Dagens önskeoutfit & No Grönan for me

Nej, rubriken says it all. Det spöregnar både hemma hos mig och i Stockholm, så det blir inget Gröna Lund idag. Jag ville gärna åka trots regnet (fatta, man hade typ varit helt själv där!) men två personer som jag skulle åka med vägrade om det regnade, så det var ju bara att ställa in. Så vi kanske åker imorgon istället, fast då ska ju jag till tandläkaren på förmiddagen.. hmm.. Får se hur det blir. Hur som helst, känns på något sätt (hömhöm, uppfatta ironin) som att dagen inte kommer bli det minsta glammig, men trots det kan man väl alltid drömma om silverklackar, gnistrande hår och tunna klänningar?

Skor: Underbara silversandaler med high heels och rosett på tån. Jag älskar dem. Avgudar dem. Så söta och fina! Asos står för mästerverken.

Klänning: Topshop har lyckats igen! En söt, enkel sommarklänning som är lätt att både klä upp och ner. Modellen lovely och den isblå färgen likaså. Finns också i grönt och svart, men jag tyckte allra mest om den blå. Snälla, ge mig!

Kuvertväska: En silvrig kuvertväska i samma nyans som skorna passar perfekt om man vill klä upp klänningen. Älskar kuvertväskor (allra helst stora, såna där pyttesmå har jag svårt att sympatisera med), men det är så svårt att hitta något användningsområde för dem.. Om man inte heter Nicole Richie såklart. Från Asos.

Läppglans: Jag ville ha ett ganska transparent, glossigt glans - och då passar Essie's Gloss-E perfekt. Utlovar högblanka läppar, samtidigt som den vårdar med hjälp av bland annat avokadoolja. Skulle gärna få åka ner i min sminkväska! Till exempel den svenska webshopen Blush säljer glossen.

Hår: Ett Leave-in Shine Treatment för alla oss blondies som vill ha långvarigt skydd mot frizzigt hår och samtidigt hår med en skimrande, kristallklar glans. Crystal Flash från Redken. För brunetter och redheads så finns det alternativ från bland annat John Frieda.

Kommentarer
Linda

Usch, tråkigt!!
Jag tkr skorna är häftiga, men liite för höga för mig :P
Klänningen skulle sitta skitbra om man var solbränd och fin (alltså inte på mig, haha)
Ha det! :D

2007-06-28 @ 11:51:27
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Ja :/ Fast det blev ju roligt när vi åkte :) De är rätt höga, men det gör dem snygga ;) Men det är klart, det är inget som jag skulle sätta på mig till vardags heller, kanske vid något speciellt tillfälle (som typ.. ehh.. hmm.. ;)) Liiiite för höga för vardagsbruk kort sagt ;) Håller med dig där också, är man superblek som jag är den kanske inte lika snygg.. tur att det finns brun-utan-sol då ;D Detsamma :D

2007-06-29 @ 22:59:20
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

åh vilken söt klänning :)

2007-06-30 @ 23:11:50
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Visst är den fin? :) Måste kolla om den finns på Topshop i Sverige, ett starkt måste-ha-begär har infunnit sig ;)

2007-06-30 @ 23:55:21
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback