Bildbomb - New York

Har så galet mycket bilder från NYC som jag vill visa, men jag har insett att det bara inte går att visa alla. Men några tänkte jag lägga upp nu i alla fall, och så kommer det säkert bli fler lite sporadiskt i framtiden. 

Åh, när jag satt och kollade på de här nu fick jag bara ett sånt otroligt sug efter att åka tillbaka. New York, I love you.


Älskar kontrasten mellan stad och natur i Central Park, helt fantastiskt.


Åkte bland mycket annat förbi Parsons School of Design där Project Runway spelas in, och det stora glashuset där Cosmopolitan, Marie Claire och en massa andra kända tidningar har sina kontor.


 
Någon gång i livet ska jag bo så här. På en trädkantad gata på Upper East Side, med en doorman i uniform som öppnar dörren för mig varje gång jag går ut.


Times Square med galet mycket folk, och min goda Caramel Frappuccino som fick mig att överleva de dagarna det var 35ºC ute.


Times Square på natten. Helt sjukt att det är minst lika mycket människor där då som på dagen. NYC är verkligen staden som aldrig sover.


Ground Zero sett ovanifrån. Ser mest ut som en byggarbetsplats nu, men det ska bli två stora memorials där tornen tidigare stod (de fyrkantiga groparna), plus två nya skyskrapor och en tågstation tror jag.

 
Fantastisk utsikt från Empire State Building. På bilden till vänster ser man Central Park lite längre bort, och på den högra vackra Chrysler Building.


Solnedgång över Hudson River, sett från Battery Park som låg rätt nära där vi bodde.

 
Måste tipsa om dessa två restauranger, först The Boathouse i Central Park som har jordens mysigaste brunch med utsikt över en damm där folk ror omkring i små roddbåtar, och sen Rosa Mexicano (Lincoln Center) som har sjukt goda Chicken Quesadillas med riktigt stark Guacamole. Mums!


Kommentarer
frida

yes:)



åhhh new york! det är min dröm att åka dit;o

jättefina bilder! :)

2010-09-13 @ 23:00:33
URL: http://umeflikkaa.blogg.se/
cassie

åh, gud vilka fina bilder! ser heeeelt fantastiskt ut, precis som jag tänker mig det! :)

2010-09-14 @ 20:37:52
URL: http://caslie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback