Utmaning!

Ikväll har det inte blivit så mycket gjort för min del, är nämligen kattvakt åt den här underbara lilla saken. Han är så otroligt mysig, kryper upp i knät och vill vara med hela tiden. Just nu sitter han i mitt fönster och kikar ut. Hur som helst, blev utmanad av söta Cassandra att göra den här listan för ett tag sen, och jag är inte den som är den, så det är såklart jag gör den!

Regler:

· Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv.
· Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.
· I slutet av inlägget skriver du 8 personer.


Mina fakta/(o)vanor:

  1. Jag kan i princip alla Sex and the City-avsnitt utan och innan, sitter lite nördigt och läser med högt i replikerna för mig själv när jag tittar. Men så är det ju också världens bästa serie!
  2. Jag gillar smink i alla former och har en relativt stor samling, trots att jag inte ens använder hälften av det. Och ändå vill jag ha mer! Konsumtionshets, någon?
  3. Jag är verkligen livrädd för ormar. Spindlar, höjder och blod stör mig inte - men om någon la en orm i mitt knä skulle jag få riktig panik.
  4. Jag har min morgonrutin och gör alltid allt i exakt samma ordning - sminkar mig, klär på mig, fixar håret, äter frukost, borstar tänderna, letar i panik efter bok/papper/busskort/mobil/iPod (alltid är det något som är borta) och springer till bussen.
  5. Jag har helt klart den längsta tungan i min bekantskapskrets, kan till och med nudda näsan!
  6. Jag hade en konstig tvångstanke som nästan har gått över helt nu; men för ett år sen kunde jag stå och skruva på och av ett lock på en burk tio gånger för att det skulle vara påskruvat med rätt hårdhet liksom. Haha, det låter helt sjukt, och tro mig, det var det också. 
  7. Jag älskar råa burkchampinjoner. Det låter verkligen sjukt äckligt, men det är så gott! Mitt och E's största helgnöje, helt klart!
  8. Jag funderar på att åka som Au Pair till USA ett år efter gymnasiet, men mer om det i ett annat inlägg.

Haha, har jag några läsare kvar nu efter det här? Hur som helst utmanar jag: Lizzie, Joy, Malin, Engla, Fanny och alla andra som känner sig manade att avslöja lite om sig själva!


Kommentarer
J

jag antar utmaningen ;)

2009-01-18 @ 00:11:30
URL: http://engladgroda.blogspot.com
fanny

hmm...ska definitivt anta untmaninen såfort jag har fått igång min NYA blogg!! (tog bort den gamla..)



haha jag funderar oxå på att resa till usa som au pair och jag älskar SATC! we've much in common ;)

2009-01-19 @ 00:03:04
Cassandra

Kul att du svarade på utmaningen, älskar att läsa sånt man förhoppningsvis inte visste om andra bloggar. Och jag kan reletera mig till tungan, min är också helt sjukt lång!



kram

2009-01-19 @ 22:23:28
URL: http://unikacassandra.blogg.se/
Malin

J: Vad bra :D



Fanny: Såg det, hoppas att du kommer igång med den nya snart! :) Ja, haha :D



Cassandra: Ja, vet att jag varit lite dålig på sånt innan, men nu tog jag tag i det på en gång, haha! Ja, jag också :D Haha, äntligen någon som också har en lång tunga, alla andra jag känner har verkligen sjukt korta! Kram

2009-02-15 @ 10:04:50
URL: http://mln.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback