Nyårslöften

Har aldrig varit sådär jättemycket för nyårslöften, men i år har jag gett mig sjutton på att både ha och hålla några stycken. Så, nu lovar jag både er och mig, detta ska jag åstadkomma år 2008:

Image Hosted by ImageShack.us

Gå upp fem kilo: Ja, det är så enkelt som det låter, jag vill helt enkelt väga minst fem kilo mer än jag gör.
Äta mer och nyttigare: För att gå upp i vikt måste jag äta mer, plus att jag verkligen, verkligen behöver äta nyttigare än vad jag gör nu. Minst två frukter om dagen ska jag äta. No mercy.
Gå och lägga mig tidigare: No more somna-klockan-halv-tre när jag ska upp åtta. Elva ska jag ligga i sängen under veckodagarna. Senast.
Inte skjuta upp mina skolarbeten: I princip alla inlämningsarbeten under hela höstterminen satt jag hemma och panikjobbade med kvällen före inlämning. Så ska det inte vara längre. Punkt.
Hålla mer och bättre ordning på saker: Mitt rum ska inte se ut som ett bombnedslag, så att jag tappar bort allt och mina föräldrar får utbrott. Det ska inte ligga pengar, papper och skolböcker överallt (och nu pratar jag rum, väskor, fickor, skåp), utan jag ska veta vad jag har mina grejer. Ordning, Malin, ordning.

Plus ett till löfte som inte finns med på pappret:
Jag ska bara behålla köp jag är säker på: Jag ska bara köpa saker jag är säker på att jag vill ha. Och om jag nu skulle råka göra ett felköp, så ska jag inte behålla det bara för att jag är för lat för att åka in och byta det. Jag ska verkligen vara hundraprocentigt nöjd med allt jag shoppar.

That's it, det ska jag fixa i år. Vad har ni för nyårslöften?

Kommentarer
J

börja träna mer, dricka mindre och sluta röka.

2008-01-05 @ 10:49:46
URL: http://metrobloggen.se/memorial
Malin

Låter bra - lycka till! :)

2008-01-05 @ 11:04:30
URL: http://www.mln.webblogg.se
J

tack dsamma! :)

2008-01-06 @ 11:40:03
URL: http://metrobloggen.se/memorial

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback