Inmålad

Sitter och skrattar här för mig själv även om min fredagskväll är lite förstörd. Är nämligen inmålad i mitt rum! Min mamma inledde idag projekt måla-om-trappan, och har slipat, spacklat och grundat hela dagen. Gick upp på mitt rum på övervåningen efter middagen för att göra mig i ordning, vilket mamma inte tänker på så hon börjar måla på oljefärg i hela trappan. Fick lite panik när jag märkte att trappan var full med blöt färg, men tänkte att den lär väl torka rätt snabbt. Men det gjorde den fan inte, sexton (!!!) timmar tar det innan den är helt torr. Så nu sitter jag där jag sitter resten av kvällen och natten. Underbart! Haha, kan inte annat än skratta åt det.

Har funderat på lösningar såsom slide nerför stupröret utanför mitt fönster, och att knyta ihop lakan som de alltid gör i filmer och fira mig ner, men insåg att ingen av dem skulle fungera speciellt bra. Andra tips? Har tyvärr inget Rapunzelhår.

Kommentarer
Lara

hahaha stackars! du får väl gå och lägga dig tiiidigt eller nåt så du får tiden att gå. men surt en fredagskväll

2010-10-01 @ 22:16:03
alice

sv: taack! allt bra med dig ? :)

2010-10-02 @ 00:13:30
URL: http://aliceellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback