var så fin som på bilderna. Luktade på Diesels nya också, men tyckte inte om den heller. Måste hitta en parfym, snarast! Vill inte köra med Be Delicious längre, vill byta nu när jag haft den så länge. Någon som har något tips?

- Testat Maybellines nya eyeliner Line Definer (som på något sätt ska höra ihop med Define-A-Lash. Den enda likheten jag kan hitta är väl namnet.. och förpackningen. Var rätt bra för sitt pris, provade lite på handen och trots att jag tvättat händerna flera gånger sen dess så sitter den fortfarande kvar. Fanns i brunt, svart och silver.

- Provat L´orèals nya läppglans Glam Shine 6H, ett läppglans som tydligen ska hålla i sex timmar. En aning skeptisk (hör ironin.) Skulle vilja prova den på läpparna för att se om det verkligen funkar, men det känns något ofräscht att prova ett glans som femtio andra också provat. Men om det verkligen håller i sex timmar är det ju mitt drömläppglans, så kanske blir ett köp trots allt, med tanke på att om jag har läppglans på mig så försvinner det på cirka tre minuter. Spårlöst.

- Köpt oktobernumret av ELLE (fick ett prov på Dior Midnight Poison på köpet, luktade.. mindre gott.) Ska köpa oktobernumret av Glamour så snart som möjligt också, inte för tidningen utan för den medföljande Lancômemascaran Virtuose. Även om det bara är en test så är det ju alltid kul att prova något nytt! Tror att de kommer ta slut rätt snart, så skynda! 40:- är det ju definitivt värt.

- Fått reda på att Paris Hilton ska släppa en ny parfym, sin fjärde. Den heter Can Can, och är inspirerad av Moulin Rouge. Klicka här för att se en kort video som visar när Paris blev fotad för parfymen. Tror inte att det här blir bättre än någon av hennes andra parfymer, men man vet ju aldrig. Och allra mest nyfiken är jag på hur Moulin Rouge luktar. Eller är det bara flaskdesignen hon syftar på? För den känns ju inte sådär överdrivet Moulin Rouge den heller.

Malin Testar: Essie Nail Polish

Image Hosted by ImageShack.us

Produkt: Essie Nail Polish i den rosa nyansen Chastity.
Färg: Okej, känns lite trist att börja här, men jag skulle säga att det är här som Essies lack faller. Färgen Chastity såg perfekt ut i flaskan - sött ljusrosa tänkte jag. Men icke. Efter två lager så hade mina naglar en rosalila färg, typ ljus fuschia, vilken i och för sig inte var så fult, men det var ju inte vad jag ville ha. Och definitivt inte vad jag hade väntat mig. Har googlat runt lite och hittat en del recensioner på Essies lack, och de allra flesta säger samma sak - färgen ser helt annorlunda ut på naglarna än i flaskan.
Hållbarhet: När det gäller hållbarhet vågar jag nog påstå att Essie är överlägset alla andra lack, det är i alla fall det bästa jag provat. Målade två lager och överlack en gång, och sen höll det utan att försvinna det allra minsta i åtta-nio dagar! De flesta lack brukar man behöva måla på överlack var och varannan dag, och ändå ser de trötta ut efter ett par dagar, men Essie var nästan som Duracellkaninen, lacket som bara höll och höll och höll ;) Full pott till Essie här!
Konsistens: Finns inte så mycket att säga, tycker att den var precis lagom. Inte för rinnig och inte för tjock. Bra!
Pris: 110:- kostade flaskan, men det vågar jag säga att det är värt. Essie är överlägset bättre än till exempel L´orèals lack som är i samma prisklass - fast L´orèals flaskor har betydligt mindre innehåll.
Torktid: Också här är Essielacken överlägsna andra lack. Jag är van vid att få sitta och blåsa på naglarna i tjugo minuter innan de är någorlunda torra, men bara någon minut efter jag målat på Essielacket så var det torrt! Ett enormt plus när det gäller lack, i alla fall enligt mig.
Övrigt: Ja, vad ska man säga. Det enda som jag har att klaga på (förutom färgen) är flaskans storlek. Visst, det är bra om man verkligen gillar färgen, men jag skulle gärna se att Essie började sälja femmillilitersflaskor också. Bra om man vill prova på någon ny färg (Essie har ju verkligen ett enormt nyansutbud), eller vill prova om man tycker att lacket är värt pengarna innan man köper en stor flaska.
Betyg: Image Hosted by ImageShack.useller Image Hosted by ImageShack.us
Svårt, svårt, svårt. Det här med färgen drar ju definitivt ner lacket till fyra M av fem, köper man en tjugofemmillilitersflaska med nagellack vill man ju liksom vara säker på färgen. Men om man hittar den perfekta färgen är Essielacken absolut värda fem M av fem.. Så, betyget blir lite delat.

Back on track!

Blivit en rejäl paus nu (sex dagar - rekord för att vara mig!), men nu är jag back on track igen. Har varit så himla mycket i skolan nu eftersom att det är sista veckan innan praon (allt ska vara klart, projektarbeten, prov, uppgifter - you name it), så det har inte blivit någon tid över att blogga alls. Men nu är det som sagt prao i två veckor (på måndag då), och imorgon är det orienteringsdag (hata!) - alltså inga mer läxor och prov på två veckor. Om man bortser från praouppgifterna, matteläxan, samhällskunskapsläxan och spanskaprovet såklart. Men ändå!

Är jättetrött (därför blir allt jag skriver just nu mest blir svammel) för ovanlighetens skull, så jag ska passa på att gå och lägga mig innan jag piggnar till igen. Länge sen jag somnade innan tolv. Är tillbaka på riktigt igen imorgon. Om ni har hittat hit igen förstås. Har ni det?


Snart tillbaka!

Inte blivit något bloggande på ett tag (har en hel del bloggar att läsa, så otroligt mycket man missar på bara tre dagar), varit så mycket plugg och träningar att jag inte hunnit med. Och mer lär det inte bli idag heller, åker bort över helgen och kommer hem någon gång på söndag. Men då blir det recensioner av kan jag lova, både Essielack, Lancômemascara och Jelly Pong Pong-rouge ska recenseras. Nu måste jag packa, ute i sista minuten som vanligt. Ha en bra helg!

Breaking News

- Två butiker som hittills aldrig funnits i Sverige kommer nu under hösten komma hit (totalt missat att American Apparel öppnat sin butik på Söder redan för ett par veckor sen. Så pinsamt och jag ber så mycket om ursäkt!) - jag pratar förstås om Agent Provocateur och American Apparel. Agent Provocateur kommer befinna sig på Birger Jarlsgatan (i J.Lindebergs gamla lokaler) medan det inte är bestämt ännu var American Apparel kommer hamna. Kommer definitivt kolla American Apparel, men Agent Provocateur känns inte riktigt som min grej direkt ;)

- För alla er som inte kan få nog av Maybelline's Dream Matte Mousse så kommer jag med en (förhoppningsvis) glad nyhet. Den luftiga moussen kommer nu även att finnas som concealer! Kanske är som ett osmart drag från Maybelline's sida eftersom att alla jag pratat med som äger moussen använder den som just concealer, och om det nu finns en "riktig" så tror jag inte att så många kommer köpa den vanliga moussen igen. Men det är bara funderingar.. Dream Matte Mousse Concealer kommer kosta runt 79:-. Hittade tyvärr ingen bild, men förpackningen ser ut precis som de andra Dream Matte Mousse-förpackningarna, genomskinlig på undersidan med ett plastlock. I det här fallet är beige.

- DKNY Be Delicious är älskad av många och nu kommer tre nya produkter (limited edition såklart) som alla doftar av det omisskännliga äpplet. Först och främst är det en lystergivande version av den vanliga Be Delicious,dock är grapefruktdoften (aldrig känt den, men tydligen finns den) extra framhävd, men även ett trioläppglans i grön (såklart) förpacking och ett Shine Body Gloss Spray, det vill säga en spray som ska återfukta och ge lyster på huden. Dessutom luktar den såklart av den populära parfymen. Kul - men jag tycker det borde räcka med Be Delicious-produkter nu. Känns som om de försöker krama ur så mycket pengar som möjligt ur parfymen bara för att den blivit så populär. Smart, visst, men efter Be Delicious Red Apple, Be Delicious Picnic in the Park och nu de här tre produkterna så borde det väl ändå räcka?
Image Hosted by ImageShack.us
Och när jag ändå håller på kan jag ju passa på att säga att Britney (troligen) har förlorat vårdnaden om sina två söner Sean Preston och Jayden James. Nya vårdnadshavaren kommer förmodligen bli Kevin Federline. Någon som blev förvånad över det här? Inte jag.

Och så tycker jag såklart att ni ska hjälpa mig ur min ofta återkommande bestlutsångest. Tack.

Kläder, kläder, kläder

Hade jättemysigt hos L i helgen, är dock grymt trött (trots att hela söndageftermiddagen spenderades på M's säng medan vi såg på Chocolat. Typ det enda vi orkade göra) nu, knappt sovit alls. Som väntat. Fick lite kläder av L medan vi var där; Ett par skitsnygga Acnejeans som hon inte kunde ha längre, som var i precis min storlek. Lagom långa, lagom stora överallt. Fin halvmörk färg. Älskar dem! Sen hade hon växt ur ett par från Koola Anna, dem fick jag också, plus ett chockrosa ribbat linne och en röd, lång topp med holkärm. Det mesta nästan oanvänt. Tacktacktack.
Image Hosted by ImageShack.us
Stickad klänning med puffärm och fyrkantig urringning, 298:-, H&M. På den högra och den vänstra bilden med mitt skärp som också det är från H&M. Och sorry för det dåliga ljuset, det blev väldigt.. blått.

I lördags blev det som sagt stan med E, och en stickad klänning från H&M blev köpt. Dock vet jag inte om det är en keeper eller inte. Väldigt, väldigt osäker. Vad tycker ni?


Myslördag!

Dagen kommer förhoppningsvis bli en av den riktigt mysiga sorten. Först ska jag och E in till stan (E ska köpa over knee-socks och jag ska jaga jeans och stickad klänning) och efter det åker vi hem till L där vi tillsammans med M, S, A och SE (som jag inte träffat på sju år, ska bli.. intressant) ska äta middag, kolla på film (Parfymen, Glashuset och Date Movie, haha) och trycka i oss godis för att sen kanske eventuellt gå och lägga oss. Extra mysigt eftersom att L bor mitt ute på typ landet. Men nu ska jag fixa i ordning mig (hjälp, nu blev det bråttom!) och sen åker jag far far away. Eller lite kortare.

Och medan ni väntar på att jag ska komma hem (hostironihost) så kan ni ju ta er en titt på Kate Moss nya höstkollektion för Topshop.


Tom Ford lanserar ny herrparfym..


Image Hosted by ImageShack.us




















.. på ett lite annorlunda sätt. Men ärligt, vad är grejen med det här? Provokativt, visst, och såklart kommer den här kampanjen kommer få uppmärksamhet så att det bara stänker om det (jag bidrar ju just nu), men seriöst - man kan väl provocera på andra sätt än genom sex? Och även om många reagerar på reklamen och den får all den uppmärksamhet som hjärnorna bakom det här tänkt att den ska få - kommer den sälja? Jag tycker bara att det hela känns svettigt och osmakligt. Tycker Hotspot har alldeles rätt när hon säger: "känns inte hela greppet makalöst omodernt och trött? Att provocera genom sex känns, enligt mig, lika föråldrat och passé som heroinchica modeller." Alla foton i kampanjen är tagna av Terry Richardson, och de finns alla (yes, det finns flera stycken till, och de är inte mindre "snälla") att titta på på Tom Fords hemsida. Om någon nu skulle vilja det.


Datoriserade hjärnor

När jag egentligen borde göra läxor så fördriver jag istället tiden med att prata med Gud. Han är inte så smart den där Gud. Ligger på ungefär samma intelligensnivå som IKEA-Anna. Hehe.

Image Hosted by ImageShack.us

Nu ska jag göra läxorna innan Top Model Sthlm börjar. Trots att jag tänkt strunta i det. Jag vet. Och då menar jag struna i svenska Top Model, inte läxorna. Även om jag önskar att det kunde varit så, haha..

11/9

Händer en hel del här på den lilla ön jag bor på, som ni kanske såg på nyheterna igår (om någon nu skulle kolla på det) så var det ett värdetransportrån i vårat lilla lilla centrum, och rånarna hade även lämnat en bomb där. Alla som bodde mindre än 300 meter från banken (vilket jag som tur inte gör, bor drygt en och en halv kilometer därifrån) fick evakueras (de skulle först evakuera hela ålderdomshemmet också, men det gick.. mindre bra.), och hela centrum var avspärrat. Det cirkulerade polishelikoptrar över skolan hela dagen, och det var polisbilar överallt. Inte så läskigt egentligen, med tanke på att min skola ligger mer än en kilometer från platsen där bomben var, men ändå..

Och så är det ju exakt sex år sedan terrordådet i New York skedde idag. Var ju bara nio år när det hela hände, så jag kommer inte ihåg så mycket av själva dagen, men det var (och är) verkligen, verkligen hemskt. Hur fruktansvärt måste det inte ha varit att vara där på platsen när det hände, i huset eller utanför? Och hur hemskt måste det inte kännas för alla anhöriga. Fortfarande. Det är ju helt sjukt egentligen, att några få människor kan förstöra så många liv.

Något lite trevligare är att TV3 sänder de sista tre avsnitten av säsong Top Model 8 ikväll, kul, men ändå synd att det tar slut så snabbt. Sen börjar ju Top Model Sthlm sändas varje onsdag, och det vet jag inte ens om jag orkar kolla på. Är inget större fan av svenska Top Model direkt.. Nej, nu ska jag vara duktig och börja med spanskaläxan. Somos, sois, son.

Min vecka

Måndagar är brukar inte direkt vara min absoluta favoritdag - men morgondagen känns faktiskt helt okej (!). Kanske därför att min vecka ser ut så här:

Måndag: Inställd spanska! Slipper att bli utsatt för min spanskalärares andedräkt och utstickande näshår! Yes! Spanskaläxan som vi har till på onsdag iställer för lektionen har jag dock förträngt (jag menar, vem orkar skriva spanska verb i perfekt? Formen perfekt alltså.)
Tisdag: Slutar efter lunch på grund av utvecklingssamtal: meaning bara två lektioner på hela dagen!
Onsdag: Slutar efter lunch på grund av utvecklingssamtal, dock är inte detta lika roande eftersom att jag kommer ha ett samtal med ovan nämnda spanskalärare (som på något sätt lyckats bli min mentor) 15:00. Känns inte bra.
Torsdag: Slutar efter lunch på grund av utvecklingssamtal. Det blir pannkakor till lunch, och eftersom att mitt lag vann tävlingen på friluftsdagen vi hade i tisdags så kommer vi få pannkakorna serverade med läsk, glass, chokladsås, vit duk och levande ljus. Hehe, lite corny kanske, men gott! Plus dansträning på kvällen.
Fredag: Hmm.. Det är fredag!

Nu - middag innan två-och-en-halv-timmes-dansträningen börjar. Och ja, jag är fortfarande lite förkyld. Men det låtsas vi inte om.

.. Men jag shoppar ändå

Imorgon fyller mi madre år, och då ska hon såklart ha present(er)! Eftersom att jag är en sån person som skjuter upp det mesta så hade jag tänkt att köpa en present i onsdags - men jag blev sjuk. Torsdag - sjuk, idag - sjuk. Vad skulle jag göra annat än att proppa i mig massor med Alvedon och åka idag? Så blev det i alla fall, och nu är jag hemma igen, och mår inte sådär jättebra. Hm. Till mamma köpte jag en necessär från Åhléns (som till min besvikelse inte hade YSL's Palette Esprit Couture framme så att jag kunde få se på den. Ackackack) som hon önskat sig (dyr necessär om man tänker på att det inte var något speciellt märke eller material, 275:- kostade den) och jag själv köpte min nya kärlek, Jelly Pong Pong Chic Shine (den är värd 179:- för tre gram, okej!?). Så fin, så fin och luktar så gott, så gott. Köpt på Pashion Cosmetics i SOUK-gallerian (tack för att den affären finns - älskar!) Så glad och så nöjd med den, känner mig faktiskt till och med lite friskare när jag tittar på den ;) Sen lämnade jag in kupongen man fick i senaste VR (som för övrigt suger, väntar tills prenumerationen går ur) i Clinique-disken på NK, så jag fick en miniförpackning med puder (som var i min färg också, ibland har man tur!) och sen åkte jag hem. Well, nu ska jag fortsätta snora mig igenom kvällen, drömma om mina eventuellt blivande stövlar (!) och hoppas på att jag blir frisk till morgondagens brunchkryssning.

Image Hosted by ImageShack.us

Vet att det ser ut som ett fingeravtryck i min ljusrosa stain, men det var så när jag öppnade förpackningen. Eller så råkade jag peta när jag var omedveten om det. Unfortunately. Färgerna ser är ljusare än på bilden jag tagit, men mörkare än bilden jag googlade fram. Dock mest lika den googlade bilden. Fast lite mörkare. Hehe.

Sjuk, sjuk, sjuk

Hemma idag, jättesjuk och jättesnorig. Jag hatar att vara sjuk! Måste ta en Alvedon, känner mig så illa tvungen trots att jag egentligen hatar tabletter och piller.

Och det här gör mig inte mindre avundsjuk på alla som får befinna sig i New York just nu (New York Fashion Week startar ju som bekant idag..) medan jag ligger och snorar framför Oprah Winfrey Show. Eller kanske Hem till gården och Momento låter mer lockande. Svårt val där.. Hm.

Britney igen!

Två av Britney's "comeback"-låtar har nu släppts, och den här gången är det for real. Inga skämtlåtar, inga låtar med oredigerad röst, utan på riktigt. Okej, den första heter "Gimme More" (lyssna här) och den andra "Cold as Fire" (lyssna här.) Vad jag tycker? Njäh, Britneys låtar har aldrig varit något som jag lyssnat på, men de som gillar henne kan jag tänka mig tycker om det här också. Att jag skriver om dem beror bara på att jag varit intresserad av hur hon ska lyckas komma tillbaka efter den tid hon varit borta, och framför allt hur hon ska göra det. Har inte ni?

Annars? Har försökt göra matteläxan i två timmar, men det har liksom inte gått, bloggläsande, telefonsamtal och lite annat har liksom kommit i vägen (känner ni igen fenomenet?), och nu är det ju Top Model (hjälp, redan börjat!) och det kan jag ju faktiskt inte missa. Så matteläxan får vänta ett tag till. Hehe.


Ännu mer kändisparfymer

Så trött i mina ben, har sprungit omkring i stan hela dagen och när jag är på väg hem (fick stå inklämd mellan en barnvagn innehållandes ett gallskrikande barn och en jättetjock gubbe hela tunnelbaneresan. Kul!) får jag reda på att dansträningen börjar ikväll. Jag trodde den började på torsdag. Kommer aldrig, aldrig, aldrig orka dansa i två och en halv timme ikväll, men jag vill verkligen dit, har saknat alla som jag inte träffat under sommaren jättemycket. Men mina ben.. Stackars dem!
Image Hosted by ImageShack.us

Fått reda på att Sarah Jessica Parkers nya parfym Covet släpps (i alla fall på Åhléns City) vecka 39, alltså om drygt tre veckor. Måste in och lukta på den, är så himla nyfiken! Dessutom kommer Christina Aguileras nya doft Christina Aguilera förhoppningsvis att släppas snart också, är nyfiken på den med. Och vilken flaska sen! Och när vi ändå håller på att prata om den aldrig sinande strömmen av kändisdofter måste jag visa bilderna på Kate Moss nya parfym också. Vars flaska jag inte är lika imponerad av. Men sen var det slut. För tillfället.

RSS 2.0