Hemkunskapsläxa. Yeah. Right.

Håller på med hemkunskapsläxan just nu; "Gör din egna kryddbok. Välj minst tolv kryddor och beskriv lukt, smak, utseende, samt berätta om ursprungsland, användningsområde och pris." Dessutom ska vi laga Nasi Goreng hemma (skitäcklig typ asiatisk rätt med ris, fläskkött, vitkål, curry, lök och sambal oelek plus tusen andra ingridienser.) Men kryddläxan är fan skitsvår. "Salt smakar.. ehh.. salt?" Mår jätteilla efter att ha svalt ett kryddmått kardemumma (don't try this at home kids) Bläh!

Så roligt har jag haft de närmaste två timmarna. Har så jävla mycket läxor att jag måste plugga hela helgen, woho. Dessutom håller jag på att bli förkyld igen, känner mig trött och har ont i halsen.

What a wonderful weekend.

Update: Okej, kardemumman var äcklig, men värre var cayennepepparn. Jag hade aldrig smakat förut, och oallmänbildade jag trodde att den inte var speciellt stark, så jag hällde lite på fingret och smakade. Det skulle jag inte gjort. Min tunga brinner upp. Aaaah!

Kommentarer
2007

hahaa, läraren borde tänka lite när de kommer till att man ska smaka på kryddor...seriöst äta ett kryddmått typ peppar!?! stackare :(

2007-02-10 @ 12:23:26
URL: http://noll7.blogg.se/
Malin

Ja, eller hur, det är asäckligt och man blir typ spyfärdig, att äta ett kryddmått gurkmeja är inte gott. Lovar. Mår fortfarande illa efter att ha druckit typ en liter vatten. Uhh :/

2007-02-10 @ 12:43:20
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback