Oscarsgalan 2007

Här är några av de mest "kända" kändisarna i deras fancy Oscarsklänningar. Underbart! Älskar att kolla på sådana här bilder. Årets Oscarsgala fick föga förvånande de lägsta tittarsiffrorna ever. Och det berodde inte på att jag hoppade över galan ;)  Men okej, vi börjar längst uppe till vänster:



Maggie Gyllenhaal bar en klänning från Proenza Schouler, älskad och hyllad av både Hotspot, Sigrid och Eleonore. Inte riktigt min smak, men på Maggie är den smashing.
Cate Blanchett satsade på en av kvällens tydligaste klänningstrend - metallic! Den glittrande klänningen kommer från Armani Privé. Inte heller den tycker jag är särskilt speciell; en vanlig, rak one shoulder dress liksom. Inget speciellt.
Penélope Cruz hade nog galans största klänning, designad av Atelier Versace. Hon bar även smycken från Chopard och en clutch från Daniel Swarovski. Tycker inte heller speciellt mycket om den här klänningen, dock tycker jag att Penélope bär upp den, och framför allt den svårburna färgen, otroligt bra. Mer gala än så här blir det inte. Så därför - way to go Penélope!
Anne Hathaway valde en klänning från berömda Valentino, tillsammans med smycken från Van Cleefs & Arpels och skor från Brian Atwood. Tycker att det andas Chanel om den där klänningen, tycker inte ni? Anne ser dock fantastisk ut, även om inte klänningen skulle varit mitt eget förstahandsval.
Beyoncé ser ut som hon brukar göra, hon kör sin egen stil (den här gången i Armani Privé) och det funkar, även om jag inte tycker att klänningen är det snyggaste jag sett. Beyoncé själv ser dock strålande ut, men det brukar hon väl alltid göra?



Kirsten Dunst var absolut inte lika vacker som hon brukar göra. Vad har hon gjort? Hemsk klänning, hemsk frisyr, hemsk sminkning. Usch! Hon ser tjugo år äldre ut än vad hon egentligen är. Klänningen är en haute couture från Chanel, armbandet var ett vintage Bulgari och clutchen var från Roger Vivier.
Reese Witherspoon ser mycket, mycket snyggare ut än Kirsten. Klänningen (Olivier Theyskens för Nina Ricci) är fantastisk på Reese. Kul att hon vågar förnya sig lite! Dock ser håret riktigt, riktigt slitet ut, och jag gillar inte luggen det minsta. Smyckena är från Van Cleef & Arpels.
Kate Winslet faller mig inte riktigt heller i smaken, jag hatar verkligen mintgrönt, så fult! Klänningsmodellen är helt okej, men känns lite uttjatad. Klänningen är en couture från Valentino, smyckena från Chopard och clutchen är en vintage Bulgari.
Jennifer Lopez stil har jag aldrig riktigt gillat, och jag tycker heller inte att hon kan bära upp den här klänningen från Marchesa, som jag är säker att någon annan skulle sett (nära) stunning ut i. Clutchen är från Daniel Swarovski.
Cameron Diaz ser lika strålande ut som vanligt. Riktigt snyggt hår, dock håller inte klänningen (couture från Valentino) riktigt samma klass. Men visst, den är fin. Skorna är från Brian Atwod, smyckena från Cartier och clutchen från Roger Vivier (precis som Kirstens.)



Nicole Kidman
ser inte alls lika vacker ut som i till exempel Åter till Cold Mountain och i reklamen för Chanel no.5 . Nej, lockar är Nicoles grej. Färgen på klänningen är vacker, och bryter av mot alla metallicklänningar och blåsor i mörka nyanser. Klänningen är Nicolas Ghesquière för Balenciaga, och clutchen från Bottega Veneta.
Gwyneth Paltrow ser smashing ut i sin roströdaprikosbeiga klänning från Zac Posen. Hon bär verkligen upp både färgen och klänningen. Way to go! Håret och makeupen lämnade dock lite mer att önska.
Celine Dion var det länge sen jag såg, men här är hon, i en vintage klänning från James Galanos och smycken från populära Van Cleef & Arpels. Ser lite platt och tråkig ut kan jag tycka, ingen gala här inte. Håret gillade jag dock mycket, jättefina lockar.
Och sist, men absolut inte minst, underbara Naomi Watts som jag måste säga ser stunning ut i sin citrongula Escadaklänning. Så vackra, både Naomi och klänningen. Men kanske hade den varit finare i en annan färg? Smyckena är från Chopard.

Haha, det blev långt det här. Sammanfattning av hela galan hittar du här.
Vilken outfit är din favorit?

Kommentarer
2007

du, jag behöver verkligen hjälp, hur sätter man in headern i bloggen? :/

2007-02-27 @ 13:24:13
URL: http://noll7.blogg.se/
Malin

Hm, vet inte riktigt hur din stilmall ser ut, men så här gör jag i min: Gör ett kollage, foto eller whatever you want och spara det i Paint. Ladda sedan upp bilden på Tinypic, och så byter du ut adressen som du får där mot den tinypic-adress som står under "Wrapper" och "framför" background-image i din stilmall. Jag använder stilmallen "Flowers" som jag sedan ändrat på. Säg till om något var otydligt så förklarar jag lite bättre :)

2007-02-27 @ 13:33:08
URL: http://www.mln.webblogg.se
evelina

reeses var finast tycker jag! :)

2007-02-27 @ 20:24:21
URL: http://delightful.blogg.se
Malin

Evelina: Ja, den var verkligen fin! :D

2007-02-27 @ 21:11:45
URL: http://www.mln.webblogg.se
Jenny

Jag älskar Maggie's och Reese's klänningar, Naomi Watts är söt i sin också (:

2007-02-27 @ 22:23:57
URL: http://chocolatecoveredcherry.blogg.se
Malin

Jenny: Ja, de är verkligen vackra allihop :) Såg sammandragningen av galan igår (22:30-00:00 på tvåan), och jag måste säga att alla klänningar var otroligt mycket snyggare än på bild :)

2007-02-28 @ 09:49:38
URL: http://www.mln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback