Matthew Williamson nästa gästdesigner på H&M

Image Hosted by ImageShack.us
                                Från Matthew Williamsons Resort Collection 2009

I och med bloggpausen har jag blivit lite efter, och så sent som igår fick jag reda på vem den nya gästdesignern på H&M är. Matthew Williamson (som bland annat även är kreativ chef på Pucci) är mannen som ska designa hela tre kollektioner åt H&M i vår och sommar - en vanlig damkollektion (som släpps 23:e april) samt en sommarkollektion för både dam och herr som släpps en bit in i maj. Tror att det här kan bli superbra, speciellt om man jämför med Comme des Garçons...

Första advent

Så var det första advent och ett steg närmare jul. Älskar verkligen den här tiden fram till jul, så otroligt mysig :) Gårdagen blev också riktigt mysig, fick ännu mer fina presenter och en supergod middag på en mysig liten italiensk restaurang i Birkastan. Hm, märker att jag börjat missbruka ordet mysigt, inte bra alls. Känns lite Ernstigt sådär.
Image Hosted by ImageShack.us
Nej, nu måste jag verkligen försöka få lite ordning i mitt rum tills släkten kommer halv tre. Ligger plattänger, kläder, papper, smink, böcker och väskor överallt. En räddningsinsats skulle utan tvekan behövas. Glad advent på er!

My sweet sixteen

Image Hosted by ImageShack.us
Och så var man sexton! Har haft en jättemysig morgon, med paket, telefonsamtal och frukost med tända ljus. Snart kommer E, M och några andra fina människor hit och fikar lite, och efter det blir det middag inne i stan. Kommer bli så himla mysigt. Men något mer bloggande blir det nog inte förrän imorgon, men det hoppas jag att ni har överseende med :) Ha en fin dag allihop!

Update: Nej, någon VAIO blev det inte, men däremot en sån här ;)

I know we could live tomorrow

Det här måste vara den tråkigaste fredagen på mycket, mycket länge. Sitter hemma och pluggar. På en fredag! Men jag har sjukt mycket skolarbete som jag måste få klart innan måndag, och eftersom att jag fyller år imorgon vill jag verkligen slippa plugga då. Och på söndag kommer hela släkten, och ja. Ni fattar.

Image Hosted by ImageShack.us
Men fyller år imorgon, det gör jag, och jag är lika uppspelt som ett litet barn. Älskar att fylla år! Just nu hoppas jag mycket på en rosa VAIO (speciellt med tanke på att man kan höra ljudet från min nuvarande laptops fläkt på femhundra meters avstånd), men med sin prislapp på knappa tolvtusen tror jag att det stannar vid en ouppfylld dröm. Tyvärr.

En vit födelsedag?

Image Hosted by ImageShack.us

Älskar snö, det är så himla mysigt och ger mig så himla mycket julkänslor. Blev extra glad när det började snöa nu i veckan eftersom att jag fyller år på lördag, och fyller man år i grå november blir man alltid glad för en vit födelsedag. Men, nähä. Nu börjar allt smälta bort igen. Så istället för gnistrande pudersnö får jag nöja mig med grå himmel och fyra slaskiga plusgrader. Kul. Nä, nu ska jag sluta gnälla och dra igenom mina historieanteckningar en enda gång till istället. Önska mig lycka till på provet imorgon! ♥

I-landsfundering of the day

Image Hosted by ImageShack.us

Gillade inte H&M:s Comme des Garcons-kollektion alls, och har därför inte ens försökt kika runt i butikerna efter släppning för att se om något enstaka plagg finns kvar, vilket det oftast inte gör. Så döm om min förvåning när jag en dryg vecka efter släppet strosar in på H&M vid Åhléns City och ser att hela Comme des Garcons-kollektionen finns kvar. Väskor, skor, parfymer, kavajer - allt. Qué? Har kollektionen varit svårsåld eller har de haft allt på lager och inte satt fram det förrän nu? Börjar hypen om designersamarbetena släppa?

Varma fötter

Image Hosted by ImageShack.us
Mina kopior från I.C.U, gick på knappt femhundra till skillnad från originalet som kostar runt 1800:-


Inte många är gladare än jag över att UGG:sen är populära igen. Har aldrig ägt ett par förut, men nu när de började synas lite varstans införskaffade jag mig ett par kopior från I.C.U (även om jag var frestad att köpa det dubbelt så dyra originalet så hade det inte riktigt gått ihop med min budget), och jag måste säga att det är det skönaste jag någonsin satt på mina skomisshandlade fötter. Varma, ulliga och riktigt mysiga - har inte fryst en enda gång med mina trotjänare på fötterna. Att de sedan inte är de mest smickrande skorna kan jag väl hålla med om, men vid sex minusgrader och halv snöstorm är det faktiskt inte läge att tänka på sånt. Hurra för UGG:sen! Har ni hakat på trenden?


Bloggpaus

Har blivit en rejäl bloggpaus nu de senaste veckorna, och även om man kanske inte ska säga det högt så har det faktiskt varit riktigt skönt. Dels har jag haft massor att göra, både i skolan och utanför och dels har allt bloggande känts krystat i ett par månader nu, så det kändes bra att ta en paus och sedan börja om på nytt. Är riktigt sugen på att sätta igång nu igen, och jag har en massa inlägg på gång!

Sen att min familjesituation inte varit den bästa nu de närmsta veckorna har såklart också gjort sitt till, har mått rätt dåligt och haft svårt att hitta lusten att göra saker över huvud taget, än mindre blogga. Men även om det hela egentligen inte har blivit bättre alls; så mår jag bättre. Försöker bara ta en dag i taget och fokusera på det positiva (okej, här låter jag som wannabe Dr.Phil. Sorry.)

Nä, nu måste jag sätta igång och plugga, har världens största historieprov på det fyra revolutionerna på torsdag. Så kul. Vi hörs snart!


Lite tystnad

Jag vet, det har varit tyst här närmsta veckan. Och det beror inte på skolan, som det brukar göra, utan på strul inom familjen. Vill inte berätta något här, inte än i alla fall, men jag kan säga så mycket som att jag inte alls mår speciellt bra just nu. Men jag ska försöka köra på som vanligt i ett tag, tror att det kommer kännas lättare om man fortsätter leva som man brukade göra. Men om det blir tomt här lite då och då, så vet ni i alla fall vad det beror på. Vi hörs senare :)

Dagens outfit

Har pluggat geografi hela kvällen och har huvudet fullt av absoluta och relativa avstånd, parallella breddgrader och en massa sånt. Det stavas tråkigt. Har varit hos tandläkaren idag också, det var lite roligare eftersom min tandställning förmodligen åker av om ungefär sex veckor. Hurra! Tänkte slänga in en dagens outfit när jag ändå håller på, en väldigt tråkig och färglös en, men ändå:
Image Hosted by ImageShack.us
Ribbat linne: H&M L.O.G.G
Kjol: Världens skönaste från H&M, har den i svart också
Strumpbyxor: 100 den från H&M
Svart, tunn kofta: H&M
Och till det svarta tygskor från H&M (tänkte ta heels först, men jag orkade inte) och väska från Charmante. Mycket H&M idag!

So little time

Förlåt för den väldiga inaktiviteten här de senaste dagarna. Har en massa inlägg på lager som bara väntar på att bli skrivna, men jag har verkligen ingen tid just nu. Har galet mycket i skolan, har två stora prov den här veckan plus att lärarna bara slänger in lite läxor här och där från en dag till nästa när de känner för det.. Fattar verkligen inte hur de tänkt att vi ska hinna. Hoppas att jag kan få lite tid imorgon i alla fall :) Ha det så bra så länge ♥

Sista kvällen

Och så var lovets sista dag nästan över. Känns som om det knappt har börjat och så ska man upp till skolan imorgon - jobbigt! Och on top of that var jag tvungen att ställa väckarklockan imorse (sista sovmorgonen!) eftersom jag skulle fika på förmiddagen med en tjej från mitt förra gymnasium. Men - såklart var det ju helt i onödan - efter att jag har gått upp och börjat klä på mig och sminka mig så får jag ett sms där M skriver att hon inte kan träffas för att hon är sjuk. Kul. Fast det var väl bra också, då lär jag väl somna tidigare ikväll...
Image Hosted by ImageShack.us
Ska visa min nya kjol som jag köpte på Gina Tricot igår också. Var bara tvungen att ha den efter att ha sett den på söta Cassandra. Känns nästan lite Miu Miu :)  Synd bara att jag är för lång för att kunna ha den som klänning också...

RSS 2.0