Mystery Game

Image Hosted by ImageShack.us
 En av de mest spektakulära höstkollektionerna när det gäller smink är nog Lancômes "Mystery Game" som är skapad av ingen mindre än Gucci Westman! Såklart innehåller kollektionen en hel del nya nyanser på "gamla" läppglans, läppstift och ögonskuggor, men också några nya produkter:

Först och främst har vi Destiny Cube, en "tärning" (det är meningen att du ska kasta den och se vilken ord som kommer upp, och det ordet ska vara inspiration till din makeup den dagen) som innehåller två ögonskuggor, två gloss och två speglar. Gucci sägs ha fått idén till askens utformning från en kinesisk ask från 1800-talet som hon fått i present. Kuben finns i två olika färgskalor, dels Charisma (en mossgrön och en rosa skugga plus ett ljusrosa och ett mörkrosa gloss) och dels Deep Fascination (en aprikosfärgad och en ljusgrön skugga plus ett rosa och ett mörkrosa/vinrött gloss.) Känner faktiskt inget speciellt stort habegär, tycker inte att designen är sådär överdrivet snygg, och även om det är en kul idé, snygga färgmatchningar och en lyxig tyngd i kuben (den känns verkligen inte plastig), så är den inte värd 495:-.

Något som jag kanske hellre skulle vilja ha är Baume Baiser, en "kudde" av lipbalm som både ska funka som underlag för läppstift och som.. typ balm. Det ska bli lite färg och lite glans, men inte glossigt. Finns bara i en nyans, Rose Marshmallow, men jag tycker om den. Söt och ljusrosa. "Kudden" är inte en applikator med gloss i som många tror, utan det är helt enkelt produkten som är formad så.

Även ett nytt nagellack, Le Magnitique, finns i kollektionen - men inte vilket nagellack som helst.. Det skapar nämligen mönster i ditt nagellack med hjälp av magnetism! När du målat på det andra laget lack på dina nagel, håller du den mot magneten som sitter på ett avtagbart skal på flaskan. Efter fem sekunder så har du ett mönster på nageln som skapats med hjälp av just magnetism (det är något magnetiskt i lacket.) Innovativt, javisst, men snyggt? Njae.. Sist men inte minst är det en kajalpenna med "tvådelad" spets som är formad som en ätpinne. Ena halvan av spetsen är guldig, medan den andra är brun eller svart (beror på vilken av pennorna du köper.) Inget som jag skulle köpa direkt, men det är ju smart med två pennor i än, även om jag tror att det främsta syftet med den här var att man skulle kunna måla ett dubbelt streck.

Det var det, som sagt, inget som jag är direkt lyrisk över. Är ni? Nu - lite välbehövd manikyr och pedikyr för min del. Och så måste jag duscha. Och ringa M. Och planera vad jag ska ha på mig imorgon (haha, brukar aldrig göra det, men första dagen i skolan är första dagen i skolan.) Och tusen grejer till. Hjälp!

Update: Har hittat två bloggar som testat lacket och sedan lagt upp bilder på resultatet. Here you go!

Kommentarer
Joy

jag skulle vilja prova nagellacket, men färgen ser inte så rolig ut om det är den vinröda...

2007-08-23 @ 13:37:43
Malin

Nä, tycker inte det heller, men tyvärr finns bara den där vinröda färgen, Bordeaux Esmée :/ Fast om du har tur så kanske de släpper fler färger sen :)

2007-08-23 @ 20:18:04
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

säger som joy. jag skulle också vilja prova nagellacket men det vore roligare om det fanns någon annan färg också, så det är väl bra att hoppas att de släpper fler färger senare :)

2007-08-24 @ 11:30:47
URL: http://lizzzien.blogg.se
Joy

vad dåligt! jag tror inte det är många ungdommar som vill ha den färgen, hoppas verkligen att de släpper någon roligare färg!

2007-08-24 @ 11:44:56
Malin

Lizzy: Ja, precis :) Dock är jag inte helt säker efter som att det är en limited edition, men jag säger till så fort jag får reda på någonting :)
Joy: Jag tror nog inte det heller, även om färgen inte är riktigt så vinrödgrå som jag trodde (den är mer åt det lilabruna hållet.) Titta själv på länken till All Lacquered Up :) Och som jag sa till Lizzy, det är en limited edition, så det är inte alls säkert att det kommer fler färger.. :/

2007-08-24 @ 16:27:08
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback