Individuella val

Och så var det måndag igen... Kul. Kul, kul, kul. Men jag ska inte vara negativ nu - för varje dag som går blir det ju faktiskt en dag närmare fredag!

Idag fick jag reda på att vi tydligen ska välja våra första individuella val snart. Trodde det var lååångt kvar, så jag fick lite småpanik (okej, okej, jag har lite drygt tre veckor på mig att välja.) Har kollat igenom kurskatalogen ett antal gånger nu, och det finns inte särskilt mycket lockande. Engelska C, Textkommunikation A och Rättskunskap är det jag skulle kunna tänka mig att läsa, men då har jag fortfarande 50 poäng kvar, vilket är lite störande. Jaja, den dagen, den sorgen. Ni andra som ska välja nu i februari - har ni redan bestämt er för vad ni ska ta?

Kommentarer
fanny

jag måste nog börja med att välja gymnasium ..lättare sagt än gjort :/ usch, det där med individuella val låter jättekrångligt, har inte riktigt fattat vad det innebär än, trots att studievägledaren har försökt förklara det 1000 gånger för mig :D :/

2009-01-26 @ 22:44:20
Malin

Kommer ihåg hur svårt det där med valet vad :( Hade iofs några gymnasium som jag var säker på att jag ville söka till, men det där med rangordningen hade jag ångest över ett bra tag. Men det blir nog bra vad du än väljer, annars kan man ju alltid byta :) Individuella val är ämnen du väljer själv att du vill läsa, om du t.ex. är intresserad av foto kan du välja att läsa en fotokurs osv. :D Kul att man får välja själv, men riktigt svårt att bestämma sig på samma gång :)

2009-01-27 @ 21:00:12
URL: http://mln.webblogg.se/
fanny

jaa..det är just rangordninen som är problemet! alla skolor verkar bra! typ norra real, östra, kungsholmen osv..men det löser sig! :) (man måste ju vara lite positiv hehe)



tack för hjälpen med de individuella valen! det låter fakiskt rätt kul, jag längtar till att jag sjäv får välja några ämnen som jag faktiskt är intresserad av!

2009-01-28 @ 18:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback