M by Madonna

Image Hosted by ImageShack.us
Hm, skulle helst inte sätta på mig något av det här.

Okej, det första samarbetet mellan H&M och den legendariska popstjärnan kanske inte gick sådär jättebra. När jag fick höra att ännu en kollektion skulle lanseras hoppades jag verkligen att den skulle bli bättre än den föregående, och att jag kanske skulle kunna hitta något att förälska mig i - och köpa. Men, så var inte fallet. När jag kollade in kollektionen igår på H&M blev jag överraskad - negativt överraskad. En stor del av kollektionen bara skriker tant; dubbelknäppt vit kavaj med matchande vita byxor? Vadlång klänning? En vit jacka som är en exakt kopia av min farmors? Nej tack! Paljettklänningen som jag tyckte såg ganska cool ut på hemsidan är helt fruktansvärd i verkligeten. Skulle aldrig sätta på mig den. Och materialen på kläderna. Visst, vissa är i silke och är helt underbart mjuka, men några av klänningarna är i samma material som hennes tracksuit. VA? Som om någon skulle vilja ta på sig en hel långklänning i det materialet? Och långklänningar sen.. men det är en helt annan histora. Men jag ska inte vara elak, vissa saker skulle man kanske eventuellt kunna ha på sig. Som någon av de korta, svarta klänningarna eller kanske något av skärpen. Eller någon blus med puffärm. Men absolut inte de hemska lackskorna med halvspetsig tå och fruktansvärda klackar. Uschuschusch. Nej, nu får vi bara hoppas på att Kates kollektion för Topshop blir bättre, vilket jag inte tvivlar en sekund på att den blir.
(och förresten, för er som förälskat er i Katharine Hamnetts tees så finns det ett budgetalternativ på Topshop som jag såg igår, en svart tee med "Save the Rave" i orange. Kanske inte lika fin, men ändå ett alternativ.)

Kommentarer
2007

jag håller med dig om madonnas kollektion! det ända som jag tyckte var snyggt var de svarta stuprörsjeansen med dragkedja i benen. fast, snygg passform hade de dock inte.
och om inte kates kollektion blir snygg så...vet jag inte vad jag tar mig till!

2007-04-03 @ 16:46:02
URL: http://noll7.blogg.se/
Linda

Jag tittade inte ens på kollektionen... ;)

2007-04-03 @ 19:14:09
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

2007: Några svarta stuprör har jag inte sett till, men det låter ju helt klart intressantare än en stor del av resten av kollektionen. Nu hoppas jag på Kate. Det bara måste bli bra!

Linda: Nej, knappt jag heller.. när man sett en långklänning i polyester har man fan sett allt ;)

2007-04-03 @ 23:13:47
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

håller med dig, jag tycker att madonnas kollektion i år inte var nå snygg alls. jag skulle helst inte sätta på mig något av det där.

2007-04-05 @ 08:25:37
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Nej, den var hemsk! Såg det allra fulaste i hela kollektionen idag, lovar (okej, om man inte räknar med de silkiga capribyxorna), en klänning i 100% Viskos (kändes som polyester) med tantlängd, dragkedja i vit plast och strass och.. uhh! Den var hemsk :O

2007-04-05 @ 19:34:38
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback