Wanted - Dead or Alive

Okej, nu är det såhär. Mörklila är färgen man ska ha på naglarna i höst (om man inte kör på mörkblått vilket jag är en aning skeptisk till. Men om man nu vill ha det så är det OPI's Russian Navy man ska ha. Överhypat.) Då vill jag ha det. Men inte betala en hundralapp för en stor flaska med en färg som kanske inte kommer användas sådär jättemycket i vår och sommar, utan mest i höst och vinter. Då är ju en liten femmilliliters Mavalaflaska perfekt. Dessutom har Mavala en mörkt plommonlila nyans, México som är väldigt fin och snygg. Perfekt igen. Jadå. Så vad är då problemet? DET ÄR SLUT! ÖVERALLT. Praoar ju (sista dagen imorgon!) mitt inne i stan den här och förra veckan, och varenda morgon innan jag börjar har jag jagat det där jävla lacket. Men det finns helt enkelt inte. Åhléns City - slut. Åhléns i Gallerian - slut. Kicks i Gallerian - slut. Kicks i Sergelgången - slut. Kicks vid T-Centralen - slut. Vem är det som köpt varenda litet mörklila lack i hela Stockholm? Va? Va? Inte ens den snarlika nyansen Milano finns ju någonstans. Det enda lila som finns är glittrigt ljuslila, och det vill jag inte ha. Det som irriterar mig allra mest är att jag höll i ett México Åhléns vid Odenplan för ett tag sen, men inte köpte det. Varför, Malin? Varför?

Image and video hosting by TinyPic

Annars då? Köpt en fin grå, ribbad ulltröja från H&M, och ett par stövlar från Nilson och ett par från Din Sko i veckan. Ska inte behålla båda paren såklart, men måste tänka lite innan jag lämnar tillbaks ett av paren. Bilder kommer, men inte nu, för nu ska jag fortsätta att skriva om branschutvecklingen inom detaljhandeln. Så kul.

Kommentarer
Cassandra

Dom har Mexico på Parelle i farsta!
Massor med flaskor hade dom i alla fall för någon dag sedan. Hoppas du hittar det.
Kram

2007-10-12 @ 07:20:28
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
J

gud vad jobbigt att det är slut överallt! :( så var det när jag letade efter en färg, så typiskt!

2007-10-12 @ 10:32:29
URL: http://memorial.bloggspace.se
Linda

Hehe, det är nog jag som har köpt slut på det sista... ;)
Jag har ett, men det var ett bra tag sen jag köpte.. Mörklila är sjukt hett!

2007-10-12 @ 18:33:21
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Tack för hjälpen, får se om jag hinner ta mig dit någon gång i veckan :) Ska kolla Solna och Kista också, har inte gjort det än :) Tack igen, och kram :)

Joy: Jag vet, hatar det! Och bara för att man inte kan få det så vill man ju ha det ännu mer, så är det ju med typ allting ;)

Linda: LIIINDA, hur kunde du göra så mot mig!? ;) Fast egentligen tror jag att du köpte det innan jag ens börjat leta, haha ;) Visst är det!? :D

2007-10-14 @ 15:30:16
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback