Budgettips - foundation

Ville bara ge er ett litet tips på en foundation! Jag har i flera år varit trogen Bare Escentuals i.d, som jag tycker är helt fantastisk. Bra för hyn och man får en jättefin naturlig lyster. Min tog nyligen slut, men jag bestämde mig för att vänta tills jag kommer till USA med att köpa en ny, eftersom det nästan är halva priset på dem där. Så jag behövde alltså en lite billigare "mellanperiodsfoundation" att ha över sommaren, och valde då att köpa en mineralfoundation från L'oréal istället, True Match Minerals (den med inbyggd borste i locket ni vet.)

Hade inte så höga förväntningar på den, men den var faktiskt riktigt bra! Lagom täckning, fin lyster och smälter ihop bra med huden. Dessutom är den inbyggda lilla borsten perfekt om man inte orkar släpa med sig sin stora kabuki i väskan, eller kanske inte har någon alls. Just nu är det dessutom kampanjpris på Åhléns, och den kostar bara 145:-. Fynd säger jag!



Mineralsmink är fantastiskt, ser väldigt naturligt och är mycket bättre för hyn än vanlig foundation. Kostar ofta lite mer, men är helt klart värt det enligt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback