B.U.S-tips

Med värmen kommer de bara benen - och kanske också insikten om att ens ben kanske är en aning för bleka för att visas offentligt. Och alla vet vi ju att solarium ger ökad risk för hudcancer, och dessutom är ganska dyrt. Så därför är brun-utan-sol helt klart the way to go! Men för att få det där perfekta glowet behövs lite förberedelser och knep, så tänkte ge er några av mina bästa tips :)

♥ Använd aldrig samma brun-utan-sol-kräm i ansiktet som på kroppen. Feta bodylotions är aldrig bra att smörja in i ansiktet, de är inte gjorda för den känsliga huden där och täpper till porerna. Jag använder Clarins Multi-Eclat Auto-Bronzant som jag gillar jättemycket. Den är ganska dyr, men den räcker länge och är helt klart värd pengarna.

♥ Om möjligt, tvätta dig inte med tvål precis innan du smörjer in dig. Tvålens låga PH-värde kan nämligen göra att färgen blir ännu mera gulorange, inte precis det resultatet man vill åt...

♥ Som de flesta vet måste man tvätta händerna efter man har smörjt in sig med brun-utan-sol för att undvika fula ränder och fläckar. Men det är inte så kul med likbleka händer heller. Därför kan man hälla lite brun-utan-sol på en pad och stryka på ett tunt lager på handryggen. Inga fläckar och inget kladd - superbra!

♥ Om man lätt får fläckar runt ögonbryn och hårfäste kan man lägga ett lager vaselin precis där, då kan krämen nämligen inte sjunka in i huden.

♥ Och sist men inte minst, det är viktigt att ha en exfolierad, återfuktad hud när brun-utan-solen ska fram. Annars fastnar det lätt mer färg i de torra hudpartierna, och det är ju inte så himla snyggt.


Mina BUS-favoriter - Clarins Multi-Eclat Auto-Bronzant, Dove Summer Glow och solpuder från i.d Bare Minerals

Själv använder jag Dove Summer Glow (en blandning av body lotion och BUS)  på kroppen, då det sällan blir fula ränder och fläckar eftersom man gradvis bygger upp en bränna. Har aldrig varit med om att den färgar av sig på varken lakan eller kläder heller. Kostar bara runt 59:- också har jag för mig, riktigt bra!

Kommentarer
AMANDA FALK

bra tips :) jag gillar dove!

Ha en riktigt härlig dag i det fina vädret!

2010-05-20 @ 10:37:13
URL: http://amandafalk.se
Hanna

Hejsan ! Jag har startat en frågestund på min blogg <3 Det skulle vara jätte kul om du skulle vilja ställa lite frågor =) Tack så länge . Kramar /Hanna <3

2010-05-20 @ 18:06:49
URL: http://hannathorsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback