YO! Sushi

Fick en förfrågan i kommentarerna om att skriva ihop en liten Londonguide, och visst kan jag det! Tänkte dela upp det i tre inlägg - ett för shopping, ett för sevärdheter och i det här tänkte jag skriva om en restaurang som jag verkligen gillade.


Vi ville hellre lägga våra pengar på en massa shopping istället för lyxig mat, så vi valde mestadels lite billigare ställen att äta på. Favoriten som vi kom tillbaka till flera gånger var YO! Sushi som finns på ett tjugotal ställen i London, bland annat Heathrow, Selfridges, Harvey Nichols och Poland Street (tvärgata till Oxford Street.) Kedjan serverar supergod sushi och annan japansk mat som åker omkring i hela restaurangen på ett rullband. Maten ligger på små tallrikar i olika färger, vilka avgör hur mycket rätten kostar (tror priserna låg mellan £1.7 och £5.) Sen sätter du dig vid rullbandet och plockar helt enkelt vad du vill ha. Gott, roligt och billigt - kan det bli bättre? Tror jag åt sex tallrikar första gången jag var där, hehe, det var ju så himla gott! Ett tips är att gå dit på måndagar, då kostar nämligen alla rätter £2.20 oavsett tidigare pris.

Kommentarer
Cassandra

Något att lägga på minnet om det nån gång blir Londön för min del :)



Juste, jag la till dig på FB, så du inte blir rädd och undrar vem fan Cassandra Husén är, haha :)

2010-04-16 @ 17:50:44
URL: http://unikacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback