Breaking News

  • I-landsproblemet numero uno: Gårdagen blev en semmelfri semmeldag. Semlorna var slut i alla affärer förutom på konditoriet där de kostade 20:- styck, vilket min kära moder vägrade att betala. Så jag fick trösta mig med senaste Veckorevyns Beautyspecial istället, nästan lika bra som semlor (jag gillar det egentligen inte så mycket, äter mest för att det typ är tradition, haha)
  • Prada designar en mobil för LG! Den kommer att ha en så kallad kapacitiv touchscreen. Med det menas att man inte behöver trycka på skärmen, endast att lägga fingret på den kommer få mobilen att reagera. Telefonen har heller inga knappan, så när skärmen är släckt så är det enda man kommer att se en svart, avskalad yta - stilrent! Lyxtelefonen är bara 12 millimeter tjock och innehar tvåmegapixelskamera, extern minneskortplats och mp3. Jag vill ha! Den nya Pradamobilen ska först lanseras i Italien, England, Frankrike och Tyskland för att sedan vandra vidare till Hongkong, Taiwan och Singapore. I Sverige kommer den förhoppningsvis lanseras i sommar och gå loss på cirka 5 500:-. Ingenting för mig och min plånbok alltså, men man kan ju alltid drömma..
  • Britney har redan tröttnat på sitt rakade huvud och ses nu vandra omkring i en plastigt blond peruk efter besöket på rehabiliteringskliniken (som hon åkte in på efter sin helg fylld med festande, rakande och tatuerande) Suck. När ska människan ordna upp sitt liv egentligen?

    Image and video hosting by TinyPic

Kommentarer
Malle

Heej!
Hur gör du så att du får semlan över de andra bilderna?? eller som t.ex pilen som du har gjort mellan britney bilderna.. Jag måste verkligen få veta

Kramar! =*

Synd att d inte blev nån semla .. =/

2007-02-22 @ 14:57:24
URL: http://xxmallexx.webblogg.se
Malin

Heej! :)

Hm, det beror på vilket program du använder, jag använder oftast Photoshop CS2 till att göra mina grejer, men om du inte har det går det också bra att göra dem i Paint och Powerpoint, det tar lite längre tid bara :) Den där bilden har jag gjort i Paint faktiskt, och då gjorde jag såhär; Jag kopierade en bild av en semla och satte in den i paint. Sedan tog jag färgburken och färgade hela bilden svart. Oftast blir det då en vit ruta runt bilden. Ta då och måla det vita svart, precis kant i kant med semlan. Sen färgar du bakgrunden vit igen. När man har en bild markerad i Paint så kommer det upp två små bilder i verktygsfältet (typ en blå cylinde, en rosa boll och en grön kub), du väljer den undre bilden, och sedan är det bara att lägga semlan över en annan bild :) Har du Photoshop så använder du bara magnetlassot. Pilen gjorde jag i Powerpoint, jätteenkelt! Du infogar bara en pil (figurer, standardfigurer) och sen så högerklickar du på pilen och väljer "Formatera figur" och sedan ändrar du bara transparensen (det är tydligt hur man gör det) Hahaha, det blev skitlångt det här ;) Om du inte förstår något så är det bara att fråga igen :D

Japp, det var trist utan semla, men jag fick en igår istället ;) Kramar! :*

2007-02-22 @ 19:04:48
URL: http://www.mln.webblogg.se
Malle

Okej, tack så mkt, och ja stretchtopen och leggings blir en riktig gooding XP

Vilken tur med semlan ;D

2007-02-23 @ 09:39:11
URL: http://xxmallexx.webblogg.se
Malle

Okej, tack så mkt, och ja stretchtopen och leggings blir en riktig gooding XP

Vilken tur med semlan ;D

2007-02-23 @ 09:41:05
URL: http://xxmallexx.webblogg.se
Malin

Malle: Hoppas att du blev hjälpt :) Säg till om du inte förstod något, jag är inte världens bästa på att förklara saker precis ;) Japp, det blir snyggt :D

Haha, ja, tur med semlan ;)

2007-02-23 @ 18:10:22
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback