Juicy Couture + hundar = ...?

Herregud... Man ska tydligen aldrig sluta förvånas. Juicy Couture har lanserat en hel kollektion bara för hundar. Men det är inte det som förvånar mig. För den innehåller faktiskt en del helt normala saker som exempelvis koppel, hundsängar, matskålar och hundschampo.

Image Hosted by ImageShack.us
Nej, det som förvånar mig är nagellacket och nagellacksremovern (förlåt, klolacket och klolacksremovern) Och hundparfymen. Alltså, vilken normal människa lackar sin hunds klor? Och vem sprayar ner sin hund med parfym? Nu har ju inte jag någon hund, men hade jag det skulle jag aldrig, aldrig, aldrig måla klorna på den.
Eller spruta ner den med parfym.
 
Vad tycker ni? Normalt med parfym och lack till sin hund eller inte?

Update: Har hittat bilder på hundar med "nagellack" på sig, dock inte Juicy Coutures variant, utan OPI's Pawlish. Men i alla fall, here you go. Ser helt sjukt ut.

Kommentarer
J

okej, jag skulle aldrig spruta parfym på min hund. hundar SKÄMS när de luktar "gott" för människoparfym är inte liksom deras doft, när de rullat runt i lera eller mindre mysiga saker (...) känner de att de luktar gott! och nagelacket tror jag inte heller de skulle uppskatta sådär jättemycket...

2007-11-14 @ 11:09:21
URL: http://memorial.bloggspace.se
Cassandra

GUD! Jag skille aldrig lacka min hunds naglar eller spruta ner den med parfym!
Jag skäms nästan när jag ser hundar som tvingas bära kläder!
HERREGUD, det här är inte klokt! Vad arg jag blev nu :P

2007-11-14 @ 20:30:47
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Malin

Joy: Eller hur, vi skulle ju liksom skämmas om vi gick omkring och luktade som hundar gör. Varför ska de då gå och lukta människa? Helt sjukt.

Cassandra: Nej, så gör man ju liksom bara inte :O Hela grejen är helt... sjuk. Blev också arg när jag fick reda på det, skulle vilja fråga en människa som gör något av det här VARFÖR de gör som de gör. Finns det något bra skäl liksom? De som gör så här tänker uppenbarligen inte på hundens bästa i alla fall :(

2007-11-18 @ 18:34:50
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback