Breaking News

? Nu i veckan släpper Lancôme elva nya nyanser av det omåttligt populära glosset Juicy Tubes. De nya läppglansen heter Juicy Tunes, och alla nyansernas namn är musikinspirerade, exempel är Caramel Gospel, Toffee R&B, Marshmallow Electro, Mulberry Blues och Disco Melon. Tuben som innehåller Marshmallow Electro kommer att vara prydd med en söt illustration som är gjord av Julie Verhoeven, som exempelvis har designat väskor för Louis Vuitton och Marc Jacobs. Tror att denna tub kommer bli extra populär, och skulle nog även ha blivit det hos mig, om det inte vore för den lilla detaljen att glosset är ljusrosa. Visst, gulligt och sött, men ganska tråkigt. Jag vill ju ha ett knallrosa. Med illustration på. Men, det blir väl att drömma för mig. 190 kronor tuben kommer glossen i alla fall att kosta, och släpps som sagt i butik nu i veckan. Kanske, kanske blir ett köp för mig, för kvalitetens och illustrationens tub. Och jag har faktiskt inget ljusrosa gloss. Inget från Lancôme heller. Anledningar nog? Det får vi se.. ;)


? Idag släpptes Kate Moss kollektion för Topshop på Topshop's hemsida. I'm not overwhelmed. Allting gav mig en "det där har vi sett förut"-känsla, vilket iofs inte gör något, om det inte var så att kläderna var så tråkiga. Men visst, en del grejer är helt bärbara. Men inte innovativa. Som jag trott. På bilderna nedan är några rätt söta saker från kollektionen som jag skulle kunna ha på  mig. Eller kanske inte den blommiga klänningen, men den är säkert fin på någon annan..

? L'oréal lanserar en ny mascara - L'oréal Volume Shocking Exact Brush, en uppdatering på Volume Shocking. Volume Shocking Exact Brush är, precis som dess föregångare, en dubbelmascara med en vit "lashprimer" och en svart.. ja, färg. Primern ger längden och volumen, det svarta ger färgen. Skillnaden mellan Volume Shocking Exact Brush och Volume Shocking, är att nu är båda borstarna "vanliga" mascaraborstar, det vill säga att det inte är någon sån där hemsk liten kam som man ska applicera färg med. Woho säger jag, och rusar till närmaste Kicks för att köpa (speciellt då jag hört att den passar extra bra för den som har täta, men relativt korta fransar. Precis som jag!)


Nu blev det lite sent här, så ett kollage får komma imorgon.
Nu ska jag och mitt nya nummer av VR gå och lägga oss. Imorgon är det skola igen. Surt. Fast jag gillar ändå onsdagar. Trots att jag börjar åtta. G'night!

Image Hosted by ImageShack.us

Update:
Here's the collage ;) Klicka på länken så får du se det i originalstorlek, kan inte ha det så stort här på bloggen, vilket självklart märks på kvaliteten.


Kommentarer
Linda

Yeah, stenkoll du har!

2007-05-02 @ 15:08:33
URL: http://xxlindaxx.webblogg.se
Malin

Haha, stenkoll vet jag inte direkt om jag har, men jag tycker om "news" som de här :D

2007-05-02 @ 16:54:15
URL: http://www.mln.webblogg.se
lizzy

oj, jag tyckte inte alls att kate moss kollektion var så speciell faktiskt. får också som du säger den där känslan av "det där har man sett förut". visst, kläderna är bärbara men jag hade mycket högre förväntningar faktiskt. annars kul det där med att lancôme släpper en ljusrosa färg. jag tycker det är jättegulligt med ljusrosa läppar :) jag älskar alla slags rosa läppar! :D

2007-05-02 @ 17:25:54
URL: http://lizzzien.blogg.se
Malin

Ja, eller hur, det känns som kläder man skulle kunna köpa på H&M eller var som helst. Inte så speciellt liksom. De släpper ju elva nya nyanser, men bara en med en illustration på tuben :) Tycker också att det är gulligt, så det är nästan att jag lägger ner 200:- spänn på kvaliteten och tuben :) Har inte bestämt mig för om jag ska köpa det eller inte.. :)

2007-05-02 @ 17:54:18
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback