Malin testar: Depend Mininagellack

Image Hosted by ImageShack.us

Produkt:
Depend Mininagellack i den knallrosa nyansen Nr.051 (ser inte alls ut som på bilden, är mycket ljusare och knalligare, men det är svårt att fånga nyanser på bild, speciellt när det är mörkt ute som det var vid tillfället jag fotade det här.)
Färg: Blev faktiskt positivt överraskad, lite billigare nagellack har ofta en förmåga att ha en mycket ljusare nyans på nageln än i flaskan, och för att få en riktigt täckande färg måste man applicera två-tre lager. Men Depends lack täckte med bara ett lager, och om man vill ha en djupare nyans är det bara att måla på ett lager till.
Hållbarhet: Okej, det här lackets hållbarhet beror helt på om du har överlack eller inte. Provade först att bara måla ett lager nagellack och sedan ett genomskinligt ovanpå, men redan nästa dag hade färgen skavts av nageltopparna. Jag tog sen bort allt, målade på ett nytt lager med färg, ett genomskinligt och ett lager överlack, och nu har färgen hållt i fem dagar. Inte illa för 25:-! Men överlack är som sagt ett måste. Jag kör med Depends egna.
Konsistens: Lagom, inte för tjock och klumpig och inte för tunn och rinnig. Perfekt helt enkelt.
Pris: 25:- för 5 ml. Helt perfekt när man vill prova en ny nyans, precis som jag ville göra med det knallrosa, och inte köpa en dyr niomillilitersburk som ändå bara torkar. Då är det mycket billigare och mer praktiskt att köpa en till femmillilitersflaska ifall man nu skulle göra slut på den. Däremot så torkar ju lack av naturliga skäl fortare i mindre flaskor, men 25:- är ju alltid 25:-.
Torktid: Tog riktigt lång tid innan det var helt torrt. De flesta nagellack jag har provat har torkat någorlunda på tio minuter, men det här var nästan lite kladdigt efter en kvart! Inte bra alls.
Övrigt: Penseln är lagom stor, inte sådär pytteliten som den ibland kan vara i minilack. I vanliga fall brukar jag gillar jättestora penslar som man bara behöver dra två eller max tre drag för att täcka hela nageln (minimera antalet ränder och klumpar), men Depends pensel och lackkonsistens var helt perfekt, det blev inte minsta lilla rand! Glansen är det lite (observera lite) sämre med, det är inget superglossigt lack. Men med ett genomskinligt över och sen överlack så såg det precis så där nylackat shiny ut som jag vill ha det.
Betyg: Image Hosted by ImageShack.us
Fyra M av fem. Minus för den långa torktiden och att det inte glänste så mycket, men annars, vad mer kan man önska sig av ett lack? Bra färgutval, lagom stora flaskor, lagom stor pensel, bra konsistens.. I slutet blir Depends minilack ändå ett bra och mycket, mycket prisvärt lack för det väldigt låga priset.

Och härmed inviger jag min nya kategori där jag kommer testa allt möjligt. Som namnet säger. Ehum.

Kommentarer
lizzy

vad kul med "malin testar" iden, jag ser fram emot när du testar mer :) åh jag gillar verkligen depend, billigt och bra. men jag kan hålla med dig, det tar ett bra tag innan de torkar.

2007-04-05 @ 08:28:21
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Åh, tack så jättemycket :D Det ska jag verkligen göra, har en nästan färdig (Dove Summerglow) :) Ja, de är jättebra, men som sagt jobbigt när man måste sitta still i en kvart eller mer utan att det torkar :/

2007-04-05 @ 19:37:40
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback