Au Pair

Trots att jag bara går i ettan har jag börjat fundera på vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag vill gå på högskolan (såklart) men inte direkt efter studenten - det kommer jag aldrig att orka. Efter tolv års konstant pluggande vill jag ta ett år ledigt och göra något jag verkligen vill göra och dessutom fundera ut vad jag vill bli om jag inte redan kommit på det. Jag har dessutom alltid velat prova på att bo utomlands - så varför inte göra det under det året. Längre än så hade jag inte tänkt förrän för ett par veckor sen, när jag hittade en Au Pair-broschyr utanför min hemska (förlåt) SYO:s rum. Sen dess har jag kollat lite olika sidor (och bloggar också för den delen) och insett att det är något jag verkligen kan tänka mig att göra. Jobba ett år som Au Pair i någonstans i USA. Jag vet att jag är lite väl naiv, jag vet att det inte är så himla lätt att lämna hela sitt liv och allt man är van vid ett helt år, jag förstår det. Men samtidigt, om jag inte vågar kommer jag aldrig få veta vad som finns därute.

Image Hosted by ImageShack.us
Los Angeles, New York, Boston, Chicago, Miami... Jag vill ut i världen!


E är också riktigt på, så förhoppningsvis kan vi åka tillsammans. Och ja, jag vet att det är grymt långt kvar (lite drygt två år) tills vi över huvud taget kan börja ta tag i det på allvar, men man måste väl få drömma sig bort lite när det är mörk slaskjanuari här hemma.

Någon som funderar på något liknande? Eller till och med har gjort det? Berätta!


Kommentarer
Cassandra

Åh vad kul att åka som Au pair :D Det skulle jag verkligen vilja prova, men jag skulle nog inte våga.. Den som lever får se, och jag hoppas du kommer iväg i alla fall!



kram

2009-01-28 @ 18:28:50
URL: http://unikacassandra.blogg.se/
Anonym

ja jag funderar också lite på det, skulle vara kul att göra nåt nytt.Australien elr USA är iaf mina drömresemål! fast jag vågar nog inte heller (: men man vet ju aldrig

2009-01-29 @ 17:10:20
fanny

ps det var jag som skrev den där kommentaren :P

2009-01-29 @ 17:11:46
J

Jag skulle antingen vilja vara au pair i ett år eller plugga i london/paris :) jag får se hur det känns när det börjar närma sig helt enkelt! men jag är inte rädd för hemlängtan längre, har faktiskt blivit av med den ;) men ett år är ändå en väääldigt lång tid. men det är värt det!

2009-01-29 @ 20:26:17
URL: http://engladgroda.blogspot.com
Anonym

fashionstars.blogg.se är au pair i italien. gasnak kul blogg faktiskt =)

2009-01-29 @ 22:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback