Valvaka

Sitter och kollar valvakan på SVT Play just nu, spännande! Har aldrig varit så insatt i ett val tidigare som nu (kan i och för sig bero på att jag var fjorton år sist), men tyvärr får jag inte rösta eftersom jag är född i november. Jäkligt dåligt det där tycker jag, man borde räknas som myndig från första januari det år man fyller arton tycker jag.

Det som gör mig riktigt mörkrädd och besviken dock är att Sverigedemokraterna har fått 5,9% av rösterna enligt senaste prognosen. Det är så tragiskt att folk inte förstår att många av de så kallade "politikerna" som arbetar för högerextrema och främlingsfientliga SD är gamla nynazister, och har sagt saker som att invandrare har en medfödd kriminell gen. Det är att gå tillbaka till den fruktansvärda rasbiologin som jag trodde försvunnit från Sverige, och det är att skapa ett inskränkt och omänskligt land. Och att detta parti eventuellt kommer få en vågmästarroll är ju bara en mardröm. Ett skämt.

Just nu känner jag nästan att det inte spelar någon roll vilket block som vinner, bara Sverigedemokraterna inte kommer in i riksdagen.

Kommentarer
Elin

Hej! Jag ska börja sälja bloggdesigner så titta in på bloggen om du är intresserad :)

2010-09-19 @ 22:25:58
URL: http://geniet.blogg.se/
Alice

håller helt med dig, det är för jävligt att SD förmodligen kommer in i riksdagen. fattar inte vilka obildade idioter som röstar på ett parti med nazistiska och rasistiska värderingar. det är sjukt.

2010-09-19 @ 22:58:29
melinda

sv: haha jag är också värdelös på att sy! tröjan ser bra ut från långt håll men om man kollar nära så är det jättemånga fel på den :)

2010-09-20 @ 15:52:00
URL: http://melindanilssons.blogg.se/
filippak

vad tkr du om min blogg? :)

2010-09-30 @ 20:36:14
URL: http://filippakronholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback