Aj!

Mår inte alls bra idag, har skitont i munnen efter att ha fått en tjockare tråd (eller vad det nu heter... skena kanske) i min tandställning, plus att jag har feber och ont i halsen. Verkligen perfekt timing, nu när det är valborg och långhelg och allt... Ska tillbringa resten av kvällen tillsammans med dem här och hoppas att allt hinner gå över till imorgon. Hoppas hoppas hoppas!

Retouch - Jessica Biel


När man, som till exempel nu, inte har något bättre för sig (annat än att plugga och städa förstås, hömhöm) så kan man sitta och retuschera bilder som tidsfördriv. Här har jag snyggat till redan supersnygga Jessica Biel lite. Det blev inte sådär överdrivet bra, men ni får ha i åtanke att jag är något av en nybörjare när det gäller sånt här, haha. Hon har i vilket fall som helst fått:

- Lite slätare, mattare, brunare och jämnare hy
- Rouge, mascara, highlighter, ögonskugga, läppsyl och kajal
- Vitare ögonvitor
- Mindre påsar under ögonen
- Lite mörkare ögonbryn
- Pyttelite vitare tänder

Ganska kul att sitta och retuschera människor egentligen. Svårt att hitta bilder att använda bara, alla offentliga personer är ju redan retouchade till tusen, haha.

Stringjeans

Image Hosted by ImageShack.us

Hahaha, om blåsapan var det smartaste jag sett på länge, så var det här definitivt det fulaste! Vad säger ni, något som ni skulle sätta på er eller?

Nä, nu ska jag rusa till bussen och möta E, och sen blir det hårklippning (för min del) och shopping som gäller. Ha en bra söndag - med eller utan stringjeans!

Jag vill ha en blåsapa!

Image Hosted by ImageShack.us
Just nu när jag är i full färd med att måla mina naglar inser jag hur mycket jag behöver en blåsapa - den mest nödvändiga onödvändighet jag sett på länge! Man trycker bara på bananknappen, och sen blåser apan naglarna torra. Smart! Frågan är då bara vart kan man köpa det här lilla blåsdjuret. Bara på internet eller? Någon som vet?

Avslutningsbal?

Till avslutningsbalen som niorna i vår skola ska ha i juni hade jag såklart tänkt att ha på mig någonting lite finare än sådant man går i varje dag. Absolut inte långklänning, men typ en cocktailklänning i något sidenaktigt material kanske och kuvertväska. Och snygga skor såklart.

Men efter att ha pratat med några av tjejerna i klassen så fick jag reda på att de planerat att ha helt vanliga sommarklänningar och typ ballerinaskor. Okej att man kanske inte behöver köra på långa handskar och långklänning som sagt, det känns ju onekligen en aning overkill, men lite uppklädd kan man väl i alla fall vara. Det är ju liksom avslutningsbalen. Nä, lite trist tycker jag att det är, men för att se det från den positiva sidan så blir det lite enklare också. Nu letar jag söt, blommig sommarklänning och snygga heels istället, vilket jag antar är något lättare att hitta än en snygg och lagom fin cocktailklänning. Men ändå... Tråkigt!


Sol, sol, sol

Image Hosted by ImageShack.us

Om det var något som kunde göra mig lite gladare så var det ändå det här (okej, och typ tusen andra saker, men ändå - sjutton grader! Och det är redan typ sju ute.) Blir definitivt klänning för min del idag. Det enda negativa med det här är väl att alla de fräknar som redan poppat upp i mitt ansikte kommer få sällskap av ungefär fem miljoner till. Uäh, vill inte ha fräknar! Jättesött på andra, men på mig... Nej.

Nervositet

Jag vet, jag vet, jag har varit världens sämsta bloggerska de senaste dagarna (haha, där var jag snubblande nära att säga "dåligaste". Fattar inte varför det inte är ett riktigt ord, det låter ju så... rätt) men jag är sönderstressad av allt vi har att göra i skolan just nu. Vet att jag tjatar om det om och om igen, men det är verkligen så det är.

Dessutom är en grej jag är hur nervös som helst inför som jag pluggat till större delen av kvällen (med paus för middag, bloggläsande, Top Model, ett avsnitt av SATC och lite sånt), nämligen ett föredrag på engelska som jag ska hålla imorgon. Är inte alls nervös att prata inför människor normalt liksom, men just när jag ska hålla ett förberett föredrag (speciellt på engelska) själv inför en stor grupp med människor så blackoutar jag totalt och glömmer typ allt jag ska säga alternativt pratar extremt snabbt. Inte alls kul. Plus att jag har nationellt prov i matte och svenskaprov på satsdelar imorgon också. Vilken enormt underbar dag jag har framför mig imorgon alltså!

Sommardoft (dagens i-landsproblem)

Över 12 grader idag mitt på dagen - I like! Har ätit brunch och druckit smoothies med E i solskenet hela förmiddagen, hur mysigt som helst! 

Nu när det äntligen, äntligen, äntligen börjar bli varmt igen, och sommaren närmar sig, så har jag återigen inlett en jakt på en ny sommarparfym. Nåja, försökt att inleda i alla fall. Gillar verkligen min Be Delicious, men jag har kört på den ett bra tag nu, så det känns som att det är dags för något nytt.
Image Hosted by ImageShack.us

Men trots att jag vid ett oräkneligt antal tillfällen verkligen haft de allra bästa intentioner att lukta mig igenom hela Åhléns Citys parfymavdelning och hitta den där perfekta doften, så har det aldrig blivit av. Det finns helt enkelt alldeles för mycket parfymer, och alldeles för lite tid att lukta på dem, haha. Därför undrar jag nu - har någon där ute något tips på någon somrig, lätt parfym som luktar... gott? Eller som ni åtminstone tror luktar gott? Känns som att det blir lättare att börja leta om man i alla fall har något att gå på :)

Dop

Image Hosted by ImageShack.us

Nja, det var inte riktigt läge för bara ben idag, så det blev strumpbyxeklätt som gällde istället. Själva dopet var fint och sådär, men eftersom att de som var där var antingen typ fyrtio eller två år så var själva grejen efteråt inte sådär jätteöverdrivet underhållande för min del. Satt mest och åt, haha.

Nä, nu ska jag byta om och möta upp E. Ha en jättebra lördagskväll!

Och nej, bilden är inte tagen hemma hos mig (har inte för vana att ha fotografer på gamla präster på väggarna), och det är skugga under min arm, och ingenting annat, haha.

Friday, I'm in love

Image Hosted by ImageShack.us

Äntligen har mitt paket från H&M kommit! Bikinin passade som tur var nästan helt perfekt, och skorna satt också bra även om de var pyttelite för stora (till min stora lycka då jag i vanliga fall har storlek 39,5 och de här var 39, haha.) Nu ser jag bara fram emot att få provbada bikinin utomhus; men det kommer nog dröja ett tag tills dess. Ett alldeles för långt tag.


Jag kom in!

Blev inte alls mycket bloggat igår heller, mest på grund av att jag missuppfattat en lärare om deadlinen till en uppgift. Jag var helt säker på att senaste inlämningsdagen var på måndag, men det var tydligen idag. Och så sa hon som våra lärare typ alltid säger; lämnar man in uppgiften för sent så kan man bara få G på den. Alltså satt jag fastlåst vid datorn i flera timmar igår, inte kul!

Image Hosted by ImageShack.us

Just nu har jag i alla fall en tvåtimmarsrast (efter att ha haft världens jobbigaste konditionstest på gympan, är helt död!), och var tvungen att gå hem för att fixa det sista på uppgiften och skriva ut den. Hur gick det för er på den preliminära gymnasieintagningen förresten? Själv är jag rätt nöjd, kom in (om än preliminärt) på mitt förstahandsval. Dock var jag bara fem poäng över intagningsgränsen, så jag har en känsla av att jag måste höja mig i ett par ämnen för att klara av den slutgiltiga intagningen. Nej, nu ska jag fortsätta att försöka få våran skrivare att samarbeta med mig, vilket inte är helt lätt... Vi hörs senare ♥

Preliminärt

Blev inte mycket till bloggning igår, men jag hann verkligen inte. Hade så otroligt mycket plugg att få undan att bloggen hamnade ganska långt ner på min prioriteringslista. Men idag blir det bättring!

Idag är också dagen när man får veta det preliminära intagningsresultatet till gymnasiet. Har redan varit inne och kollat, men det har inte hänt någonting. Någon som vet när de läggar upp resultaten? I och för sig är det här inte så jätteviktigt, men jag kan inte låta bli att vara lite nervös ändå, haha. Jag vill veta nu!


"I'm a mom"


Hur mycket jag än borde plugga så sitter jag ändå och kollar på Desperate Housewives. Inte bra. Var i vilket fall som helst tvungen att lägga upp det här Youtube-klippet som jag hittade på Denices blogg. Hahahaha, älskar det!

Ny design på ingående

Blev ingen dopklänningsshopping idag, och inte särskilt mycket plugg heller för den delen. Har suttit och pillat med en ny design till bloggen istället. Är så obeskrivligt trött på den här fula, mörka designen som jag har haft hur länge som helst; så det ska bli skönt att byta till en ljusare (och förhoppningsvis också snyggare) snart. Är inte riktigt färdig med headern än, och jag har lite problem med en del HTML-koder (någon som vet hur man flyttar profilbilden?), men jag hoppas att jag ska hinna få färdigt den någon gång under veckan i alla fall.

Förresten ska blogg.se tydligen byta bloggplattform igen. Hoppas verkligen att det inte strular lika mycket som förra gången, och att vi får mer information än vi fick sist. Fast i och för sig, kanske inte ska kräva för mycket, det är ju trots allt en gratistjänst...

Update: Förresten, det kanske är en dum fråga, men vad är egentligen skillnaden på blogg.se och webblogg.se?

Dopkläder

Image Hosted by ImageShack.us

Idag har jag studiedag, så himla skönt! Skulle egentligen behöva åka in och leta dopkläder (eller okej, ännu mer egentligen skulle jag behöva plugga) till min kusins dop som är på lördag, men jag tror ärligt talat inte att jag orkar. Funderar på att ta min skolavslutningsklänning från förra året, men jag vet inte om den är lite för somrig. Vad tror ni? Vad ska man ha på sig på ett dop i mitten av april egentligen?

Det här känns så otroligt ytligt att skriva om efter det här, jag vet, men jag vill bara tänka på något annat en liten stund.

Hon är hittad

Fan. Fan fan fan. Lilla Engla är död, och den 42-årige mannen som varit misstänkt i flera dagar har erkänt att det var han som mördade henne. Hur fan kan man göra så mot en annan människa? Mot ett litet barn? Är så jävla arg, så jävla ledsen och helt iskall i magen. Hur dåligt måste inte hennes familj må? Bara tanken på att de aldrig mer kommer få se sin dotter i livet måste vara outhärdlig. Fy fan, kan inte ens tänka klart längre. Undrar bara varför.

Do you want to prenumerera?

Image Hosted by ImageShack.us
Nu finns även jag på Bloggkoll! Dock tog det mig ungefär en kvart att fundera ut hur man över huvud taget la till bloggen (intelligens!), och sedan råkade jag nog göra något fel, för istället för Malin så står mitt URL som namn. Någon mer kunnig person än teknikmissanpassade jag som vet hur man fixar?

Vi vann!

Nu är jag hemma igen - sjukt trött, men glad! Vi vann faktiskt, kanske inte en jättestor bedrift med tanke på att det inte var speciellt många lag som var med och tävlade, men i alla fall! Är alldeles för trött och har alldeles för ont i kroppen för att orka vara mer social än jag redan varit ikväll, så det blir nog film eller något som gäller för min del. Ska ni göra något kul?

Wish me luck

Om ett par timmar blir jag upplockad av M och två söta personer till, och sen ska vi åka far far away (okej, en timme bort) för att träffa resten av vår dansgrupp och tävla. Inte någon speciellt stor tävling, men det ska bli kul ändå! Dock är det ett hopp i en av danserna som jag inte kan till hundra procent än (ni ska se mitt blåmärke på höften som jag fått efter x antal övningssessioner på vardagsrumsmattan, haha), så det är jag lite nervös för. Men det fixar sig säkert.

Nej, nu ska jag packa ihop det sista och sminka mig, och sen bär det av. Vet inte riktigt när jag kommer hem, men det blir någon gång ikväll i alla fall. Vi hörs då! ♥

Jag har nätshoppat...

... för första gången i mitt liv! Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig köpt något över internet förut. Eller okej, det har jag förresten visst gjort när jag tänker efter, men aldrig kläder. Eller skor. Men nu är jag ingen klädnätshoppingsoskuld längre, haha!
Image Hosted by ImageShack.us
Klickade hem en svart bikini (lite tråkigt kanske, men jag har bara färgglada bikinis i övrigt, så det är ju bra att ha någon svart i alla fall) och ett par vita tygskor från H&M. Håller tummarna för att allting passar nu bara.

Och förresten, med koden 8069 får man 25% rabatt på en av varorna man beställer. Gäller till den 24/4.

Och så var man där

Image Hosted by ImageShack.us

Haha, nu har även jag legat (eller ligger fortfarande rättare sagt) på mest aktiva-listan. Kul! May the lösenord never return säger jag, det är så himla mycket roligare med en öppen blogg! Nä, nu ska jag tillbaka till skolan, var bara hemma på lunchen för att hämta ett häfte jag hade glömt. Puss ♥

Malin testar - L'Oréal Double Extension Beauty Tubes

Nu har jag provat L'Oréals Double Extension Beauty Tubes i ett par dagar, och det känns som att jag kan bedöma den rättvist. Så, här kommer min recension:
Image Hosted by ImageShack.us
Jag har aldrig i hela mitt liv förut haft en mascara som verkligen sitter som berg, (inte minsta lilla korn trillar ner, vilket leder till att man slipper äntligen den gråa pandalooken som man brukar få efter en heldag, (även om man inte haft minsta lilla vattendroppe i närheten av ögonen) men samtidigt är så otroligt lätt att få bort. Skölj ögonen med lite varmt vatten, och sedan är det bara att dra av "tuberna" som skapas runt fransarna. Dessutom får man, precis som reklamen utlovar, verkligen en otrolig längd på fransarna. Eller otrolig och otrolig, med mina mellanlånga ögonfransar är det väl svårt att skapa någon otrolig längd; men de blir åtminstone mycket längre än vad de brukar vara.

Dock finns det (tyvärr) inte bara positiva sidor med den här mascaran. Den ger, i alla fall inte på mig, någon som helst mer volym på fransarna än den man har naturligt. Stort minus för min del, eftersom att det inte alls är lika kul med längt utan volym. Dessutom tycker jag att det är väldigt svårt att applicera mascaran utan att få klumpiga och ihopklibbade fransar, vilket jag verkligen vill undvika i största möjliga mån. Det går säkert att få fina separerade fransar om man håller på och pillar med torra mascaraborstar och grejer, men det har jag verkligen inte tid med på morgonen.
Image Hosted by ImageShack.us

Trots dessa minus ger jag Double Extension Beauty Tubes starka tre av fem poäng. Den håller trots allt vad den lovar - längd, hållbarhet och enkel borttagning - och det är inte vanligt i den djungel av mascaror som finns idag. Men, min jakt efter den perfekta mascaran slutar tyvärr inte i och med Double Extension Beauty Tubes.

Little Miss

Image Hosted by ImageShack.us
Typ tusen år efter hypen (som kanske inte ens var någon hype) har jag insett att jag verkligen behöver en Little Miss-tröja. Eller behöver och behöver, vill ha kanske det stavas egentligen, haha. Synd bara att de kostar runt 400:- på Urban Outfitters här i Sverige (har jag för mig i alla fall), kanske lite väl dyrt för en t-shirt. Fast å andra sidan är de väldigt, väldigt söta...

Det var den våren

Vet ni vad som inte är kul?
Att vakna med snö utanför fönstret i april.
Vet ni vad som är ännu mindre kul?
Att det fortfarande snöar.

Jag är desperat efter sommar! Jag kräver värme!

Vad har hänt Engla?

Nu har hon varit borta i över tre dygn. Så ofattbart jävla hemskt. Det känns så fruktansvärt att man egentligen inte kan göra annat än hoppas och hålla alla tummar man har för att hon kommer hem igen så fort som möjligt. Och så tänker jag på hennes familj - att få leva i en sådan ovisshet. Nä fy fan, sånt här borde inte få hända.


Monday you can fall apart

Image Hosted by ImageShack.us

HAHAHAHAHA. Det här ska alltså handla om synapser. Inte en chans att jag ska fatta. Presnyaptisk del i axonens ände? Nä, nu är det fan slut på biologiplugg för idag, det får helt enkelt gå som det går imorgon. Ska istället se om avsnitt två av Cashmere Mafia lyckas övertyga mig om att serien faktiskt är sevärd, till skillnad från förra veckans program som inte imponerade speciellt mycket (på mig i alla fall.)

Ännu mera plugg

Har inte blivit mycket bloggande av alls idag, och det kommer troligen inte att bli det under resten av dagen heller, eftersom att jag har plugg en masse att ta igen. Biologiprov och engelskaprov på tisdag, matteläxa till imorgon och spanskaprov och två engelskainlämningar på torsdag -  vårterminen i nian är verkligen inte att leka med, haha. Dessutom ska jag träna mellan sju och halv tio idag också, så där går några timmar till bort. Kanske lägger upp en recension på L'Órèals (och min) nya Double Extension Beauty Tubes Mascara om jag hinner, men annars får det vänta till imorgon. Vad har ni gjort/ska göra idag?

Grattis!

Image Hosted by ImageShack.us

Idag säger jag grattis till lillebror som fyller tolv! Han ville inte ställa upp på bild, så det blev en tom ram, haha. Snart kommer hela släkten hit och äter tårta och ger presenter. Kul, men med tanke på att alla mina sju kusiner är under tolv så blir det ändå rätt tröttsamt efter ett tag, haha ;) Dagen till ära är det i alla fall soligt och varmt ute - underbart! Inte tillräckligt varmt för bara ben dock, så det blev fodralet, svarta strumpbyxor och en stor rosa sjal som åkte på istället. Kanske lägger upp bild senare :) Åh, längtar så himla mycket tills man kan gå barbent igen. Vill ha sommar nu!

Shake me with cherry flavour

Var i Vällingby igår med M, L och E (var ju tvungen att kolla in nya k:fem!) och det råkade bli ett par impulsköp. Det första var ett par blå- och vitrandiga, korta mjukisshorts från H&M som är tänkta att sova i (eller kanske ha på stranden) tillsammans med ett vitt linne. Älskar att sova i shorts, så himla skönt! Det andra var en tee från Gina Tricot som jag inte alls är säker på att jag ska ha, det var mest trycket som jag tyckte var sött. Fast i och för sig, tänk med shorts och vita tygskor i sommar... Dessutom är jag inte säker på att det ens går att lämna tillbaka den, eftersom att prislappen råkade fastna i mitt hår och lossna när jag skulle ta av mig den efter att ha provat den hemma, haha. Vad tycker ni, keeper eller inte?

Image Hosted by ImageShack.us

Just det, blev en mascara också. Efter att ha blivit hyllad av både Bjooti och LGB så var L'Oréals Double Extension Beauty Tubes bara tvungen att bli min (plus att jag varit sugen på att prova en mascara med primer ett bra tag.) Bara 119:- på H&M eftersom att det var (är?) kampanjpris. Nu blir det lite tv, och sen sängen för mig. Ska försöka somna innan halv tolv i alla fall, eftersom att jag vill vara någorlunda utvilad till de engelska nationella imorgon. Wish me luck!

Rei Kawakubo för H&M


Plagg från Comme des Garçons.

H&M har än en gång inlett ett samarbete med en stor, erkänd designer. Den här gången var det japanska Comme des Garçons grundare och chefsdesigner Rei Kawakubos tur att gästspela.

- Jag har alltid varit intresserad av balansen mellan det kreativa och det kommersiella. Detta är ett dilemma, även om jag själv alltid har satt det kreativa i första rummet. Det är en fascinerande utmaning att samarbeta med H&M, eftersom det ger en möjlighet att dra detta dilemma till sin spets och försöka lösa det, säger Rei själv.

Kollektionen kommer att börja säljas i början av november i år, i samband med öppningen av H&M's andra butik i Tokyo. Själv tycker jag att det ska bli rätt intressant att se hur detta artar sig, skillnaden mellan det rätt så avantgardistiska Comme des Garçons och den folkliga klädkedjan känns onekligen ganska stor.

ÄNTLIGEN!

Äntligen funkar webblogg igen! Har genomlidit en verklig bloggabstinens under tiden allt legat nere, både när det gäller att läsa och skriva själv (nästan läskigt att inse hur mycket av min tid som är dedikerad till bloggar i vanliga fall.) Men nu är allt förhoppningsvis back to normal ett tag i alla fall. Plattformsbytet (som var anledningen till att inget fungerade på 47 timmar) misslyckades ju, så jag antar att de kommer försöka att flytta allt igen, och jag blir inte förvånad om bloggverktyget slutar fungera ett tag igen då. Men men, de gör väl så gott de kan. Nu är det skola som gäller för min del. Puss!


RSS 2.0