En dag bland alla andra

För någon vecka sen bestämde lärarna på högstadiet att alla skulle "jobbskugga" någon av sina föräldrar idag (det vill säga att följa med dem på jobbet och störa dem lagom mycket och göra en redovisning om det sen.) De sa att det var för att vi skulle få en inblick i näringslivet, men det ryktades i korridorerna efteråt om att de skulle ha some kind of konferensdag och inte ville att vi skulle vara lediga. Visst har vi mysiga lärare? I vilket fall som helst följde jag med min IT-konsult till fader till jobbet. Var helt okej, även fast det jag gjorde mest var att missbruka kaffe-te-choklad-maskinen och göra läxor så att jag slipper stressa sönder nästa vecka.

Image Hosted by ImageShack.us

Och för att spinna vidare lite på gnälltemat (eller spinna vidare och spinna vidare egentligen) så ska väl jag också lägga mig i Britneyddebatten. Fattar inte varför alla jävla paparazzis och journalister bara fortsätter och fortsätter och fortsätter att skriva om hennes graviditetstestsinköp, misskötsel av sig själv och sina barn, drogintag och bisarra uttalanden. Lämna människan ifred! Okej, det är en sits hon själv satt sig i, men ändå - lite sympati kanske? Hela Britneygrejen känns uttjatad och less - vi har tröttnat helt enkelt. Vi vill inte läsa mer, och hon vill troligen inte bli mer negativt omskriven heller. Men antagligen måste hon väl fortfarande sälja lösnummer, annars skulle de väl inte hålla på som de gör. Nej, nu ska jag återgå till mitt chaite och provplugg - och sen ska jag försöka ligga i sängen innan elva. Godnatt!

Update: Hm... klockan var visst redan tio över. Okej, innan halv tolv då!

Kommentarer
fanny

jag ska oxå försöka gå o lägga mej innan halv tolv (not gonna happen) :P

2008-01-19 @ 15:32:04
URL: http://fannie.blogg.se
Malin

Visst är det svårt? Man kommer alltid på något man bara MÅSTE göra precis innan man har tänkt att gå och lägga sig ;)

2008-01-19 @ 18:22:19
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback