11/9

Händer en hel del här på den lilla ön jag bor på, som ni kanske såg på nyheterna igår (om någon nu skulle kolla på det) så var det ett värdetransportrån i vårat lilla lilla centrum, och rånarna hade även lämnat en bomb där. Alla som bodde mindre än 300 meter från banken (vilket jag som tur inte gör, bor drygt en och en halv kilometer därifrån) fick evakueras (de skulle först evakuera hela ålderdomshemmet också, men det gick.. mindre bra.), och hela centrum var avspärrat. Det cirkulerade polishelikoptrar över skolan hela dagen, och det var polisbilar överallt. Inte så läskigt egentligen, med tanke på att min skola ligger mer än en kilometer från platsen där bomben var, men ändå..

Och så är det ju exakt sex år sedan terrordådet i New York skedde idag. Var ju bara nio år när det hela hände, så jag kommer inte ihåg så mycket av själva dagen, men det var (och är) verkligen, verkligen hemskt. Hur fruktansvärt måste det inte ha varit att vara där på platsen när det hände, i huset eller utanför? Och hur hemskt måste det inte kännas för alla anhöriga. Fortfarande. Det är ju helt sjukt egentligen, att några få människor kan förstöra så många liv.

Något lite trevligare är att TV3 sänder de sista tre avsnitten av säsong Top Model 8 ikväll, kul, men ändå synd att det tar slut så snabbt. Sen börjar ju Top Model Sthlm sändas varje onsdag, och det vet jag inte ens om jag orkar kolla på. Är inget större fan av svenska Top Model direkt.. Nej, nu ska jag vara duktig och börja med spanskaläxan. Somos, sois, son.

Kommentarer
Linda

Shit, va läskigt!!
Jag skulle ändå vart skiträdd, en BOMB, lixom!!!

2007-09-12 @ 09:37:48
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Ja, fast det visade sig att det inte var en riktig bomb (som tur var), dock hade det varit en uppe i ett skogsparti i samma område några dagar tidigare, vilket var lite läskigt när jag fick reda på det. De där rånarna verkar inte vara proffs direkt, de flydde på en moppe ;)

2007-09-12 @ 17:08:51
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

men herregud vad läskigt, fan vad störda människorna som gör sånt där borde vara. vad tänker man egentligen med när man gör sånt där?

2007-09-15 @ 08:31:09
URL: http://lizzzien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback