Resultatet av gårdagens shopping

Image and video hosting by TinyPic

Gårdagens shoppingrunda resulterade inte i så mycket kläder och skor som jag skulle ha velat (jag får helt enkelt inse att den perfekta vårjackan och de perfekta vårskorna får vänta ett tag till), på grund av affärernas bristande smaksinne ;) Hittade inte koftan med sidenband på H&M någonstans, när jag frågade expediterna så såg de ut som frågetecken och hänvisade mig till BiB-avdelningen, haha. Men, bilderna ovan visar vad jag till slut kom hem med.

- En grå kofta från gina Tricot. När jag såg den här lappen på framsidan av tröjan så började jag fatta misstankar, Gina tricot och kashmir i samma mening gör en liksom lite misstänksam. Så jag kollade på lappen med material som talade om för mig att tröjan bestod av 50% Viskos, 45% Nylon och 5% Kashmir. Och de kallade koftan för kashmirkofta, haha, dagens skämt (om man inte räknar med min och E's kompis A's uttalande när hon var tolv-tretton år och hade på sig stringtrosor för första gången, men det kan vi ta en annan gång) Men otroligt mjuk och skön är den, och även färgen är ju helt rätt, vårens stora färg är ju just grått. Den koftan fick bli istället för koftan med sidenbandet (snyft) som jag som sagt inte kunde hitta någonstans. Kanske knyter jag i ett grått sidenband i den här koftan, eller så köper jag H&M-koftan också ;)

- Berlockarmband från Lindex som var på superrea, kolla bara här (och det var halva reapriset, alltså halva priset på priset på den röda lappen) 5:- för ett halvsött berlockarmband är inte så dåligt ;)

- Långt guldhalsband med berlocker (nyckel, hjärta, strassten och gul sten) Kassörskan gav mig för mycket växel tillbaks, så jag fick det tio kronor billigare. Haha, mycket att glädjas åt ;) Från Åhléns City (vars sminkavdelning är så otroligt underbar)

- Svart t-shirt som är avskuren tvärs över bysten och rynkad där under, köpt på BikBok.

- Helt vanliga svarta stuprör från Gina Tricot (som mamma köpte till moi)

- Mönstrad tunika från H&M med knyt bak som är mycket, mycket finare i verkligheten (fick också den av mamma i söndags)

- Kanebos geniala mascara 38°C, är vattenfast upp till 38°C, sedan smulas den sönder och ramlar av, inget kladd, droppande eller rinnande.

- Och så blev det en nattcreme från Decleor, Essential Balm, eftersom att den gamla förpackningen var slut. Världens bästa creme som verkligen har fixat i ordning min hy helt, den är så otroligt mycket klarare, renare och finare än förut. Plus en massa gratisprover, fick typ elva stycken små flaskor, burkar och tuber.


Kommentarer
2007

åh gud, koftan var ju asfin och tunikan, finns inte den i typ guldfärg/beige också? har sett den på h&m och den är så otroligt söt!!!

2007-02-28 @ 10:12:04
URL: http://noll7.blogg.se/
Malin

Tack så jättemycket, vad söt du är :D Tycker också om den jättemycket ;) Hm, jag har bara sett den som jag har, och på hemsidan finns den inte alls, men jag kan mycket väl tänka mig att det finns i guld och beige :) Låter jättesnyggt ju! :D

2007-02-28 @ 10:25:55
URL: http://www.mln.webblogg.se
Linda

Nej, men herregud så avundsjuk jag blir! Jag älskar koftan och t-shirten och halsbandet! Gee mig!!

2007-02-28 @ 18:10:36
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Naw, vad gullig du är :D Skulle gärna ge dig alltihop :)

2007-02-28 @ 20:30:47
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback