Dan före dan

Jag tycker att den tjugotredje december är en så mysig dag, en av de bästa innan jul. Det är då man klär julgranen (även om jag är mindre sugen på det än vanligt, såg att man måste knyta i snörena själv på alla julgranskulor jag köpt till i år), slår in de sista julklapparna, rimmar, bakar pepparkakor och julpyntar. Än har vi inte riktigt börjat än, men snart så.

Hoppas bara på att jag kommer få lite mer julkänslor än vad jag fått hittills under dagen - morgondagen känns tråkigt nog som vilken dag som helst. Vart tog pirret i magen som man hade som liten vägen egentligen?

Kommentarer
lizette

svar: vi åkte till ett ställe som heter barga, i italien. det är några italienare som har kommit hit till gällivare och köpt ett slott, så då bjöd de oss (con amore-kören) till italien för att sjunga, ha julkonserter och sånt :) det var hur kul och mysigt som helst!



och ja håller med dig, 23 december är en speciell dag :) men det "pirret" som man kände förut, var har det tagit vägen ? om ja ska vara helt ärlig också, så har ja knappt hunnit tänka på julen under senaste tiden. det har vart så mycket annat! har knappt haft tid att pynta mitt eget rum, och julgranen pyntade de utan mig eftersom ja var i italien då. men det är sånt som händer, ska försöka ta det lugnt de här dagarna, för trotts allt så är det jullov och julafton i morgon ;) helt ofattbart, god jul till dig i alla fall ;)



ps: haha åh, ja lyckas alltid skriva alldeles för långa kommentarer i din blogg ;) men hoppas du överlever att läsa ändå ;)

2008-12-23 @ 12:09:48
URL: http://lizetty.blogg.se/
Karin Herngren

Ja, det är sannerligen en smula trist att man inte riktigt kan få tillbaka det där julpirret i magen - det är ju så mysigt =) Men jag tror att du kommer få en kanonmysig julafton ändå. God Jul på dig!

2008-12-23 @ 23:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback