Hair issue

Jag är så otroligt trött på mitt hår. Jag har aldrig vågat göra någon stor förändring när det gäller min frisyr (det mest radikala jag gjort i den vägen är väl att låta min lugg växa ut och klippa av håret till axlarna. Och det var när jag gick i fyran. Chockerande!), och jag har aldrig - svimma inte nu - färgat, tonat, slingat eller blekt mitt hår. Det beror väl på att jag alltid varit rätt nöjd med mitt hår, ljusblont, långt, tjockt och lite halvlockigt sådär - men nu har jag verkligen insett hur otroligt tråkigt det är och är verkligen sugen på förändring! Dessutom börjar min uppklippning växa ut nu = tungt hår som blir rakt och platt. Just nu känner jag bara för att färga håret mörkbrunt och klippa lugg - och det bara för att det är den (nåja) totala motsatsen till min nuvarande frisyr. Gaaah!

Men det känns kanske inte riktigt som ett alternativ - tror inte att jag skulle passa sådär överdrivet bra i mörkt hår, även om det är skitsnyggt. Samma sak med lugg, skitsnyggt, men jag vågar inte. Vet inte vad jag ska göra, vet bara att en förändring krävs - och det nu! Några tips? Anyone?

Kommentarer
Cassandra

Jag känner igen mig, det är riktigt jobbigt! Lugg är verkligen superfint, och jag önskar vekligen att jag passade i det. Men om du själv tycker att du inte passar i det skulle jag inte tveka på att skippa dne. Har själv erfaranhet, och utväxten är en mycket, mycket lång period. Annars kan du ju prova på snelugg? :)

2008-02-21 @ 23:09:41
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
lizzy

känner också igen mig ! det är alltid svårt att veta hur man ska göra med sitt hår.
tanken finns ju alltid där "tänk om passar jag inte i det, tänk om förstör jag mitt hår, tänk om bla bla". ska själv klippa mig om två veckor och då tänkte jag chansa på lugg :) - fast jag ska köra på den lite säkra vägen, snelugg.. för de har jag haft förut :) haha. men tror det blir jättebra om du klipper lugg och färga håret, man vet inte föränn man har testat, så go 4 it ! :D

2008-02-22 @ 17:57:04
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Cassandra: Jag vet, så himla svårt! Nä, det blir nog ingen lugg för mig, är verkligen inte säker på om jag passar i det, och utväxtperioden är som du säger lååååång. Snelugg är nog bättre isf, tack för tipset :)

Lizzy: Ja, eller hur, sådär är det alltid. Tror det blir snelugg för min del också, det är snyggt och liksom lite lagom att börja med :D Funderar på att göra lite blondare slingor också till sommaren, fast jag får se... :) Tack så mycket för tipsen iaf :D

2008-02-28 @ 11:02:44
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback