Gissa vem som slutar efter lunch idag...

... och dessutom två till dagar den här veckan om inte moi. På grund av utvecklingssamtal. Ha! Så himla skönt! På onsdag och torsdag också, men inte imorgon. Vet inte om det har något med nationella att göra (att vi inte slutar tidigt alltså), läsförståelseprovet är ju imorgon. Känns inte sådär jättebra, med tanke på att min svenskagrupp inte ens har hunnit gå igenom hela häftet. Vi har fått en ny svenskalärare som känner att hon absolut måste förklara ord som novell, ordspråk och destruktiv för oss; och därför har vi inte hunnit igenom hela. Snälla, vi går i nian. Nian. Då vet man vad en novell är - lovar.

Kommentarer
Joie

nej va jobbigt! men, vi fick göra ett gammalt nationellt prov och jag hade inte ens läst igenom häftet och det gick bra ändå! så, don't worry!

2008-02-04 @ 20:26:25
URL: http://joie.webblogg.se/
Anonym

Vad är det då??

2008-02-04 @ 20:32:32
fanny

vad är destruktiv? (nej, förresten, ignorera den frågan). det kommer säkert att gå jättebra på provet. lycka till!

2008-02-04 @ 20:33:40
URL: http://fannie.blogg.se
Malin

Joie: Jag vet, det är asjobbigt! Aha, men det låter bra! Nu känner jag mig lite lugnare :)

Anonym: Vad? Destruktiv?

Fanny: Okej, destruktiv kan jag förstå om man inte vet vad det betyder, men novell liksom. Och ordspråk. Tack så mycket, det lär behövas ;) Och detsamma förresten :)

2008-02-05 @ 08:09:59
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback