Prao, ansiktsbehandling, ett par skor och några halsband

Reklambyrån som jag skulle praoa på var jättebra! Det var vitt, stort, modernt, luftigt och helt nyrenoverat. Jättefint. Fick inte göra så överdrivet mycket idag, kopiera lite papper, kolla lite mejl, ringa till någon och fråga om var någon bild i någon annons var tagen och typ såna saker. Alla hade jätteunderbart söta iMacs, jag vill bara ha dem. Fast jag är inte van Macanvändare direkt, det tog mig typ tre timmar att klura ut hur Firefox fungerade ;) Men så är man ju teknikundret själv också.. not ;) Efter jag slutat åkte jag in till stan, mötte mamma och så gick vi till el ansiktsbehandling. Och det var så himla underbart. Jag fick ligga på typ en säng med täcke och allt, och så blev jag rengjord, portömd (låter så himla äckligt, I know, de hade värsta ångmaskinen och ångade upp mitt ansikte i typ en kvart så att alla porer skulle öppnas. Jag fick stora andningsproblem på grund av de tio kilo snor som sitter fast i mitt huvud), ansiktsmassage, handmassage och massor med krämer och vätskor i ansiktet. Och så fick jag svarta fransar och noppade ögonbryn. Wunderbart!

Köpte ett par skor också (det kommer bli farligt för mig att gå i Fältan varje lunch), ett par svarta ballerinas som är så underbart mjuka och bekväma att det typ känns som om man har duntofflor på sig. De såg inte ut som det svarta drömparet ballerinor jag hade tänkt mig, men om man tänker på hur sköna dem är så väger det liksom upp att utseendet inte är perfekt. Tror att de får stanna kvar i alla fall. Måste köpa såna där ballerinaskostrumpor också. INTE nylon. Hatar nylon. Ikväll har jag varit ute med M&E, planerat en del för helgen och så, och sötaste E hade köpt två halsband åt mig <3 Nu blir det sova (måste upp sex imorgon.) Bilder läggs upp imorgon, är för trött nu ;) Buorre idja! (mygod vad jag är bra på samiska alltså)


Kommentarer
Joy

Åh du verkar ha haft kul på din praoplats :) jag längtar tillbaka till min, som tur är kanske jag ska sommarjobba där :)

vart gjorde du ansiktsbehnadligen förrsten? :) hru mkt kostade den?

2007-04-11 @ 10:34:02
URL: http://kanelpinglan.blogg.se/
lizzy

åh det låter som om du haft en kul dag, kul att du trivs på din praoplats :) åh vad avundsjuk jag blir det där med ansiktsbehandlingen och det dära :) kul att du hittade ett par skor också. jag var på stan idag för jag skulle köpa ett par leopardfärgade ballerinaskor. men just i sista sekunden, (efter att ha provat dom i en timme ungefär) då jag skulle gå till kassan och betala så provade jag dom en sista gång och märkte att man fick skavsår av dom, så jag köpte dom aldrig. jag lovar, dom var världens finaste men hur kul är det att gå med skavsår en hel sommar pga ett par skor.. ne, jag får hitta ett par andra :D men det var ju så synd, för de var så snygga. haha förlåt, nu sitter jag och babblar i din blogg. det här borde jag ju skriva i min ist, men men (:

2007-04-11 @ 14:57:01
URL: http://lizzzien.blogg.se
Jenny

din prao verkar rolig :) kan du inte visa bild på skorna?

2007-04-11 @ 18:04:30
URL: http://chocolatecoveredcherry.blogg.se
mimmiii ^^

saknar dina kommentarer i min blogg, man är som van att det alltid finns en kommentar från dig, haha mina favorit kommentarer är ändå dina, du är så ärlig, och verkligen glad o positiv samtidigt..
men vars haru tagit vägen :O

2007-04-11 @ 18:36:37
URL: http://comeandkissme.blogg.se
Linda

Verkar jätte roligt! Och med det där ansiktsmassage verkade ju hur trevligt som helst!!

2007-04-11 @ 20:47:35
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Joy: Vad kul med sommarjobb :D Speciellt på ett ställe man tycker att det är kul att vara på, och får pengar för det :D Ansiktsbehandlingen gjorde jag på Beauty Center på någon gata på L (haha, kommer aldrig ihåg gatnamn), det är en skola där folk utbildar sig till hudterapeuter och så, så därför är det lite billigare än vanligt, runt 500:- tror jag att det kostade, och om man skulle gjort det på en "vanlig" salong skulle det nog kostat det dubbla. Och tjejen som gjorde det på mig var hur duktig och trevlig som helst, så man behöver inte vara rädd för att det ska bli fel (även fast alla är olika duktiga såklart) :)

Lizzy: Japp, det var riktigt kul :) Det var verkligen underbart skönt, perfekt att önska sig i present också :) Hoppas att du också får gå på ansiktsbehandling snart :) Gud vad synd det där med skorna :/ Det är alltid så, man bara älskar ett par skor och de är världens finaste, och sen sätter man på sig dem och så skaver de sönder hela foten. Usch! Hoppas du hittar ett annat par som både är snygga och inte skaver :D

Jenny: Det är ganska kul faktiskt :) Visst kan jag göra det, lägger upp en när som helst :D

Mimmi: Naaw, vad gullig du är :* Har inte blivit att jag kommenterat så mycket i någons blogg nu på senaste tiden - förlåt! Det ska bli ändring - lovar :) Tycker om din blogg jättemycket, så det har verkligen ingenting med den att göra :)

2007-04-11 @ 21:15:32
URL: http://www.mln.webblogg.se
Malin

Linda: Ja, ansiktsmassagen var nog det bästa.. haha ;)

2007-04-11 @ 21:27:13
URL: http://www.mln.webblogg.se
company

min mamma fick mig att börja med ansiktsbehandlingar, underbart :) alla borde göra det tycker man, huden mår great efter ett par gånger.

men jag går hos en utbildat, som har det som jobb och hon är super duktigt (även mi madre går där) men det kostar inte 1000 kr (du skrev''runt 500:- tror jag att det kostade, och om man skulle gjort det på en "vanlig" salong skulle det nog kostat det dubbla'' men det kan ju vara annorlunda från salong till salong ;P)

2007-04-20 @ 21:46:37
URL: http://company.blogg.se
Malin

Ja, eller hur, det är underbart skönt och man får så himla fin hud! :) Märkte skillnad på min redan efter första gången! Fast precis timmarna efter var man typ helt röd i ansiktet ;)

Ja, det är klart att det varierar från salong till salong, men för ögonbryn + ögonfransfärgning, ansiktsmassage, handmassage, portömning, peeling, ansiktsmask, rengöring plus massor med mer saker, får man nog inte för 500:- på en "riktig" salong :)

2007-04-20 @ 23:14:29
URL: http://www.mln.webblogg.se
company

har ingen anning vad ''mitt'' kostar då mamma betalar haha, men jag gör inte ögonbryn + ögonbrynsfärgning så kör man även det då är nog 500 kr rätt ''billigt'' ;P

men att man ser ut som en prickig korv i ansiktet timmarna efter står man ut med när man vet hur bra huden blir :)

2007-04-20 @ 23:23:59
URL: http://company

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback